Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Finns både hos scandinavianwestern.com & milstawestern.com :)


(hoppas man får tipsa såhär, annars får någon ta bort detta)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hmm, det var nog inte samma säljare då kanske?
När jag såg den på annons först så kostade den 10.000. Jag kan nog tänka mig att den har legat ganska högt i nypris.

ja det kanske var längre tid sedan jag kolla på den, vet inte säkert, kanske var lite lägre men det jag reagerade på var att den var lika dyr (eller dyrare) än den sadel av samma märke (nypris) min medryttis har. Det var på Kings iaf....
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Sen dessa, funderar på klackan. Den är ju inte rak, eller vad man ska säga. Hoppas ni förstår hur jag menar. Finns det något negativt med det? Tex när man inte har dom sittandes på hästryggen?

dh_b5159.jpg

jag har dessa fast i herrmodell (har breda fötter och hög vrist :crazy:)
tycker de är underbara, hur bekväma som helst, har gått i de hela dagar ibland. då har jag ändå problem med benhinnorna, men har aldrig kännt av något då jag använt dessa.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Är inte ens häst snyggare än Liona, så får man helt enkelt se till att sticka ut på annat sätt :D

Säger samma! Därför har jag köpt ett Billy Cook-träns. Jätteonödigt, jag vet, men det var mest bettet på tränset som jag ville åt ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Mina nya "showöron" som kom med posten idag! :)
Hoppas det blir snyggt på..
29452510.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

AH! Jag letar ny sadel, och försöker att sälja min gamla. Är det enns möjligt att få sålt sin sadel i denna lågkonjuktur?

Jag suktar efter typ, Frinta KK reiner II, eller Billy Cook Close Contakt Reiner..... :love:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*kl*

Jag har precis beställt ett nytt regntäcke eftersom lillan har växt ur det gamla (kanske inte så westernspecifikt, men ändå :p) och med i samma beställning kom en sadelfilt. Tänkte att hon kan vänja sig vid att ha en filt fastspänd med en elastisk täckesgjord runt magen när vi går våra promenader (pålle är 1 1/2 år). :bump: Under hösten ska jag köpa ett vardagsträns med pannband, mörkbrunt läder!
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Är det krångligt att beställa själv från USA? Hur gör man? Så man inte missr något som ska göras när man beställer.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Har shoppat lite här på SM nu!

Ett par silverstigbyglar, en tolksele och en pad!
Bilder kommer när jag kommer hem :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

*knapplån*

Nån som vet vart man kan köpa snygga westerninspirerade bett i mkt stora stl ?
13,5-16,5 har mina hästar :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har svårt att tro att en häst har 16,5 faktiskt.

Min nordsvensk men väldigt bred mule har 13,5 på sitt största bett, vanligtvis 12,5. Det är mycket vanligt att folk har för stora bett till sina hästar.

Inte ens kompisens shire har större än 14,5.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har svårt att tro att en häst har 16,5 faktiskt.

Min nordsvensk men väldigt bred mule har 13,5 på sitt största bett, vanligtvis 12,5. Det är mycket vanligt att folk har för stora bett till sina hästar.

Inte ens kompisens shire har större än 14,5.

Det var det mest korkade jag hört nånsinn!
Våran ardenner/shire korsning har 16,5 i bett o det är fullt normalt för ardennerhästar att ha den storleken!

Våra tre tinkerhästar har alla 13,5 i bett .
Du måste ha sett väldigt fjöniga hästar i dina dagar !! Jösses:eek:
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 714
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 847
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp