Bukefalos 28 år!

Ska affären lyssna???

K

Kittgirl

Ja skulle beställa ett "startpaket" med pintosadel och alla tillbehör. Då det står i reklamen för prylarna att man ska uppge mått och förklara hur hästen är byggd. Jag gör det och väntar sedan spänt på min nya sadel. Vad jag uppgett för fakta är:
17½tum
Hästen har låg manke, välmusklad rygg och han är ganska stor. Sen skickar jag oxå ett foto, för att få en bra sadel, Lixom. Jag väntar spänt på sadeln. När den äntligen kommer börjar jag ana att den nog inte passar så bra. Sen när jag provar den på hästen visar: KATASTROF! sadeln var jättehög fram och bak, Formad som en båt, och var jätteliten. Ja klagade och skickade tillbaka sadeln och dom sa att: Nej, Sadeln ska vara perfekt på din häst, inga problem. Jag köpte sen en westernsadel, men det är ju sååå svårt att träna en unghäst med westernsadel, eftersom jag inte ridit i en sån förut. till saken hör att det nästan inte gick att sitta i den...Jorde jag fel som gav upp och tog en annan sadel, eller skulle dom gott fått skicka en som passar :confused:??
 
Tycker nog att de borde ha skickat en ny sadel som passar... Borde det inte vara i deras intresse att ta bra hand om sina kunder genom att stå för lite service? :confused: Och de kan väl inte hävda att den ligger bra utefter dina beskrivningar och ett foto? Faktum är att sadeln måste provas innan man kan konstatera huruvida den passar eller ej. :smirk:
 
Det är i princip omöjligt att beställa en sadel till en häst över postorder och förvänta sig att den ska passa. En sadelutpassning kräver en kunnig sadelutprovaren, en häst på plats att prova på samt en del sadlar.
Blillighetssadlar ska man akta sig för, de orsakar oftast ryggproblem på hästarna.

Jag förstår inte riktigt varför du skulle få en annan sadel för?
Du har beställt en pinto och betalat för den, vad kostar den 999? förväntar du dig då att du ska få en ersättningssadel för typ 3 eller 7 000 bara för att den du beställde inte passade eller :confused: Börjes har ju inte så väldigt många sadlar...
Pinto är ju ett märke och du har valt en modell som hos alla andra sadlar, dom görs inte specifikt efter en hästs rygg (speciellt inte efter beskrivning över internet) utan finns i en modell helt enkelt. Det enda man bestämmer när man köper en är storleken i bomvidden och sitsen.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 931
Senast: pews1972
·
Utrustning Hade en ganska intressant diskussion igår. När är det OK att låna till hästutrustning och när är det inte speciellt smart? Nu menar...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 171
Senast: Niela
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 485
Senast: videnlis
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 315
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp