Bukefalos 28 år!

Shopping till katterna!

En brittisk långhårshona och de är ju inte så långa i kroppen. De kan väl variera lite i storlek, men mamman var inte så stor tycker jag.
 
Vad tror ni om det här trädet? Det är 130 cm högt. Katten kanske vill ha lite högre för att kunna få va ifred om den vill ibland? Jag tyckte mest det såg gott ut om sovplatser att välja mellan.

vidaxl_klstrd_fr_katt_med_2_hus_130_cm_gr-38942001-18786635-xtrab.jpg


Annars finns det detta också, som är 170 cm högt.
vidaxl_klstrd_170_cm_2_hus_gr-36511308-11471593-xtrab.jpg


På det första gillade jag att första trappan började på själva ställningen, tror det är en snubbelrisk på den andra :p
Kommer man störa sig på att trappan är utanför så att säga på andra trädet?
 
Vad tror ni om det här trädet? Det är 130 cm högt. Katten kanske vill ha lite högre för att kunna få va ifred om den vill ibland? Jag tyckte mest det såg gott ut om sovplatser att välja mellan.

vidaxl_klstrd_fr_katt_med_2_hus_130_cm_gr-38942001-18786635-xtrab.jpg


Annars finns det detta också, som är 170 cm högt.
vidaxl_klstrd_170_cm_2_hus_gr-36511308-11471593-xtrab.jpg


På det första gillade jag att första trappan började på själva ställningen, tror det är en snubbelrisk på den andra :p
Kommer man störa sig på att trappan är utanför så att säga på andra trädet?

Jag har haft det nedre och rekommenderar det inte. Kvalitén var dålig och det började snabbt gå sönder i tyget. Det övre huset är väldigt litet. I det nedre huset har jag för mig att det går en pelare rakt igenom på sidan vid öppningen, jättekonstigt. Jag tog bort den nedre trappan, de använde den inte alls och jag förstår varför. Den övre trappan lossnade av sig själv och jag brydde mig inte om att försöka få dit den igen. Mina katter stördes också av att det är så liten klösdel på pelarna, det är ju tyg både i underkant och överkant vilket gjorde att katterna inte kunde sträcka sig upp och klösa som de ville, de hamnade bara på tyget hela tiden. Jag köpte ett annat träd inom ett par månader ;)
 
Jag har haft det nedre och rekommenderar det inte. Kvalitén var dålig och det började snabbt gå sönder i tyget. Det övre huset är väldigt litet. I det nedre huset har jag för mig att det går en pelare rakt igenom på sidan vid öppningen, jättekonstigt. Jag tog bort den nedre trappan, de använde den inte alls och jag förstår varför. Den övre trappan lossnade av sig själv och jag brydde mig inte om att försöka få dit den igen. Mina katter stördes också av att det är så liten klösdel på pelarna, det är ju tyg både i underkant och överkant vilket gjorde att katterna inte kunde sträcka sig upp och klösa som de ville, de hamnade bara på tyget hela tiden. Jag köpte ett annat träd inom ett par månader ;)

Det låter ju inte alls kul. Då hoppar jag över det trädet. Tack för infon :)
Det övre ska vara av samma märke. Då kanske kvalitén suger på det också då.
Jag får kolla på fler, finns en hel djungel har jag märkt :p
Imorgon har jag tid att åka till stan och kika med. Vi har inte så många djurbutiker så tror inte utbudet är så stort men jag får väl ett hum om lagom höjd och sånt där :)
 
Jag har nyss fått hem ett klösträd, natural heaven IV från Bitiba. Det är inte monterat och katten kommer om drygt tre veckor så jag kan egentligen inte uttala mig om det. Men det såg bra ut på bild tyckte jag så jag hoppas att det stämmer :nailbiting:
 
Det låter ju inte alls kul. Då hoppar jag över det trädet. Tack för infon :)
Det övre ska vara av samma märke. Då kanske kvalitén suger på det också då.
Jag får kolla på fler, finns en hel djungel har jag märkt :p
Imorgon har jag tid att åka till stan och kika med. Vi har inte så många djurbutiker så tror inte utbudet är så stort men jag får väl ett hum om lagom höjd och sånt där :)

Rekommenderar att kika på Natural Paradise klösträd, dom är rejäla!
 
Rekommenderar att kika på Natural Paradise klösträd, dom är rejäla!

Jag har Natural Paradise modell XXL och det är banne mig rejält! Kan slänga upp en bild under dagen! Ville ha en värstingmodell till katten och ja, det fick jag med råge! :D
Men det är trots sin storlek väldigt elegant och smälter in fint! :love::up:
 
Vad tror ni om det här trädet? Det är 130 cm högt. Katten kanske vill ha lite högre för att kunna få va ifred om den vill ibland? Jag tyckte mest det såg gott ut om sovplatser att välja mellan.

vidaxl_klstrd_fr_katt_med_2_hus_130_cm_gr-38942001-18786635-xtrab.jpg


Annars finns det detta också, som är 170 cm högt.
vidaxl_klstrd_170_cm_2_hus_gr-36511308-11471593-xtrab.jpg


På det första gillade jag att första trappan började på själva ställningen, tror det är en snubbelrisk på den andra :p
Kommer man störa sig på att trappan är utanför så att säga på andra trädet?
Kan rekommendera klösträd som inte har tyg eller teddy på pelarna. Jag köper bara träd som har bara sisalrep på pelarna. Annars kommer troligen katterna klösa även där det är tyg vilket inte alls håller för deras klor.
 
Jag har Natural Paradise modell XXL och det är banne mig rejält! Kan slänga upp en bild under dagen! Ville ha en värstingmodell till katten och ja, det fick jag med råge! :D
Men det är trots sin storlek väldigt elegant och smälter in fint! :love::up:

Vill du slänga in en bild så vore det snällt :)
 
Kan rekommendera klösträd som inte har tyg eller teddy på pelarna. Jag köper bara träd som har bara sisalrep på pelarna. Annars kommer troligen katterna klösa även där det är tyg vilket inte alls håller för deras klor.

När du säger det så låter det helt självklart med klösdelen.


Brukar era katter föredra att sova inne i huset eller ute på en liggdel så att säga? Jag tänkte mest om det duger med ett gömställe. Såg att några hade som en hängmatta. Någon som vet om det är populärt?
Haha, vilket jobb. Å kattlådorna var lika spännande dom att välja mellan :p
 
När du säger det så låter det helt självklart med klösdelen.


Brukar era katter föredra att sova inne i huset eller ute på en liggdel så att säga? Jag tänkte mest om det duger med ett gömställe. Såg att några hade som en hängmatta. Någon som vet om det är populärt?
Haha, vilket jobb. Å kattlådorna var lika spännande dom att välja mellan :p
Mina ligger nästan aldrig i kojan i deras klösträd. De ligger på liggdelarna och i hängmattan. Hängmattorna brukar vara väldigt poppis här. Dock inte den varianten som bara hänger med en krok i varje hörn. Men den modellen vi har nu sitter helt fast på båda kortsidor, och den tidigare modellen var rund så den blev mer som en påse. De har båda varit poppis och katterna bråkar om dessa. :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Nu har jag granskat hela nätet tror jag och dessa tre träd är dom som faller mig bäst i smaken. Jag ska råda med maken med vilket han tror blir bäst platsmässigt med tanke på att ett av dom är i takhöjd, det är ju bra om det passar :D
Vilket hade ni valt av dessa tre ni som har lite erfarenhet av katträd eller vad man ska säga? :p
Nu är det mycket klösmöjligheter, hängmatta på en, högt läge på alla samt en koja. Jag tycker alla tre ser trevliga ut iaf :)

50266_PLA_Kratzbaum_Natural_Home_V_FG_DSC3236_5.jpg


68229_kb_np_xl_compact_creme_fk_4675_11_2016_2.jpg


64551_PLA_Kratzbaum_Natural_Heaven_IV_DSC3042_6.jpg
 
Nu har jag granskat hela nätet tror jag och dessa tre träd är dom som faller mig bäst i smaken. Jag ska råda med maken med vilket han tror blir bäst platsmässigt med tanke på att ett av dom är i takhöjd, det är ju bra om det passar :D
Vilket hade ni valt av dessa tre ni som har lite erfarenhet av katträd eller vad man ska säga? :p
Nu är det mycket klösmöjligheter, hängmatta på en, högt läge på alla samt en koja. Jag tycker alla tre ser trevliga ut iaf :)



68229_kb_np_xl_compact_creme_fk_4675_11_2016_2.jpg

Jag har detta! Det är väldigt populärt. Alla katterna ligger i kojan till och från, korgen ovanpå kojan är i princip alltid upptagen antingen av Räven eller Bråkan. Hängmatten ligger bara Räven eller Alfons i. Det är ytterst sällan som någon ligger på allra översta våningen - i så fall är det Räven som ligger där
 
Nu har jag granskat hela nätet tror jag och dessa tre träd är dom som faller mig bäst i smaken. Jag ska råda med maken med vilket han tror blir bäst platsmässigt med tanke på att ett av dom är i takhöjd, det är ju bra om det passar :D
Vilket hade ni valt av dessa tre ni som har lite erfarenhet av katträd eller vad man ska säga? :p
Nu är det mycket klösmöjligheter, hängmatta på en, högt läge på alla samt en koja. Jag tycker alla tre ser trevliga ut iaf :)

50266_PLA_Kratzbaum_Natural_Home_V_FG_DSC3236_5.jpg


68229_kb_np_xl_compact_creme_fk_4675_11_2016_2.jpg


64551_PLA_Kratzbaum_Natural_Heaven_IV_DSC3042_6.jpg

Jag har den i mitten, superpoppis! Dem runda bäddarna med upphöjda kanter är supermysiga och det ligger typ alltid någon där i, M brukar ligga högst upp. Hängmattan är också jättepoppis så jag rekommenderar det verkligen! Dessutom tycker jag det är väldigt fint och smälter in bra hemma :)
 
Nu har jag granskat hela nätet tror jag och dessa tre träd är dom som faller mig bäst i smaken. Jag ska råda med maken med vilket han tror blir bäst platsmässigt med tanke på att ett av dom är i takhöjd, det är ju bra om det passar :D
Vilket hade ni valt av dessa tre ni som har lite erfarenhet av katträd eller vad man ska säga? :p
Nu är det mycket klösmöjligheter, hängmatta på en, högt läge på alla samt en koja. Jag tycker alla tre ser trevliga ut iaf :)



68229_kb_np_xl_compact_creme_fk_4675_11_2016_2.jpg

Den där lägger jag nog på önskelistan för nästa löning tror jag
 
Nu har jag granskat hela nätet tror jag och dessa tre träd är dom som faller mig bäst i smaken. Jag ska råda med maken med vilket han tror blir bäst platsmässigt med tanke på att ett av dom är i takhöjd, det är ju bra om det passar :D
Vilket hade ni valt av dessa tre ni som har lite erfarenhet av katträd eller vad man ska säga? :p
Nu är det mycket klösmöjligheter, hängmatta på en, högt läge på alla samt en koja. Jag tycker alla tre ser trevliga ut iaf :)

50266_PLA_Kratzbaum_Natural_Home_V_FG_DSC3236_5.jpg


68229_kb_np_xl_compact_creme_fk_4675_11_2016_2.jpg


64551_PLA_Kratzbaum_Natural_Heaven_IV_DSC3042_6.jpg
Personligen är jag sliten mellan träd 1 och 2.

Jag gillar ettan då det är takhögt och har en rund hängmatta som jag vet att min katt avgudar (hon ligger i en motsvarande sådan just nu).

Tvåan är mycket snyggare och har bäst klösmöjligheter - katten kan sträcka ut sig hela vägen. Det ser även rejälare ut med tjockleken på stammarna, samt mer stabilt ut. Minuset är avsaknaden av den runda hängmattan + att det inte är takhögt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 034
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 236
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp