Shopping till katterna!

Eftersom Arken Zoo kör nån reagrej några dagar nu igen så passade jag på att beställa den där igloon jag hade spanat in. Jag tror damen hade gillat den. Det blev en blå.

158831.jpg
Som jag skrivit tidigare så älskar min siames sin igloo. Han har en rosa:o för jag tyckte den passade bäst till soffans färg.
Jag har igloon på soffan - alternerar mellan olika soffhörn.
 
Idag kom Lunas nya låda! Jag var först lite orolig att hon inte skulle acceptera den, men den har under dagen blivit invigd. Nu hoppas vi på mindre kattsand på golvet!

09E28708-B2FA-4046-A836-B3E853EAD02D_zpsba99kwcj.jpg


Det är inte lätt när det är svårt!
0B81B711-E6B0-4A96-BD45-620C83985A4A_zpsuxynms9f.jpg
 
Min sambo är lite överförtjust i sidan Aliexpress. Senaste inköpen därifrån blev en kattbädd som jag hoppas blir bra till kattungar när de är tillräckligt stora att ta sig ur bolådan. Den ser ut som en jordgubbe :). Sen blev det en ny kattunnel då den gamla råkat ut för en ordentlig kattspya och går inte att tvätta. Nu får jag bara vänta ca 1 månad på leverans :D
 
Det kom en ny Da Bird + refill med posten idag. :bump: Den gamla var sliten och snöret var obotligt krulligt då jag haft för vana att vira det hårt runt pinnen.

Luna var superlycklig! Hon har hoppat runt, klättrat klösträd, och smygit i sängen i jakt på den nya Da Birden, för att sedan stolt trava iväg med den i munnen när hon fångat den. :love:

Världens bästa leksak! :love:
 
Färgångest. Tänkte beställa en Trepontisele till fröken i helgen men vilken färg? Rosa? Blå? Ni har väl sett hennes färg på bild i bildtråden, vilken tror ni hon blir tjusig i?
En svag fundering på leopard med men vet inte om man tröttnar?
(Rött kommer inte innanför dörren här :p )
 
Färgångest. Tänkte beställa en Trepontisele till fröken i helgen men vilken färg? Rosa? Blå? Ni har väl sett hennes färg på bild i bildtråden, vilken tror ni hon blir tjusig i?
En svag fundering på leopard med men vet inte om man tröttnar?
(Rött kommer inte innanför dörren här :p )
Rosa!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Färgångest. Tänkte beställa en Trepontisele till fröken i helgen men vilken färg? Rosa? Blå? Ni har väl sett hennes färg på bild i bildtråden, vilken tror ni hon blir tjusig i?
En svag fundering på leopard med men vet inte om man tröttnar?
(Rött kommer inte innanför dörren här :p )
Jag håller med om rosa! Den har vi också, och den är jättefin! :love:
 
  • Gilla
Reactions: MM
Då det blir tillökning i kattfamiljen ska jag köpa ett till klösträd. Det kommer bli ett Kattens No 1, någon utav dom svarta modellerna. Någon här som här något och kan tipsa om modell? Funderar på Eiffel men är ju så svårt att veta vad som är bra....

49500701-origpic-a86ec4.jpg
 
Varifrån är den? :-)
Zooplus! :) Tror den heter PetMate Top Entry eller något sådant.

Kan ju även tillägga att den fungerar förvånansvärt bra när det kommer till minskning av kattsand på golvet, även om det, såklart, hamnar lite på golvet ändå.
 
  • Gilla
Reactions: Lii
Funkar den bra? Mindre sand? :)
Jag utvecklade mitt svar ovan lite. :)

Jag är mycket nöjd med den! Det märks att det inte är den högsta av kvalitet, men den fungerar ändå super! Det en bör vara medveten om innan man köper den är att det finns en buckla i bottnen, längs kortsidan vid öppningen, då där är ett handtag på utsidan. För mig med ÖkoPlus har det inte inneburit några problem, men jag vet att många (troligtvis med bentonitsand) har klagat på att det försvårar rengöringen av lådan.
 
Jag utvecklade mitt svar ovan lite. :)

Jag är mycket nöjd med den! Det märks att det inte är den högsta av kvalitet, men den fungerar ändå super! Det en bör vara medveten om innan man köper den är att det finns en buckla i bottnen, längs kortsidan vid öppningen, då där är ett handtag på utsidan. För mig med ÖkoPlus har det inte inneburit några problem, men jag vet att många (troligtvis med bentonitsand) har klagat på att det försvårar rengöringen av lådan.
Fastnar det inte fint spån i botten för dig? Jag har också ökoplus och jag får tömma och duscha av inför varje ny påse då det känns lite ofräscht och det fastnar lite i botten av fint spån trots att resten är stora korn :cautious:
För övrigt så får jag kanske tänka på att skaffa en såndär, ökoplusen är helt okej men skräpet som hamnar utanför..!! :arghh: Som att trampa på lego bitar ibland :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
908
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 989
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp