Bukefalos 28 år!

Shopping till katterna!

Klickade precis hem ett katthjul. Nu är det bäst skitungen tycker om det :rofl:

99_Exercise_Wheel.jpg

Häftigt! Får man fråga vad ett sådant kostar?

Skulle jag köpa hem ett sådant misstänker jag dock att den som verkligen behöver använda det inte skulle sätta sin tass i den, utan det skulle vara den högaktiva och redan slanka gynnaren som skulle springa som en hamster där :meh::D
 
Häftigt! Får man fråga vad ett sådant kostar?

Skulle jag köpa hem ett sådant misstänker jag dock att den som verkligen behöver använda det inte skulle sätta sin tass i den, utan det skulle vara den högaktiva och redan slanka gynnaren som skulle springa som en hamster där :meh::D
Ca 2500 kr, men priset svänger med valutan. Beställd från England :)
 
Jag har ju glömt att berätta om GPSen jag har köpt.
atto-penni.jpg


Jag har den i ett halsband på min relativt lilla kisse. Den funkar fanimej klockrent och det är så otroligt skönt att ha koll på var katten är. Hans längsta promenad är 18.7 kilometer

En lite rolig funktion är att man kan ringa upp den - så jag kan alltså höra var katten är och ännu roligare är att jag kan prata. Fatta vad crazy det kan bli om jag ringer katten och börjar prata och någon människa ser katten och hör att "den" pratar :laugh::laugh::laugh:
 
Jag har ju glömt att berätta om GPSen jag har köpt.
atto-penni.jpg


Jag har den i ett halsband på min relativt lilla kisse. Den funkar fanimej klockrent och det är så otroligt skönt att ha koll på var katten är. Hans längsta promenad är 18.7 kilometer

En lite rolig funktion är att man kan ringa upp den - så jag kan alltså höra var katten är och ännu roligare är att jag kan prata. Fatta vad crazy det kan bli om jag ringer katten och börjar prata och någon människa ser katten och hör att "den" pratar :laugh::laugh::laugh:


Ååh en sån skulle jag gärna ha på M eftersom jag blivit riktigt hönsig och är säker på att han aldrig mer kommer tillbaka om han varit borta i mer än två minuter. Han tar dock av sig halsband på löpande band och jag skulle tro att de ligger på någon granntomt alternativt i bäcken eller så, så jag tror inte jag skulle kunna hämta det även om jag visste var det låg och det blir nog lite dyrt att köpa en ny i månaden eller oftare :p Synd att det inte finns gps i chippet :laugh:
 
Ååh en sån skulle jag gärna ha på M eftersom jag blivit riktigt hönsig och är säker på att han aldrig mer kommer tillbaka om han varit borta i mer än två minuter. Han tar dock av sig halsband på löpande band och jag skulle tro att de ligger på någon granntomt alternativt i bäcken eller så, så jag tror inte jag skulle kunna hämta det även om jag visste var det låg och det blir nog lite dyrt att köpa en ny i månaden eller oftare :p Synd att det inte finns gps i chippet :laugh:



Min är förvånansvärt obrydd över halsbandet. Å andra sidan så hittar man det ju om katten tappar det - det har ju liksom en GPS
 
Min är förvånansvärt obrydd över halsbandet. Å andra sidan så hittar man det ju om katten tappar det - det har ju liksom en GPS

Jag vet inte hur han lyckas tappa det, han måste vara extremt skicklig för han verkar aldrig irriterad på det. Och jag tror inte jag kommer kunna hämta det var han än lägger det, det är höga staket och snår ivägen. Jag får jobba på hönsigheten istället ;)
 
Jag vet inte hur han lyckas tappa det, han måste vara extremt skicklig för han verkar aldrig irriterad på det. Och jag tror inte jag kommer kunna hämta det var han än lägger det, det är höga staket och snår ivägen. Jag får jobba på hönsigheten istället ;)

:D :D
Det är nog en bra strategi - jag kan ju tycka att det är på gott och ont att ha GPSen faktiskt. Jag blir skitnervös när den är stilla för länge å andra sidan så är det ju rätt självklart att han inte springer HELA tiden utan faktiskt vilar ibland
 
Någon som har bruksanvisningen till Natural Paradise XXL?

Har flyttat trädet till min pojkvän och får fan inte ihop det, lipat 3 ggr nu och huvudvärken dunkar! :cry::banghead:
 
Är det någon som har transportväskan "Sandy hard shell" som finns på t ex Zooplus? Jag vill ha en väska till en brittisk långhårshona, som ska användas för korta bilturer. Egentligen kollar jag efter ihopfällbara väskor, men nu har jag fastnat lite för den här.
 
Köpte ett sånt här "hål" till min siames igår. Var lite nervös att han inte skulle gilla det, men han fullkomligt älskar det. Så varmt och gosigt inne i hålet så katten glömde sitt morgonbus i morse ;)

20170110_075617_zpsc0qvj29x.jpg
20170109_230538_zps1wysuy0r.jpg
Vad är det där för en fin liten boll? Var kan man köpa den?
 
Är det någon som har transportväskan "Sandy hard shell" som finns på t ex Zooplus? Jag vill ha en väska till en brittisk långhårshona, som ska användas för korta bilturer. Egentligen kollar jag efter ihopfällbara väskor, men nu har jag fastnat lite för den här.
Jag har en sådan. Den funkar bra för oss när vi ska kortare turer. Den är dock för liten för vår största katt. Jag brukar alltid få en massa positiva kommentarer om den vid olika tillställningar att den ser väldigt hemtrevlig ut. Det enda negativa som jag ser det är att den är lite jobbig att bära längre sträckor eftersom den är rund. Man får liksom hålla ut den lite från kroppen. Och använder man axelbandet så vippar den lätt mot kroppen.
 
Ja, det är ju det där med storleken, eftersom det är en kattunge som ska flytta hit. Om den skulle bli för liten när hon är vuxen får den väl endast användas som en lyxig säng!
 
Ja, det är ju det där med storleken, eftersom det är en kattunge som ska flytta hit. Om den skulle bli för liten när hon är vuxen får den väl endast användas som en lyxig säng!
Typ så. Vad är det för katt du ska skaffa? Huskatt eller någon ras? Min hona som växt ur den är stor och lång ragdoll som väger typ 4,5 kg.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 960
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 034
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 059
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 368
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp