Bukefalos 28 år!

Sifs dåliga ekonomi

Sv: Sifs dåliga ekonomi

Det är förmodligen fler som är beredda på att gå ur förbundet om det inte går att stänga av de som behandlar hästarna illa (OBS generellt inte specifikt MJ) för att de inte gör det i tävlingssammanhang. Det kan komma att behövas stadgeändringar.

Är det verkligen någon som tycker det ska vara okej att misshandla hästar (återigen generellt inte MJ)?

En fråga till dig, om vi bortser från MJ anser du att förbundet ska kunna stänga av folk som behandlar hästar illa eller anser du att det är upp till var och en och att det ska regleras genom svensk lagstiftning? Och i så fall ska SIF kunna stänga av folk som blir dömda i djurskyddsärenden angående islandshästar?
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

För att el användes på skrittmaskinen? Då är det nog måånga som ska stängas av från förbundet...
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Okej och var drar du den gränsen där hästar far så illa att ägaren ska stängas av från förbundet??
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Ta reda på fakta innan du sitter och tycker :banghead:

Rolle, som lägger ner nu och har betalt till SIF för det arbete som görs för våra kära Islandshästar.

IpL
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Det spelar ingen roll exakt var gränsen går, det är en principfråga. Ska förbundet i dina ögon få stänga av folk som bryter mot förbundets stadgar i avseende på hästhantering? Stadgaran ska givetvis röstas fram i vanlig ordning.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

För att el användes på skrittmaskinen? Då är det nog måånga som ska stängas av från förbundet...

Det är förbjudet enligt svensk lag att använda el i skrittmaskiner. För mig är det en klar grund för avstängning, sedan ska det bevisas också viket är en helt annan fråga.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Även jag står fullt bakom ett förbund som sätter ner foten och säger ifrån när hästar behandlas illa, oavsett om det är på tävlingsplatsen eller på hemmaplan. Sen är det såklart trist att det blev stora skulder för SIF i den här frågan, men inte för min egen skull (jag låter gärna mina medlemsavgifter gå till sånt om det är för hästarnas välbefinnande) utan för förbundet i stort.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Även jag står fullt bakom ett förbund som sätter ner foten och säger ifrån när hästar behandlas illa, oavsett om det är på tävlingsplatsen eller på hemmaplan. Sen är det såklart trist att det blev stora skulder för SIF i den här frågan, men inte för min egen skull (jag låter gärna mina medlemsavgifter gå till sånt om det är för hästarnas välbefinnande) utan för förbundet i stort.

Detta skriver jag under på också.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Det är förbjudet enligt svensk lag att använda el i skrittmaskiner. För mig är det en klar grund för avstängning, sedan ska det bevisas också viket är en helt annan fråga.

Ja vilket är konstigt då det borde vara säkrare med el i vilket dom oxå är konstruerade för! I vilket fall som helst hoppas jag dom redovisar för dom 1,5 miljonerna...
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Har var det bra stämning!!;)
Jag sållar mig till skaran som tycker sif agerat fel i den här frågan! Punkt
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Så för min del kan faktiskt SIF gott och väl gå i konkurs så slipper vi siiiten. Tycker svenska ridsportsförbundet skall ta över alltihop så blir de mer ordning och reda.
Alla tävlingsgrenar skall ingå under svenska ridsportsförbundet enligt mig, ett förbund flera sektioner de räcker.
Sedan har ju varje gren sina egna regler naturligtvis.. så är det ju idag!:)

Vi islandshästryttare ska inte vara så enstöringar och ha egna förbund och så, utan vi ska ingå precis som alla andra under Svenska ridsportsförbundet.

Vi kommer lättare komma in i hästsporten, nu glöms vi liksom bort, har inte ens ett OS när andra grenar har de.
Det är liksom inge stort att ha ridit ett SM inom denna gren, om någon säger jag vann VM i hoppning så höjjer folk ögonbryna.Men säger du att du vann enn VM i tölt säger folk bara .. jaha vad kul.

DET ska vi få bort, de ska väga lika tungt.

Vi kommer få mer del av den svenska ridsporten
Men så länge vi ska hålla oss på våran kant och hålla os utanför alla andra så kommer de aldrig ske.



Jag älskar rasen och kommer aldrig byta bort min bästaste kompis men jag står över att tävla henne inom isisgrenarna och håller oss till att tölta här hemmea för skojs skull bara.
Detta är enbart för att jag inte kan stå bakom ett förbund som jag anser är åt helvet* fel.

Tävla de gör jag åt svenska ridsportsförbundet genom hopp, dressyr och i framtiden även körning som enligt mig lägger fokus på rätt saker.
Här får jag raka hästen vart jag vill, men får inte tävla en häst med svår exem..
Hos sif är det tvärtom och i min mening är det helt åt skogen!!!

Jag får inte tävla för jag rakat bort hovskägget pga hälsoskäl, men jag ser årligen hästar med grova exem tävlas.:(



Så faktiskt helt ärligt hoppas jag detta är graven för SIF..

Sedan tycker troligen ingen mer än jag såhär här inne, men jag har en åsikt och den har jag ju lika rätt att säga som ni har om era åsikter.
Och alla kan ju inte tycka lika.

Tycker det bara är synd för er som har ett förbund som satt sig själva i sån här sits.
Man kan inte inleda en rättegång om man inte har råd att förlora som SIF uppenbart inte hade.

SIF kunde varit smarta och bara stängt av henne ett tag och gett en varning om hon nu gjorde nått som enligt SIF regelverk inte var okej.


Och att ni medlemmar nu kommer drabbat på ett eller annat vis, och troligen i alla fall genom att saftig höjning i medlemsavgift och andra höjda avgifter.



Det ska med spänning bli kul att följa hur det går för SIF och er medlemmar.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

"SIF kunde varit smarta och bara stängt av henne ett tag"

Det var ju just det de gjorde, vilket de inte fick...

Jag förstår inte vad som blir bättre utan SIF? Vem i SvRF hade du tänkt skulle starta ett förbund och fixa tävlingar för islandshästar? Jag vet inte hur du lyckats missa det, men SIF har flera gånger sökt medlemskap i SvRF, men blivit nekade. Den kassa ekonomin nu beror just på det - att de var tvungna att dela upp aveln och sporten i olika förbund, just för att ha chans till medlemskap i SvRF, inget annat. Herregud, vill du inte tävla islandshästgrenar så skit i det och låt förbundet göra det de vill? Jag är inte intresserad av hoppning, men inte tusan skulle jag önska någon i konkurs för att de sysslar med det, det är väl kul för de som vill?! Jag behöver helt enkelt bara inte vara medlem. Det är ingen som hindrar dig att vara medlem i SvRF istället, men dina uttalanden är fruktansvärt tråkiga.
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

Men alltså... anledningen till att någon bara "rycker på axlarna" om man säger att man vunnit VM i tölt är ju för att de människorna inte har någon insyn alls i islandshästsporten?
Det beror ju så att säga på vem man frågar.
Själv tycker jag att det är en större bedrift att vinna VM på islandshäst än VM i hoppning ;)

Ska galopp och trav också ingå i SvRF? För jag kan lova dig att de flesta travmänniskor tycker att Prix d'amrique är en större bedrift än world cup i dressyr :D Men inte betyder väl det är dressyren är en liten skitsport?...

Och att säga att det "inte är någon stor grej" att vinna SM på islandshäst??? Nehej.... då är det väl rätt enkelt då också antar jag, så du och jag möts i A-final i fyrgång om ett par år? :banghead:
 
Sv: Sifs dåliga ekonomi

kl

Jag har inte hängt med i MJ-diskussionen men anmäldes hon inte för brott mot djurskyddslagen alls? Varför inte i sådana fall?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 081
Senast: Ketrawzc
·
Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 815
Senast: Dorinda
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: Blyger
·
Hemmet Jag ska flytta och köpa en tvättmaskin till min nya lägenhet. Frågan är om jag ska ha en med inbyggd torktumlare eller inte? Jag har...
2
Svar
30
· Visningar
1 223
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp