Bukefalos 28 år!

Sifs dåliga ekonomi

Sv: Sifs dåliga ekonomi

Det tyckte vist Svanstedt också.

Tvivlar på att hästarna håller med någon av er.

Nu blev ju svanstedt anklagad för att ha använt grisfösare men friades??!!:)
Ang skrittmaskin så tycker jag att ur säkerhetssynpunkt skulle vara bra om lagen ändrades! Min högst personliga åsikt!
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Nu blev ju svanstedt anklagad för att ha använt grisfösare men friades??!!:)
Ang skrittmaskin så tycker jag att ur säkerhetssynpunkt skulle vara bra om lagen ändrades! Min högst personliga åsikt!

Och erkände i pressen att han hållt på tidigare. Poängen är att det inte är någon större skillnad för hästen, elstöt som elstöt.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

D är väl ändå skillnad på var/hur/när d används??? Har du inte el på hagarna heller?
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Har du sett hur hästar brukar reagera om de får sig en kyss av ett elstängsel? De flesta jag sett har reagerat med flyktinstinkt, dvs slänga sig iväg och ta åtminstone några galoppsprång iväg. Den reaktionen i en skrittmaskin kan knappast vara säker...
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Just det, hästen är ett klaustrofobiskt flyktdjur som får sin trygghet med artfränder. Har man bara en uns av att kunna känna hur hästen känner sig om den är instängd och utsätts för skrämsel i form av el, så sätter man inte hästen i en skrittmaskin....

Som sagt, har man sett hur hästar reagerar när de får en stöt av elstängsel så har man kanske en klarare syn på saken ;)

Rolle
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

D är väl ändå skillnad på var/hur/när d används??? Har du inte el på hagarna heller?

Har du sett någon hagar driva en häst frammåt av sig själv? Det som är förbjudet är just drivningen. Fördelen med en elpåfösare från en sulky är att hästen kan springa "ifrån" det farliga, medan hästen är instängd med det hemska i skrittmaskinen.

Oavsett vilket är det olagligt och du verkar tycka det är helt okej med att bryta mot djurskyddslagen och på den punkten är vi oeniga, jag kan inte på något vis sympatisera med de metoderna.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Inget ont i en skrittmaskin, men el hör helt enkelt inte hemma i en sådan. Så liten är den inte, området hästen går i är långt mycket större än vad en normal stor box är.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Det var i samband med el jag menade. Sedan är väl box inget som är optimalt för en häst ;)

Rolle
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Nej inte alltid och hela tiden, men när de går ute på stora ytor är vi bra nära ;)

Rolle
IpL
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 086
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 833
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 291
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Färsk/frystorkat foder
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp