Bukefalos 28 år!

Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har köpt en all safe bilsele men upptäckte efter att jag kom hem att den inte alls passade på min hund... Bröstdelen var alldeles för stor och jag minskade den allt som gick blev det jättetight i armhålorna istället.

Så den måste lämnas tillbaka... funderar på om det kan vara värt att prova en mindre storlek men är tveksam. Det här var M vilket ska passa 15-30 kg och min hund väger ca 23 kg så det borde vara rätt.

Jag har kikat på lite andra bilselar men de flesta har plastspännen vilket jag inte tycker känns så tryggt....
 
Har shoppat - fast jag inte har råd alls :o
10 kg hjortnackar.....som alla utom den som dom var tänkta till vill ha ;) Tänkte Polly skulle få nåt smaskigt att tugga på när hon är själv, men se den gubben gick hon inte på:meh: Men blev även två Kong i olika storlek som kan fyllas med nåt smaskigt - det kanske går bättre hem :)
Även en begagnad Hurtta Frostjacka, som blir perfekt för Skalman att växa i och ha blåsiga/kyliga dagar i vinter. Han är en fryslort, men det hoppas ja försvinner framöver. Må han få mer underull när han växer :)
 
Jag har köpt en all safe bilsele men upptäckte efter att jag kom hem att den inte alls passade på min hund... Bröstdelen var alldeles för stor och jag minskade den allt som gick blev det jättetight i armhålorna istället.

Så den måste lämnas tillbaka... funderar på om det kan vara värt att prova en mindre storlek men är tveksam. Det här var M vilket ska passa 15-30 kg och min hund väger ca 23 kg så det borde vara rätt.

Jag har kikat på lite andra bilselar men de flesta har plastspännen vilket jag inte tycker känns så tryggt....
Så var det här med. Jag köpte en bilsele (allsafe) men den satt riktigt uselt och skulle inte ha hjälpt ett dugg i krock pga det. Har tyvärr inte sett några selar med bättre passform heller... Skulle jag tvingas ha hundarna i baksäte igen, då hade jag nog sytt en egen sele till dem (med metallspännen).
 
Är det någon som har någon av dessa jackor från engelssons? Jag har en som heter Umeå men upptäckte att den gått sönder och funderar på att beställa någon av dessa två... Några synpunkter på dessa?
Vinterparkas Skellefteå Dam
2595_web.jpg


Vinterjacka Gällivare
4985_web.jpg
 
Tänkte att vovven ska få halsband med eget tryck från Dogmania i julklapp ( nåja blir väl mest till matte egentligen :angel: ), men har nu grov beslutsångest över vad han ska få för färger på halsbandet..
 
Är det någon som har någon av dessa jackor från engelssons? Jag har en som heter Umeå men upptäckte att den gått sönder och funderar på att beställa någon av dessa två... Några synpunkter på dessa?
Vinterparkas Skellefteå Dam
2595_web.jpg


Vinterjacka Gällivare
4985_web.jpg
Vad gäller värme, så är jag rätt övertygad om att båda är lika - utan att ens ha känt på dom (men har en föregångare som är som ett mellanting av dessa - men mest lik den nedersta). Så skillnaden är nog mest hur fickorna är och hur nederdelen är utformad - men deras vinterjackor är varma. Det tycker åtminstone jag som inte kan ha dom förrän den är typ 9 minus ute ;)
 
Är det någon som har någon av dessa jackor från engelssons? Jag har en som heter Umeå men upptäckte att den gått sönder och funderar på att beställa någon av dessa två... Några synpunkter på dessa?
Vinterparkas Skellefteå Dam
2595_web.jpg


Vinterjacka Gällivare
4985_web.jpg
Jag skrev till Engelsons och frågade om den första jackan, och tolkade deras svar som att den undre är varmare. Jag är väldigt inne på att köpa den första... Jag vill ha en varm jacka med praktiska fickor som går ner över rumpan.
 
Jag skrev till Engelsons och frågade om den första jackan, och tolkade deras svar som att den undre är varmare. Jag är väldigt inne på att köpa den första... Jag vill ha en varm jacka med praktiska fickor som går ner över rumpan.
Aha, då kanske den övre som går längre ner över rumpan än mer för mig då eftersom jag tycker att den jag har är lite för varm:D
 
Aha, då kanske den övre som går längre ner över rumpan än mer för mig då eftersom jag tycker att den jag har är lite för varm:D
Jag tänker att det blir varmare om man har något som täcker rumpan än om jackan är.. kort. Har du kollat på deras "Arvika"? Den låter inte lika varm.
 
Jag tänker att det blir varmare om man har något som täcker rumpan än om jackan är.. kort. Har du kollat på deras "Arvika"? Den låter inte lika varm.
Den ser helt okej ut den med :) Jag använder ju min Arrak-jacka mestadels under höst/vinter/vår så länge det inte är kallare än 8-10 minus, för då blir den för kall i ärmarna och för mycket kläöder under är inte skönt. Men jag lär få vänta ett år eller så innan jag ens funderar på ny jacka, för Pollys andra operation knäckte min ekonomi nu :meh:
 
Jag och Jackie börjar tröttna på det här med sjukpension och nu när det bara är en (1) hund i familjen ett tag framöver så känns det som att vi har oceaner av tid.
Så vi åkte till Hööks och köpte ett midjebälte som vi invigde på elljusspåret. Jackan var urduktig och drog inte ut mig i skogen en enda gång :love:

Mycket nöjd med bältet för de pengarna för övrigt.
 
Sprang in på Hööks idag och kom ut med detta:
1D63BA9B-1A55-4309-B50B-B09B8B6FF8AF_zpsspoeyzia.jpg

Deras nya kängor med broddar, två likadana leksaker, godis, ett halvstryp och två mullereflexer. :love:
Missat skorna! Du får gärna utvärdera sen! :) Jag kunde inte heller låta bli mullereflexerna och godiset är en stor favvo här!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
Senast: Lyan
·
Hundträning Sbk har på sin fb delat information om att det nästa år kommer en ny mässa för hundsport och hundar i tjänst...
Svar
12
· Visningar
679
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
314
Senast: attheedge
·
Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
1 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp