Bukefalos 28 år!

Ska man eller ska man inte?

Sv: Ska man eller ska man inte?

Ok jag får sätta en metkrok i dom, lockande :)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Mina har snöre iaf, men det är olika beroende på vilken modell man köper.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

*kl*
Jag har idag avslutat min gynVFU där jag har varit med på både gynmottagningen (med läkare) och gynop. och jag kan lugnt säga att det har fått slarviga mig att knipa dagligen (och flera ggr/dag dessutom)..... :crazy::crazy::crazy:
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Finns det något hjälpmedel för att knipa? stoppa in en dank eller nått :)

Att rida tycker jag är ett bra hjälpmedel. När man rider kniper man ju lite automatiskt. Dessutom sitter man i en perfekt ställning för att knipa. Efter första barnet red jag ganska mycket några veckor efter förlossningen, och då passade jag alltid på att knipa lite extra.

Efter andra barnet har jag bara ridit en gång, och jag har varit dålig på att träna knipet. Det blir liksom inte av. När jag red regelbundet skötte jag det mycket bättre.

Men som tur är har jag inga problem med de musklerna.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

*KL*

Jag har förstått att det är rätt viktigt att knipa! Det är väl bara att sätta igång nu, för snart ska jag på efterkontroll också :angel:

Men kissar jag hittar jag inte muskler till att knipa, det kunde jag förut. Just nu känner jag mig inte alls okej, tror inte jag har en muskel kvar sen innan förlossningen..
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Det tog några veckor innan jag ens kunde hitta msklerna också .. både knipmuskler och magmuskler :o Men de har hittat hem nu :D
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Hur viktigt det är för just dig är svårt att svara på, då det givetvis är individuellt. Men man kan säga att för de flesta är det viktigt att göra knipövningar för att inte få problem med framfall eller urinläckage. Men sedan finns det ju alltid de som trots ihärdigt knipande får problem och de som aldrig gör knipövningar och klarar sig utmärkt. Antagligen behöver ryttare i minde utsträckning göra knipövningar men det är bara en gissning från min sida.

Till att börja med: Att knipa av kisstrålen kan fungera för att hitta rätt muskler men är definitivt inte bra i längden pg motsägande neurologiska signaler.

Man kan tänka som vid annan styrketräning när man utformar övningarna. Att variation är bra. Till exempel 15 snabba, 3 maximala (så hårt som möjligt så länge som möjligt) och kanske 7 kombinerade halvhårt, halvlånga. Men det viktigaste är inte hur utan att man gör det. Jag har dock för mig att jag läste för någon dag sedan att träningen blir effektivare om den sker stående än sittande och eller liggande.

Det finns även redskap som man kan använda för att göra träningen mer effektivt. Men ta hjälp av en sjukgymnast snarare än en barnmorska för att få hjälp.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?


*Lite kl*

Måste bara...

Geishakulor = två kulor utan snöre som används för att förhöja njutningen vid samlag. Kulorna ska vid samlag rotera runt mannens ollon. Geishor snvände sig av denna "hemliga" metod för att få samlagen att vara kortare. Männen tyckte att geishorna var helt fantastiska. http://www.lustjakt.se/Transition/S...ctidentifier=5a09feb7bbaf417ead40313c433735b7

Knipkulor = Kulor med snöre emellan och ett snöre i slutet. Används för att träna upp slidmuskelatur. Kulorna har ofta mindre kulor i sig som rör sig så att slidmusklerna får arbeta hårdare.
Knipkulorna används i följande ordningsföljd. Först i liggande ställning båda två. En innanför och en ute när man kan hålla i båda. Båda i upprätt ställning. En utanför och en i. http://www.lustjakt.se/Transition/S...ctidentifier=d2df1a9af17c4c0e8ce447e072345dff
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag tror inte att det finns någon som INTE läcker efter en förlossninng. Sedan handlar det om hur många dagar/veckor/månader det tar innan det försvinner.

.

Jag läckte inte något däremot hann jag inte till toaletten en gång dagen efter förlossningen utan kissade på mig innan jag fått av mig byxorna. Tur man hade BBs "bindor" (blöjor) på sig. Var också väldigt nära att kissa på mig när vi kom hem från BB men hann. Därefter inga problem.

Jag har kniptränat sedan hon kom ut. Inte lika mycket nu längre.

(Förutom just nu.....he he....)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Är det någon som har prövat sånna knipkulor? Jag menar, för jag som inte verkar ha en enda muskel kvar - kan detta hjälpa att hitta dem? ;)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

När jag gick på vattengympa för gravida sa 'instruktören' att tänka på att knipa och hålla kroppen rätt när vi gjorde övningarna. Men det är ingen annan som sagt något om knipövningar, tex BM eller de på BB/förlossningen.

Kanske funkar annorlunda om man är snittad gissar jag? Själv har jag inga problem med musklerna därnere samt att hålla tätt..
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag har sånna, men har bara använt dem några gånger. Liiite irriterande första gången när de envisades med att vilja ramla ut hela tiden :o, men nu kan jag iaf knipa såpass att de stannar kvar...
Tror att de hjälper till att hitta musklerna, man har ju iaf ngt mer konkret att knipa för;)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

sexbutiker, finns både på nätet och IRL (köpte mina via åf på trade*a)
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

En sån sak är väl lätt att komma fram till.
Snittade mammor läcker i lika stor utsträckning som mammor som fött vaginalt.
Mammor som aldrig ammat får lika mycket häng i brösten som de som ammat.
Eller skulle det vara en slump?

Jag har fött vaginalt 2 ggr och ammat i sammanlagt 3 år.
Har aldrig läckt en droppe och klarar penntestet än.

Jag är inne på att det inte känns övertygande när man jämför kvinnor mot varandra.
Det vore som att humma om bristningar, det är ju individuellt.

Som ex
En väninna kunde inte amma med barn 1 utan fick piller straxt efter förlossningen.
Brösten återgick till det normala B, de hade inte växt så vansinnigt under graviditeten.

Barn nr 2 kom efter tre år.
Det barnet ammades i nästan ett år och brösten blev enorma D/E.
Efteråt fick hon utsugna taxisar.

Det är lite därför jag är skeptisk.
 
Sv: Ska man eller ska man inte?

Jag köpte geisha kulor som jag använde den sista månaden på min grav för att träna upp musklerna extra mycket.
Har inte haft ngra som helst problem med kisseriet efter fölossningen.

Värre var det med Bajseriet som kändes otroligt kymigt & jobbigt första månaden :crazy:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 374
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 686
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 503
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp