Bukefalos 28 år!

Shopping till katterna!

Jag får skjuts! :love: Jippi! Kommer kanske mellan 14-15, hoppas att det finns några kvar då :p
Jag är där idag också :). Det är tidig hemgång dock så de katter som inte går till final får åka hem när alla grundbedömningar är slut. Igårvar det strax efter 15, och oftast är det något tidigare på söndagen. Så kom så fort du kan :laugh:
 
Jag är där idag också :). Det är tidig hemgång dock så de katter som inte går till final får åka hem när alla grundbedömningar är slut. Igårvar det strax efter 15, och oftast är det något tidigare på söndagen. Så kom så fort du kan :laugh:
:nailbiting::nailbiting: Jag har dock ingen skjuts förrän vid typ 14 :banghead::cry:
Får se om jag kan skynda på lite..
 
Så jag lyckades komma fram till utställningen (och även om jag totalt missade bukefalisterna :o) och kunde köpa lite grejer till katten! Det blev fyra leksaker, fast än det kommer nya snart som jag beställt på posten :angel: och en vattenfontän.

Vattenfontänen är ihopmonterad.
Men bara nosad på :cool: jag undrar om jag missade möjligheten när hon var lite fascinerad av rinnande vatten som ung för nu har hon noll intresse av det. Hon har blivit för vuxen :p
 
Så jag lyckades komma fram till utställningen (och även om jag totalt missade bukefalisterna :o) och kunde köpa lite grejer till katten! Det blev fyra leksaker, fast än det kommer nya snart som jag beställt på posten :angel: och en vattenfontän.

Vattenfontänen är ihopmonterad.
Men bara nosad på :cool: jag undrar om jag missade möjligheten när hon var lite fascinerad av rinnande vatten som ung för nu har hon noll intresse av det. Hon har blivit för vuxen :p
Ibland kan det ta en stund innan de kommer på att man kan dricka i fontänen om de inte är vana. Det ärbara att låta den stå framme ett tag. :)

Vad är fontänen för märke?
 
Ehm, kan man byta ut sugplupparna på pumpen till en vattenfontän på något sätt?
Har troligtvis haft för varmt vatten när jag rengjort så de har knövlat ihop sig och fäster inte längre :o
Känns onödigt att behöva köpa en helt ny pump pga det.
 
Ibland kan det ta en stund innan de kommer på att man kan dricka i fontänen om de inte är vana. Det ärbara att låta den stå framme ett tag. :)

Vad är fontänen för märke?
Den står fortfarande framme men stängs av på natten. Jag lyfte idag fram henne men när hon såg mig plaska lite i vattnet så undrade hon nog om det var baddags för då hade hon lite bråttom att ta sig därifrån :o:rofl:
Det är CatIt.
 
Luna har fått en Catit Senses 2.0 play circuit i tidig julklapp. Blev lite impulsköp då jag var i en ny djuraffär som nu i helgen hade 28 % rabatt på alla kattprodukter. Hon har lekt lite intensivt med den en liten stund. :)

Passade även på att köpa en massa Bozita i sås då det var superpris på dem! 172,8 kr för 20 st 370-tetror. :banana:
 
Luna lär uppskatta dina inköp inte nog att det är söndag och första advent utan idag är det också kattens dag.
Jag hade tänkt göra ett kattärende idag men planeringen sprack så får vänta på att posten levererar i veckan som kompensation och hoppas det faller väl ut.
 
Så himla nöjd med nya Golden Pine- kattströ! De har utvecklat ströet så det håller ihop bättre än tidigare, klumpar fint och bli inte så dammigt och sandigt som tidigare.
 
Dags att fortsätta jakten på ett gott, spannmålsfritt våtfoder. Så har beställt:
63295_PLA_MAC_s_Cat_Ente__Pute__Huhn_200g_6.jpg
16014_PLA_Bozita_NF_Huehnchen_410g_1_1.jpg

feringa_provpack_339757_4.jpg

Har ju provat Bozita på tetrapack förut och det ratades, men tänkte att det kanske är skillnad på burkmaten och tetra? Eller är kanske önsketänkande :p
Ska även prova nytt torrfoder:
57466__PLA_Porta_21_Feline_Finest_Cats_Heaven_10kg_5.jpg

Sen blev det lite annat:
37372_noppenbaelle_1.jpg

64698_PLA_Knisterball__4er_6.jpg

1403_federwedel_la59841_02_2014_fg_dsc3702_4.jpg

top_seller_1000x1000_9.jpg

3755_trixie_keramiknapf_zweifarbig_06_2013_5.jpg
x2

Bilderna är från zooplus hemsida.
 
Dags att fortsätta jakten på ett gott, spannmålsfritt våtfoder. Så har beställt:
63295_PLA_MAC_s_Cat_Ente__Pute__Huhn_200g_6.jpg
16014_PLA_Bozita_NF_Huehnchen_410g_1_1.jpg

feringa_provpack_339757_4.jpg

Har ju provat Bozita på tetrapack förut och det ratades, men tänkte att det kanske är skillnad på burkmaten och tetra? Eller är kanske önsketänkande :p
Ska även prova nytt torrfoder:
57466__PLA_Porta_21_Feline_Finest_Cats_Heaven_10kg_5.jpg

Sen blev det lite annat:
37372_noppenbaelle_1.jpg

64698_PLA_Knisterball__4er_6.jpg

1403_federwedel_la59841_02_2014_fg_dsc3702_4.jpg

top_seller_1000x1000_9.jpg

3755_trixie_keramiknapf_zweifarbig_06_2013_5.jpg
x2

Bilderna är från zooplus hemsida.
Dom där studsbollarna är jätte populära här hemma.
 
All kattmat som nyss beställdes ratas :banghead::banghead::banghead:... förutom torrfodret, det är dom galna i.


Åh typiskt! Var det en kostsam beställning? Här hemma blandas det friskt med vad som gillas, tex kycklig ratas i vilken form det än är men fisk, kalv och oxe gillas oavsett om det är kvalité från djuraffären eller tex Gourme eller Pussi från matbutiken. (Tyvärr gillas de "sämre" sorterna bäst men försöker tvinga in det andra också! Haha!) :d:D

Torrfoder kör vi Orijen och det älskar han tack & lov! :)

Dumma små djur! :p:p
 
Åh typiskt! Var det en kostsam beställning? Här hemma blandas det friskt med vad som gillas, tex kycklig ratas i vilken form det än är men fisk, kalv och oxe gillas oavsett om det är kvalité från djuraffären eller tex Gourme eller Pussi från matbutiken. (Tyvärr gillas de "sämre" sorterna bäst men försöker tvinga in det andra också! Haha!) :d:D

Torrfoder kör vi Orijen och det älskar han tack & lov! :)

Dumma små djur! :p:p

Nej det var väl inte så kostsamt men tröttsamt, vad ska vi nu göra med alla burkar? Och har ju fortfarande inte hittat något spannmålsfritt våtfoder att ge.
Ja här hemma är det i princip bara Latz(Pussi) portionspåsar som duger, någon gång slinker en Gourmét ner men oftast inte. Jag försöker ju också så gott det går och försöker ha lite is i magen om maten ratas, men de svälter hellre än äter den bra maten... Så vad sjutton gör man :arghh: Funderar på om det går att bygga en vettig foderstat med Pussi portionspåsar som grund och ge upp det här med att hitta ett vettigare våtfoder... Men det är kanske inte ens möjligt :p
 
Mina odjur ska få en frolicat flik i julklapp, (och reservdelar till sin sedan länge sedan krossade undercover mouse). Matte har inte klonat sig för att kunna leka med djuren och laga mat samtidigt.

Senaste beställningen innehöll även en stor canvasbur, att ha som "kattlådehuv" på resor. Tror det kommer bli jättebra. (Mina åker ju alla tre i en bur, och då är det skönt att ha en extra bur i bagaget om något tjafs uppstår).

Apropå mat har jag gjort misstaget att introducera mush här, och har därmed katter som döööör av svält om inte rätt sort fanns i butiken den veckan.:nailbiting:
 
Hmm det nya kattspöt Bird vi köpte har ett annorlunda hänge/fästanordning för hängena så kan inte använda de extra fjäderhängena vi har. Så var köper man nu denna typen som har en "tråd med kulor"?
26412_katzenangel_bird_fg_7163_8.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 997
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 075
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 465
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp