Shopping till katterna!

Min katt älskar sin runda hängmatta allra högst upp, när jag köper nytt klösträd så blir det takhöjd med rund hängmatta igen.
(även om nr 2 va snyggast och ser stabilast ut)
 
Shoppat lite småsaker till damen idag.

Blev en elementsäng för stora tjejen ville gärna att katten skulle sova hos henne så den får väl hänga där inne sen då om hon får kattbesök på rummet. Testade att hänga upp den och hunden snodde den och tyckte det var skön att sova i :p

IMG_20170128_205136_806_zpsnnzrtvaw.jpg
 
Tack för råden med katträdet, nu har jag beställt. Det blev det i mitten. Det som gick i takhöjd gick tyvärr inte annars tror jag det hade varit fint här hemma. Men tvåan var väldigt fin så det blir säkert bra :)

la_68229_natural_paradise_cream_fg_neu_4675_11_2016_4.jpg


Sedan så blev det en hel hög med leksaker igår och även en kattlåda, matskålar samt åkte det med två fönsterbäddar i beställningen med trädet som jag ska lägga i två fönster så det blir mysigt att ligga och kika ut.

IMG_20170129_125232_337_zpsq5lgqm0x.jpg



Ni som går ute med katt i sele, vad har ni för sele? :)
 
Såg att gamla transportburen inte såg så rolig ut. Solblekt på taket till tusen efter att ha flyttat runt på kaninerna i trädgården. Så körde en runda till stan idag för att köpa en ny transportbur till damen. Och märkte att utbudet är lika med noll!
Kollat på jättemånga olika modeller på nätet och hade hoppats på att hitta någon av dom i stan men det är verkligen dödfött på bra djurbutiker här. Trodde dock att några transportburar ska dom väl ändå ha. I sista butiken lyckades jag dock få tag på en som var vettig nog att köpa, och tillräckligt fin :p
Nu eftersom klockan slagit över midnatt :bump: så får damen åka hem i detta vrålåket när jag hämtar henne senare idag :D :love:

101463.jpg
 
Jag har tre ponti-selar till mina :). De är jag nöjda med.

Jag fick känna på en idag och den kändes bra :)
Dessvärre fanns inte storleken inne som katten behöver enligt vikten som uppfödaren sa hon har. Jag får väga henne sen när hon kommit hem och dubbelkolla men stl 1 såg liten ut så jag tror hon behöver stl 1 1/2 och det hade dom inga inne. Men stämmer bara vikten bra med deras storleksangivelse så kan jag beställa från nätet.
Tycker du storlek på sele/vikt på katten stämmer bra för dina katter?
 
Jag fick känna på en idag och den kändes bra :)
Dessvärre fanns inte storleken inne som katten behöver enligt vikten som uppfödaren sa hon har. Jag får väga henne sen när hon kommit hem och dubbelkolla men stl 1 såg liten ut så jag tror hon behöver stl 1 1/2 och det hade dom inga inne. Men stämmer bara vikten bra med deras storleksangivelse så kan jag beställa från nätet.
Tycker du storlek på sele/vikt på katten stämmer bra för dina katter?
Jag har också Tre Ponti, så jag tar mig friheten att svara.
Luna väger strax under 4 kg och hennes 1,5:a sitter super! Jag tror till och med att hon skulle kunna väga ytterligare lite mer och ändå kunna ha selen utan problem. :)
 
Jag fick känna på en idag och den kändes bra :)
Dessvärre fanns inte storleken inne som katten behöver enligt vikten som uppfödaren sa hon har. Jag får väga henne sen när hon kommit hem och dubbelkolla men stl 1 såg liten ut så jag tror hon behöver stl 1 1/2 och det hade dom inga inne. Men stämmer bara vikten bra med deras storleksangivelse så kan jag beställa från nätet.
Tycker du storlek på sele/vikt på katten stämmer bra för dina katter?
Jag tycker 1,5 funkar bra upp till ca 3,5-4 kg beroende på katt. På mina fullvuxna raggisar passar strl 2 bäst. De väger strax under 4,5 kg och är ju ganska kraftiga (dock ej tjocka). Jag gick typ på vikten när jag beställde mina på nätet :).
 
Jag köpte en "cat cave" för ett tag sedan och den är så populär! Jag måste nästan köpa en till för de älskar den både som grotta och ihopfälld som en bädd. Jag har den bredvid en lekmatta (som jag också rekommenderar, en matta med flera hål i och prassel. Jättekul att leka i och de gillar att sova på den också) och tjockis roar sig med att först attackera något på lekmattan för att sedan i rasande fart vända riktning och kasta sig in i grottan :rofl:
 
Jag köpte en "cat cave" för ett tag sedan och den är så populär! Jag måste nästan köpa en till för de älskar den både som grotta och ihopfälld som en bädd. Jag har den bredvid en lekmatta (som jag också rekommenderar, en matta med flera hål i och prassel. Jättekul att leka i och de gillar att sova på den också) och tjockis roar sig med att först attackera något på lekmattan för att sedan i rasande fart vända riktning och kasta sig in i grottan :rofl:
Har du bild på lekmattan?

Min katt gillar också sitt "hål" skarpt. Det blir så varmt och skönt i den, och så omsluter den kroppen.
 
Inga bra bilder, men man kanske ser lite ;) Den är från trixie tror jag.

wvv6dw.jpg


1i2440.jpg

Tack! Googlade lite också...och misstänker att min svårflörtade katt inte skulle bry sig om den...heller. Det går inte att leka utan att matte är inblandad :p
Skulle väldigt gärna hitta nåt som funkade dock...;)
 
Jag KAN ha råkat handla lite på Arken Zoo idag som hade 25% på allt... :o :D Lite leksaker och en till vattenskål blev det :)

Jag passade också på men här blev det påfyllning av mat till kissen som äter Mush och stackars allergivovven fick vittring på det när hon flyttade hit men dom hade ju faktiskt en påse med ren Kalkon för hund som hon tål. Så där hade hon tur. Så hon fick sig några påsar av den med så blandar jag i det med torrfodret.
Skönt med extrafrys i källaren säger jag bara :p
Å en stor säck med toaströ. Såg en igloo som såg härlig ut att gömma sig i men väntar ett tag kände jag tills jag vet vad damen föredrar att sova i :)
Min syrra har två katter och dom har ungefär 20 igloos i hennes lägenhet. Så tänkte jag _inte_ ha det :p
 
För alla men bara över helgen :)
Tack för svar attans jag som behöver handla en del :cry: hade ju varit kalasbra men så kan det gå, får hoppas man hinner med en annan gång.
Skulle ju bunkra upp med mush, får ladda det en annan gång då :banghead:
Var inne på deras hemsida och tittade, hur attans får man nyhetsbrevet? måste anmäla sig i klubben verkar det som eller är jag helt förvirrad (värre än vanligt då)
 
Tack för svar attans jag som behöver handla en del :cry: hade ju varit kalasbra men så kan det gå, får hoppas man hinner med en annan gång.
Skulle ju bunkra upp med mush, får ladda det en annan gång då :banghead:
Var inne på deras hemsida och tittade, hur attans får man nyhetsbrevet? måste anmäla sig i klubben verkar det som eller är jag helt förvirrad (värre än vanligt då)

Vet ej, var med i klubben innan jag angav email :)
 
En fråga till er som har koll på klösträd/klösmöbler. Min tjocka gamling skulle behöva något nytt så han kan ligga och kolla ut genom fönstret, för den han har i dagsläget är för hög för honom så han kommer inte riktigt upp (lite stel i bakbenen och tjock). Dessutom börjar den bli rätt vinglig så ja, något mer lättillgängligt och stabilt vore bra.

Jag har kikat runt och hittat Trixie Isaba som väl är ungefär det jag letar efter i form av design. Dvs, inte så hög totalt sett och så med två nivåer så tjockisen kan ta sig mellan nivåerna på ett enkelt sett. Men då är ju frågan - hur stora är egentligen bäddarna? Inte så stora va? Och om dom är tillräckligt stora, är den tillräckligt stabil för en klumpig katt på ca 5-6 kg?

Om inte, andra förslag som skulle kunna fungera för katten?

Mina föräldrar, med lika stora men smidigare katter, har ett banana Leif paradise som jag tycker är riktigt bra! Men där är problemet att det är för stort, för högt totalt sett samt för högt om han skulle använda första nivån som ett trappsteg. Men där är bäddarna typ tillräckligt stora och det är ju stabilt vilket jag uppskattar :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 685
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 003
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 950
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp