Shopping till katterna!

Liten utvärdering såhär efter ett tag.
Jag köpte ju Natural Paradise XL Compact och har fått ett problem visade det sig i natt.
Tydligen så är det bättre att sova där än i sängen med mig, vet inte om jag ska skratta eller gråta.
;)
Klart värt varendaste liten krona, Pälsfröken är helnöjd men tycker dock att hängmattan och bädden ovanpå huset är enda ställena som ska användas men det kvittar ju milt sagt.
Pälsfröken klöser ordentligt flera gånger om dagen och är supernöjd!

Stort varmt tack för all input kloka bukare gett i klösträdsdjungeln :heart
 
Nu har det inhandlats mat och sand för ett halvår. Känns skönt att få det gjort. Tyvärr ingenting roligt denna gång. Funderade på att köpa en hängmatta man sätter fast i balkongfönstret men bestämde mig för att avstå även om det kliade i köpfingret. Vill Nikita sola magen kan hon göra det i soffan och vill hon titta ut så har jag en stadig sovplats i ett fönster. Eländeskatten vill bara ut på balkongen så jag ska nog inte uppmuntra det :cautious:
 
Någon som har koll, är poängsaldot samma som bonusen man får att handla för sen på arken zoo när dom betalar ut vid sina kvartal?
Får jag alltså den summan som står som poängsaldot till godo så att säga?
 
Av en ren slump hittade jag en djuraffär i London igår under sista dagen där. :) En liten affär, men ändå hittade jag en del grejer där som jag aldrig sett i Sverige. Jag köpte tre leksaker, varav en är en "pinne" med kattmynta samt en slags sele jag inte sett förut och som jag hoppas kan passa Socker. Dagen innan var jag i en stor bokaffär (tre-fyra våningar tror jag...) och där fanns det tre halvmeterbreda hyllplan med böcker om katter! :love: Hemma är man van vid att det typ finns 4-5 böcker totalt om katter. Jag kunde inte låta bli att köpa dessa två på bilden och jag ska försöka aktivera Socker med lite övningar från dem. :)

IMG_0398.jpg
 
Någon som har vattenfontän till kisen?
Jag blir mer och mer sugen på att köpa en.
Någon ni kan rekommendera?
Gärna som kan stå på fönsterbrädan då 1,5 åringen säkert skulle uppskatta den mer än katten :p
 
Mim fetknopp ska äta Hills metabolic en period för att gå ner mer i vikt. Jag ska gå och köpa en hög burkar på måndag när veterinärkkliniken öppnar. Är det någon som vet om det är samma som den med samma namn som finns på tex zooplus? Jag skulle tro att den är billigare där och med veterinärräkningar på 50000 behöver jag spara varenda krona som går :D
 
Mim fetknopp ska äta Hills metabolic en period för att gå ner mer i vikt. Jag ska gå och köpa en hög burkar på måndag när veterinärkkliniken öppnar. Är det någon som vet om det är samma som den med samma namn som finns på tex zooplus? Jag skulle tro att den är billigare där och med veterinärräkningar på 50000 behöver jag spara varenda krona som går :D


Ja, det är det. Jag köper Hills metabolic både hos min veterinär och ibland hos zooplus, animail , vetzoo osv.
 
Ja, det är det. Jag köper Hills metabolic både hos min veterinär och ibland hos zooplus, animail , vetzoo osv.

Åh tack, vad skönt! Köper jag från zooplus kommer det "bara" kosta straxt över tusenlappen i månaden. Mycket dyrare hos veterinären såklart. Bara hoppas katten gillar det också :D
 
Åh tack, vad skönt! Köper jag från zooplus kommer det "bara" kosta straxt över tusenlappen i månaden. Mycket dyrare hos veterinären såklart. Bara hoppas katten gillar det också :D
Kolla bitiba också innan du beställer! Samma som Zooplus, om jag har förstått det rätt, men ofta ännu lite billigare. För gratis frakt måste du beställa för ett lite högre belopp (600 kr?) men om det handlar om cirka 1000 kr i månaden så spelar ju inte det någon roll. :)
 
Kolla bitiba också innan du beställer! Samma som Zooplus, om jag har förstått det rätt, men ofta ännu lite billigare. För gratis frakt måste du beställa för ett lite högre belopp (600 kr?) men om det handlar om cirka 1000 kr i månaden så spelar ju inte det någon roll. :)

Tack för tipset, det ska jag absolut göra! Ska bara köpa lite burkar på kliniken först för att se att han äter det :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
908
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 989
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp