Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

kl


och jag har shoppat en tatuering idag :D

Det blev på foten :

Masterpiece

Masterpiecefot.jpg

451.jpg

dvs min älskade Pepper (Masterpiece 2000). Jag träffade henne för första gången i augusti 2010,dräktig med Steady Big Chex, på en weekend för att fira min 1 års bröllops dag. Blev alldeles kär!:love:

Drömmen om en alldeles egen quarter infirades när jag på två veckor sålde mitt arabsto och ytterliggare en månad fick såld min Packard -55. Sedan var det ett schockartat faktum. Jag skulle bli med quarter!!:eek::eek:
I Oktober betalades handpenningen och kort därefter var hon min:love:
Nu har hon fått sitt föl och har börjat ridas igång lite lätt. Tack vare dräktigheten har jag inte ridit max 10-15 gånger i sadel och ytterliggare 10 gånger barbacka totalt. Jag har lärt känna henne i lugn och ro och det är jag verkligen glad över.

Här är filmen från första gången jag red henne och det var alltså den dagen jag träffade henne för första gången och blev totalt förälskad. Och även idag snart ett år efter är känslan starkare för varje dag som går.


http://www.youtube.com/user/hawkhill10#p/u/48/PDMT0hweKZU
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Kan man på något vis göra så att den sitter kvar även när man knäpper upp skärpet? Jag blir vansinnig varje gång jag går på toan och den dröser i golvet..!! :mad:
Den sitter väl fast i skärpet, alltså att buckle och skärp trillar i golvet? Eller menar du att de trillar isär?
Om buckle och skärp så att säga glider ur jeansen för lätt så skulle du ju enkelt kunna tighta till en av jeanshällorna närmast genom att sy in hällan med några stygn så bältet glider trögare.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Nej, det är bara bucklan som faller i golvet = de faller isär. Skulle ju kanske kunna dra en tråd mellan "hällan" på bucklan och ett hål i skärpet..? Jag blir vansinnig, men det är ju så jäkla läckert!

Läste i Lucky Rider för flera år sen att i ? (minns inte vart i världen) slår man ihjäl ormar med bucklan.. Hur lyckas dom? :bow: (Ja, det är min första buckle.. :angel:)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Nej, det är bara bucklan som faller i golvet = de faller isär. Skulle ju kanske kunna dra en tråd mellan "hällan" på bucklan och ett hål i skärpet..?
Aha. :)
Du behöver montera spännet (buckle) på rätt sätt på bältet. Det gör du genom att föra några cm av bältets ände genom den hela bygeln på spännet, vika om, och skruva ihop den vikta bältesänden med s.k. chicagoskruv. Eventuellt kan du behöva tunna ut bältet just i böjen, beroende på hur tjockt skinnet är. Istället för att skruva kan du sy ihop, om du orkar och har rätt grejor.
(Och, bara för övertydlighets skull, du skall alltså inte ha något annat spänne i bältet.)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ahaaa, då tror jag att jag förstår! Funderade just på det där, om det verkligen bara skulle sitta så löst.. :p Ska testa detta imorn bitti! Tack!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Senaste shoppingen blev på Falsterbo, ett par lila Norton gummiboots som faktiskt passade :) Passa perfekt till den lila filten!! Måste köpa fler i andra färger. Finns orange, rosa, lila och svart men hoppas på att kunna hitta ett par klarblå någon gång. Köpte mig en hatt också från någon tysk(?) affär.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Har lite nytt att visa upp.
P1060436.JPG


Huvudlagsväskor.

Inte snygga, men jag behövde ett par till mina showhuvudlag. Svart är ju lite trist.

P1060437.JPG

Bootsen köpte jag redan på förra tävlingen men jag har glömt att fotografera dem.

P1060438.JPG


Min mans tävlingssporrar.

Sen köpte vi ett nytt flugtäcke till hästen från Felix Bühler, det kändes som riktigt bra kvalitet. T.o.m. kändes bättre än motsvarande Bucas. Hoppas att det är hållbart. Hästen massakrerar flugtäckena lite för ofta. Plus lite småsaker. Nytt koppel och halsband till vovven.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL

Det verkar som att shoppingabstinensen försvunnit lite efter RHCn?! :p

Jag har hur som shoppat idag!! En liten Brilliant Sunshine (e. Docs Brilliant Son, u. Innisfree Dash) på två år! Jag har blivit med quarterhingst!!! :eek:





Han kommer stå kvar hos tränaren/säljaren till slutet av september, och då är han valack.. Känns skittråkigt att kastrera honom, men har nog inte så mycket till val... Kommer ha ett sto här hemma (även om han idag inte bryr sig om dom i hagen bredvid), och det är lite trist om båda ska behöva gå själva.. Dessutom saknar jag ett bra sto! :p

Det här kommer bli en fantastisk racer! :banana:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Grattis än en gång!! :laugh: Han är jättefin!


*kl*
Jag fick present idag, lite försenad "grattis-till-nya-körkortet".
Man blir så glad när man för genomtänka presenter:)


Dålig mobilbild,

 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tack! :p Jag är jättekär och tror han kommer bli väldigt bra! Riden tre gånger och fattat mer än vad vissa gör på en månad. :love: Lugn, lyhörd, smart och intelligent. - och snäll, till skillnad från min Neha... :angel:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Sadeln jag precis köpt
32675986.jpg

I priset (oförskämt bra pris) ingick en TackyToopad + en sadelväska :)

Och så lämpliga kläder för höstrusket
32675238.jpg

Fynd på Hööks, fick 2 för priset av 1 :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hm, vart lite irreterad när jag råkade klicka in mig på denna tråd och såg att ni diskuterade min prissättning av sadeln osv när jag skulle sälja den..
För det första, jag köpte sadeln av Josefine Blomqvist under en träning för henne när jag provade på westernridning på riktigt för första gången. Den var inte alls så mycket använd och jag betalade 12.000 kr för den.
När jag sedan skulle sälja den (Knappt 1 år senare) så la jag ut den för 10.000kr.

Ang gulletet osv så hade jag som sagt ingen aning om vidder osv eftersom jag var ny inom western och inte hade koll på westernsadelns dela över huvudtaget. Jag sa aldrig till någon av spekulanterna att sadeln skulle passa ALLA hästar och att bommen var som i en bomlös !?. Däremot så berättade jag att sadeln hade en "flexibom" som formar sig efter hästens former när den blivit varm och inriden. Sedan berättade jag på vilken typ av häst den legat på och hur den hästen såg ut över ryggen. Så jo, jag hade nog ganska bra koll på vad jag sålde ändå ?
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 709
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 744
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp