Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att köpa någon ställbar sele, så att Aysu har något som går att använda även när hon dränks i en miljard tjocka täcken. Halsband är ingen superhit för henne... Alternativet är ju att sy något själv.

Vet ni någon extremt ställbar sele som passar stor hund? Jag hittar mest till småhundar... Inga selar av puppiamodell eller så, utan bara några mjuka band och ring för koppel.
 
Funderar på att köpa någon ställbar sele, så att Aysu har något som går att använda även när hon dränks i en miljard tjocka täcken. Halsband är ingen superhit för henne... Alternativet är ju att sy något själv.

Vet ni någon extremt ställbar sele som passar stor hund? Jag hittar mest till småhundar... Inga selar av puppiamodell eller så, utan bara några mjuka band och ring för koppel.
Rogz?
250x250_1912-Rogz_Alpinist_Everest_Blue_XLarge_Dog_Harness.jpg

XLarge Chest: 60 - 95 cm Neck: 43 - 70 cm
 
Funderar på att köpa någon ställbar sele, så att Aysu har något som går att använda även när hon dränks i en miljard tjocka täcken. Halsband är ingen superhit för henne... Alternativet är ju att sy något själv.

Vet ni någon extremt ställbar sele som passar stor hund? Jag hittar mest till småhundar... Inga selar av puppiamodell eller så, utan bara några mjuka band och ring för koppel.

Rukka
123992.jpg
 
De där två är av modell jag gillar! Undrar var de går att köpa bara... kanske får svänga in i någon djuraffär i helgen och se om det finns något.
Jag köper Rogz på globaldogshop (på nätet asså) men det finns säkert i djuraffär också, de har ju flera olika, men jag gillar denna för att den är så mjuk. Vissa har ju som nått dekorband på och det skaver pälsen på mina, det är mkt vassare.
Rukka tror jag endast säljs hos Arken Zoo, i butik och på nätet. :)
 
Jag köper Rogz på globaldogshop (på nätet asså) men det finns säkert i djuraffär också, de har ju flera olika, men jag gillar denna för att den är så mjuk. Vissa har ju som nått dekorband på och det skaver pälsen på mina, det är mkt vassare.
Rukka tror jag endast säljs hos Arken Zoo, i butik och på nätet. :)
Arken zoo har vi nära!
 
Vi ska byta spårsele till en butchersele för att få ner tempot på vår lilla spåridiot, men den måste kopplas i en kedja utan vridna länkar. Var hittar man sådana? Och mäts alltid längden på kedjor inklusive ring eller kan det vara olika mellan olika märken/försäljare?
 
Vi ska byta spårsele till en butchersele för att få ner tempot på vår lilla spåridiot, men den måste kopplas i en kedja utan vridna länkar. Var hittar man sådana? Och mäts alltid längden på kedjor inklusive ring eller kan det vara olika mellan olika märken/försäljare?

Hundkompaniet k9 har raka länkar i olika färger. I deras beskrivning står det dessutom om längden är mätt med ring.
 
Åååh, jag borde verkligen SÄLJA grejer. Har hundprylar i drivor.

Har någon här tips på hur jag bäst tvättar selar? Har ett gäng puppia-selar och en zero dc som behöver tvättas. Tvättpåsar och skontvätt? Tvätta för hand?
 
Jag har just klickat hem 2st från ebay för 30 resp 23 kr

Och jag 7 st från Wish för 20:-/st! Funkar det bra blir det ett gäng till, så det finns till alla mina hundar inte bara de sålda valparna...

De som säljs i butiker här för tio gånger priset är ju inte heller nån superkvalitet direkt, så jag chansade lite.
 
Åååh, jag borde verkligen SÄLJA grejer. Har hundprylar i drivor.

Har någon här tips på hur jag bäst tvättar selar? Har ett gäng puppia-selar och en zero dc som behöver tvättas. Tvättpåsar och skontvätt? Tvätta för hand?

Jag brukar bara köra dem i maskinen på 60 grader... Du har möjligtvis inte lite selar som kan passa BC-valpar? ;)
 
Och jag 7 st från Wish för 20:-/st! Funkar det bra blir det ett gäng till, så det finns till alla mina hundar inte bara de sålda valparna...

De som säljs i butiker här för tio gånger priset är ju inte heller nån superkvalitet direkt, så jag chansade lite.
Usb uppladdade o frakt fritt?
 
Åååh, jag borde verkligen SÄLJA grejer. Har hundprylar i drivor.

Har någon här tips på hur jag bäst tvättar selar? Har ett gäng puppia-selar och en zero dc som behöver tvättas. Tvättpåsar och skontvätt? Tvätta för hand?
Jag kör dom i maskin,40-60 grader beroende på hur skitiga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 341
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
642
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
648
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp