Shoppat något på sistone! Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok kul jul, min Stella-blus som kostade mig typ tre månadshyror är för trång! :p Vet inte om jag ska äta keso och gurka i typ ett år framöver eller om jag bör sälja den. Eller hänga den på väggen som ett konstverk?? :laugh:

Har iaf budgetshoppat en galen kjol (från HM) var ett tag sedan men invigde den först nu. Funkar ju verkligen till ALLT!! :D ;) Jackan är också ny, också från HM.

turist1.jpg

turist4.jpg
 
Så fin pigtittare @nyponros !!!

Jag har äntligen fått tag i en kjol jag haft en "mindre" :p hangup på!

back4.jpg


Kommer bo i den i höst!!!
 
Jag har shoppat en vattenkokare och en klänning (som är i desperat behov av en dejt med strykjärnet)! :)

bodum-electric-water-kettle-11539-color-red


20317206_10154841950065677_815349052_o_59738890ddf2b33b7121b5cb.jpg


Jag tänkte eventuellt ha klänningen på ett bröllop senare i sommar, tror ni det funkar eller är den för ljus? Bilden är lite överexponerad - klänningen är mer gammelrosa i verkligheten och har fina spetsdetaljer sydda på fållen och livet.
 
Jag har shoppat en vattenkokare och en klänning (som är i desperat behov av en dejt med strykjärnet)! :)

bodum-electric-water-kettle-11539-color-red


20317206_10154841950065677_815349052_o_59738890ddf2b33b7121b5cb.jpg


Jag tänkte eventuellt ha klänningen på ett bröllop senare i sommar, tror ni det funkar eller är den för ljus? Bilden är lite överexponerad - klänningen är mer gammelrosa i verkligheten och har fina spetsdetaljer sydda på fållen och livet.

Den fungerar absolut om den är mer rosa än beige :) En sjal eller kavaj över axlarna så är du hemma :)
 
Jag har shoppat en vattenkokare och en klänning (som är i desperat behov av en dejt med strykjärnet)! :)

bodum-electric-water-kettle-11539-color-red


20317206_10154841950065677_815349052_o_59738890ddf2b33b7121b5cb.jpg


Jag tänkte eventuellt ha klänningen på ett bröllop senare i sommar, tror ni det funkar eller är den för ljus? Bilden är lite överexponerad - klänningen är mer gammelrosa i verkligheten och har fina spetsdetaljer sydda på fållen och livet.

Funkar absolut! Snygg klänning och sitter verkligen bra på dig. Som ovan, något på axlarna bara.
 
Jag har shoppat en vattenkokare och en klänning (som är i desperat behov av en dejt med strykjärnet)! :)

bodum-electric-water-kettle-11539-color-red


20317206_10154841950065677_815349052_o_59738890ddf2b33b7121b5cb.jpg


Jag tänkte eventuellt ha klänningen på ett bröllop senare i sommar, tror ni det funkar eller är den för ljus? Bilden är lite överexponerad - klänningen är mer gammelrosa i verkligheten och har fina spetsdetaljer sydda på fållen och livet.

Funkar absolut!
 
Varför tar ni båda upp om att ha något på axlarna trots att hon inte skriver något om det själv?

Ursäkta, men va?
Frågan löd om den funkar på bröllop. Mitt svar blev att jag den funkar på bröllop med något över axlarna.

Varför bli så upprörd över att vi nämnde axlarna? :crazy:
 
Ursäkta, men va?
Frågan löd om den funkar på bröllop. Mitt svar blev att jag den funkar på bröllop med något över axlarna.

Varför bli så upprörd över att vi nämnde axlarna? :crazy:

Jag är inte upprörd, inte ens ett dugg. Jag bara undrade. Ni vet ju inget om klädkod, var bröllopet äger rum eller vad brudparet i övrigt har önskat.
 
Jag är inte upprörd, inte ens ett dugg. Jag bara undrade. Ni vet ju inget om klädkod, var bröllopet äger rum eller vad brudparet i övrigt har önskat.

Nej precis. Och eftersom personen inte upplyst klädkod eller något som helst annat får man ju utgå från sina egna preferenser när det kommer till att svara på frågan om den funkar eller inte. Vilket är just precis vad jag gjorde. :)

Vill man ha ett svar anpassat efter fler uppgifter får man ju ange dessa i samband med att man ställer frågan.
 
Nej precis. Och eftersom personen inte upplyst klädkod eller något som helst annat får man ju utgå från sina egna preferenser när det kommer till att svara på frågan om den funkar eller inte. Vilket är just precis vad jag gjorde. :)

Vill man ha ett svar anpassat efter fler uppgifter får man ju ange dessa i samband med att man ställer frågan.

Okidoki.
 
Varför är det otrevligt att ha en sjal över axlarna?
Den kan vara mer eller mindre genomskinlig med glitter om det är så, men det ser vackert och lite extra elegant ut :)

TS har förövrigt en jättefin kropp så det har inget med det att göra :)

Det är inte otrevligt att ha en sjal över axlarna. Otrevligheten ligger i traditionen om att kvinnor ska skyla sig fått så pass djupa rötter att den tas upp även om man överhuvudtaget inte vet om bröllopet ska hållas i en kyrka. Det tyder på att det finns en presumtion att kvinnor ska skyla sig (i enlighet med religiösa regler) även om det kanske handlar om ett borgerligt bröllop där brudparet har helt andra idéer om klädsel.

Med det sagt förstår jag absolut tanken med att luta sig mot vedertagna regler om etikett när det saknas information (som @Alos var inne på), men regler om etikett är inte heliga och ser man ett problem med någon av dem så finns det inga som helst problem med att ifrågasätta dem.

Kommentaren om hennes kropp förstår jag överhuvudtaget inte relevansen med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 389
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 917
Senast: valy
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 530
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp