Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jodå, det var den jag var ute efter. Tack för tipset, jag hade liksom glömt bort vilka westernbutiker som finns så jag hittade inte dit själv :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

haha ja men blir ju förvirrad, letar efter en grej och är inne på 20 olika sidor. Sen när man ska titta på den igen så har man ingen aning om vilken sida man var på, beställde en likadan fast svart nyligt så därför fanns den kvar i minnet :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ja precis :D Jag köpte också en svart sådan förra året (vet inte om det var samma märke men en enfärgad svart i alla fall). Nu vet jag inte om jag kommer ut på tävlingsbanan nästa säsong, men om jag gör det så vill jag ha en orange filt :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Va, vad kostade den som ny då?
Jo det var tur att hon sänkte priset så jag kunde köpa den :D

de dyraste Tex Tan jag sett har kostat runt 22.000kr och lägsta 12.000kr nypris :)


tror den kostade typ 20-19tusen kr för typ ett år sedan, letade sadel till nettis då, men har typ gett upp hoppet här i norrland då hon är så himla bred, Hittade en hoppsadel för pangpris (ny) pga så annorlunda storlek=ingen ville ha den :angel:... gjorde innan några mankmallar och begav mig till hööks för en billig syntet... inte äns deras XXVide bomvidd var bred nog... :crazy:

Plus att jag frågade om gulletvidd etc, bara rent nyfiktet då jag har fler sadellösa hästar hemma... den skulle visst passa på ALLA hästar eftersom bommen var mjuk...som en bomlös ungefär (!!!!) Gulleten, vad var det?!?!
Kan inte vara lätt att sälja något man inte har ngn aning om vad det är :(
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har precis köpt en begagnad Tex Flex reiner från Tex Tan! :love:
29305200.jpg
Den var fin!:love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Vilken dag ska ni dit!?

*söndag söndag söndag söndag söndag söndag*
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

tror den kostade typ 20-19tusen kr för typ ett år sedan

Hmm, det var nog inte samma säljare då kanske?
När jag såg den på annons först så kostade den 10.000. Jag kan nog tänka mig att den har legat ganska högt i nypris.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hej hej, jag väntar precis hem en beställning ifrån Usa, jag har köpt en bob loomis sadel och ett showträns och 12 burkar pepi glansspray. och med tull moms och frakt är det fortfarande tusentals kronor billigare än i Sverige. Räknade på att min frakt går på 1500 och det tycker ja ändå är okej med tanke på att jag köper en sadelmomsen svider ju lite men ja det är ändå supermycket billigare än i Sverige.. köper ett jättefint showträns med rosa kristaller på:P för 55 dollar.. okej jag förutsätter att lädret inte är det bästa kvaliteten på men det är jag ju medveten om och skall jag bara ha det som showträns så gör det mig inte så himla mycket så länge det inte syns :P skulle aldrig dock "träna" med det tränset.. hu...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Nä, tyvärr blev det på fredagen. Men du fick ju din bling-blingiga svanspåse i alla fall ;)

Och jag köpte:

254633.jpg


och 4 st sånna här :D

thb_elite_orange.gif
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Skydden är gaalet snygga! Särskilt på Grandi. Lite avis :p
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL

Är ju som sagt på jakt efter ett par nya boots.
Har lite svårt att hitta ett par jag gillar, men har hittat ett par dubbel h som är av intresse. Före jag slår till så skulle jag vilja veta vad ni har att säga om dessa.
Ena paret är ju ett par "work boots" dvs.. grövre sula. Är det något negativt vid ridning. vid tävling? stör sulan mycket?

dh_b5197.jpg



Sen dessa, funderar på klackan. Den är ju inte rak, eller vad man ska säga. Hoppas ni förstår hur jag menar. Finns det något negativt med det? Tex när man inte har dom sittandes på hästryggen?

dh_b5159.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Sen dessa, funderar på klackan. Den är ju inte rak, eller vad man ska säga. Hoppas ni förstår hur jag menar. Finns det något negativt med det? Tex när man inte har dom sittandes på hästryggen?

dh_b5159.jpg

Jag fick väldigt ont i ryggen av mina gamla boots med denna klack, men de var underbara att rida i. Så, sålänge jag inte gick omkring med dem så var det okej.

Nu har jag ett par contentinal roper-boots som jag fullständigt älskar :love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ont i ryggen är ju inte något man vill ha, och man vill ju kunde gå i dom så då tar vi några andra.

Tror jag har bestämt mig nu för ett par boots. Men då är det ju det där med storlekarna.

Jag har storlek 38, men amerikanska storlekarna är väl större? Dom bootsen jag hittat finns som minst i stl 37,5. Tror ni dom blir för stora?
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har double H boots (om det nu var sådana du skulle ha) storlekarna är normala, så har du 38 så köp 38. Jättesköna att gå i, klämmer när man kör bil (lite tighta över foten på mej och vägrar töja sej), lädret kunde vara starkare. Har fått revor på mina. Synd när det är fina boots i övrigt.

Tycker de är dyra för vad man får.. Blir inga såna nästa gång.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

kl

såg att de var någon som börjat sälja Justin boots ,AQHA bootsen tror jag de var.. till min glädje :) Dom har jag önskat mig länge.. :) tur att jag fick skicka tebax bootsen jag beställde sist.. de var nog meningen att de inte skulle passa. För strax efter snubblade jag över Justin bootsen...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

ja highridge har väl börjat med justin, men dom kommer bara sälja dom i butik.
synd för mig som bor i norrland :p
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 713
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 847
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp