Shoppingtråden - Western edition

Elanor

Trådstartare
Tänkte skapa en shoppingtråd där vi kan snacka lite om våra senaste inköp, visa bilder eller få hjälp med shoppingen!

Jag själv letar efter "öron" till mitt showträns! Vill ha två "öron" på, hällst smala i endast silver, alltså inget läder, men hittar ingenting. Får hoppas att det dyker upp med nån försäljare på SM om jag inte hittar nåt tidigare.

Sen har jag kollat runt lite på butiker i USA, och hittat en pad som jag vill ha. I sverige kostar den runt 1600:-, i USA hittade jag den för 98$ (ca 700:-) :eek: kan det stämma!? Nån som har erfarenhet av att shoppa från USA, vad kostar frakten och är det krångligt att få hem? Tänkte även att ett 4-pack Pro choice benskydd kunde få följa med hem, då dom också verkar billigare om man köper dom från over there.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Highridge H&H har "öron" helt i silver.
Finns i deras nätbutik under Huvudlag - Hardware. :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Oh, thanks! :D

(kollat sidan) Kan man vara säker på att örat passar till tränset? Jag tror ju inte att mitt showträns är bredare än normalt men...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Hej!
Nästa år ska jag kanske tävla för första gången i Showmanship at Halter och Trail at Halter. :)Jag undrar vad jag och hästen behöver för utrustning för det och var jag kan hitta det. Vi ska börja på låg nivå...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Tänkte även att ett 4-pack Pro choice benskydd kunde få följa med hem

Vad kostade de där borta?
Som billigast har jag hittat dem för 1500:- i sverige, men finns ju många roliga färger så ska nog köpa! Innan har jag bara hittat dem för 1800:- ungefär.

Om du ska beställa från USA, säg till så kanske jag kan köpa jag med :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har precis klickat hem en Limegrön showfilt som jag ska med mig på SM.
Har en limegrön showtröja så det kanske blir lite mkt , men jag vill synas ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag och LillMalin drar till Harvest i helgen, och då skall jag shoppa benskydd och bett, så jag lägger in bilder efter det ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Det kan jag tyvärr inte svara på, har aldrig själv provat...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Man måste ha koll på moms och annat när man köper hem från USA. Det kan bli en hel del i frakt om det är större saker. Det bästa är om man känner någon som kan skicka det som gåva eller liknande.
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Samma öra finns hos westerhorseman, men lite billigare ;)
Vi har ett och dom är väldigt snygga
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har precis köpt en begagnad Tex Flex reiner från Tex Tan! :love:
29305200.jpg
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Jag har precis klickat hem en Limegrön showfilt som jag ska med mig på SM.
Har en limegrön showtröja så det kanske blir lite mkt , men jag vill synas ;)

Det blir inte för mycket, det ska ju matcha! ;)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Själv är jag på jakt efter ett par nya boots. Har sökt igenom varje sida på nätet tror jag, men inte hittat många jag gillar.

Men fastnade för 2 par dubble h. Båda utgående modeller
Ena fanns bara i stl 41
Och dom andra i enstaka storlekar, så får hoppas min storlek finns kvar.

Kanske har någon här tips på några bra boots? Max pris runt 2000, och som går att beställa från svensk hemsida? :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ett par Abilene har jag redan i min ägo, men tack för tipset iallafall :laugh:
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ok, hehe. Varför ska du ha nya då? Vad är du ute efter (mer showboots eller nåt annat)? :)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Förresten, är det någon som vet var man kan få tag på en orange showfilt? Alltså helt orange, inget mönster. I Sverige alltså.

Och stångbett i små storlekar? Existerar det ens?
För de flesta hästar ska ju ha mindre storlek på bettet än vad man tror, dock verkar inte den kunskapen ha nått varken tillverkare eller försäljare...
Jag skulle behöva ett i 10,5 eller 11,5 cm...
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Va, vad kostade den som ny då?
Jo det var tur att hon sänkte priset så jag kunde köpa den :D
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

Dels för att dom börjar bli rätt slitna, och dels för att jag vill ha en liten annan, rundare modell, eller hur man nu ska beskriva =)
 
Sv: Shoppingtråden - Western edition

whc.se har en orange showfilt, vet inte om det är rätt orange färg men du kan ju kika in och kolla =)
 

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 709
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 744
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp