Bukefalos 28 år!

Skäms på er seniorer!

Sv: Skäms på er seniorer!

Comatose skrev:
Sofiplopp: ainasoja: Du märker alltså inte att folk som bråkat med någon i tråd 1 inte kan låta bli att ge sin motståndare tjuvnyp i tråd 2? Jag ser absolut ett samband och jag tycker det är lite pinsamt.

Det där håller jag med om. Har varit utsatt för själv. Vissa människor verkar inte kunna låta bli :smirk:
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Klart att man bara kan lägga ner - och själv brukar jag välja att göra det. Nu tog jag Chrysler som ett exempel därför att jag VET att hon har varit uppe i trådar här på Senior där hon blivit påhoppad - och försökte förklara VARFÖR jag tror att det är så för henne. Sedan kan hon, som du skriver, självklart ha en hel hög med bra förklaringar till varför det är som det är.

Jag kanske också ska tillägga att för min egen del så har jag övergått till att tycka Chrysler skriver inlägg som jag tycker är okej, även om jag inte alltid delar hennes uppfattning! Och därmed har också trovärdigheten vuxit i mina ögon. det bevisar ju också att man kan ändra sin syn på en person allteftersom.

Dessutom kan jag tycka att det någonstans är viktigt att man inte lägger ner så fort ens egna åsikter inte stämmer överens med någon annans. Man måste ju få diskutera saker och ting - annars är ett forum som Buke helt meningslöst.

Men jag minns när vi till exempel diskuterat homosexualitet så har A gett B på tafsen för att B tror att homosexualitet är en sjukdom. I nästa inlägg kallar A person B för dum i huvudet för att B tror att homosexualitet är en sjukdom. Och precis där faller min aktning för A med ett plums. A är inte bättre än B, eftersom hon använder samma argument för att B är dum som B använder för att säga att homosex. är en sjukdom!
B har rätt till sina åsikter, hur fel man än tycker att de är! Tycker jag alltså, och det brukar jag få på skallen för ... ;)

Till sist: jag brukar inte gå in på Gnägg, just för att jag tycker att trådarna där ofta är helt meningslösa (!) och dessutom urartar.
Men lägger man ut en totalt vidrig bild på sin häst får man ju räkna med att kommentarerna inte blir så berömmande ...
LITE självkritik måste man ha - också på nätet.

Men nu ska jag ut i verkligheten i stället!
Tjooolahoooooo!
 
Senast ändrad:
Sv: Skäms på er seniorer!

Jag tycker inte jag har märkt det här på Senior, nej, men jag kanske har fel?!
Jag tror inte heller jag brukar ägna mig åt det, men jag kan ha fel där också.

Sedan är det ju ett problem till - och det är att den man diskuterar med gärna lägger in diverse egna tolkningar av det man skriver. Har man en gång skrivit något dumt till personen i fråga så tolkar de allt negativt - hur vänlig man än försöker vara! Och som Burton skrev - ibland kan man komma med råd och tips som man VET att fungerar, eftersom man stått där med samma problem själv - ändå väljer trådskaparen att totalt ignorera en eller svara med att "du är dum i skallen" ungefär.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

*knapplån*
Nu låter jag säkerligen som en bitch, men det finns folk som gör bort sig i inlägg efter inlägge med sin attityd och/eller åsikter att jag helt enkelt inte kan vare sig respektera dem eller ha sympati med dem.

Däremot kan jag respektera folk som har olika åsikter än mig, beroende på HUR de framför dem. Det kan vara betyligt mer givande att tala med någon som har en annan åsikt än att tala med en som håller med.
Jag kan tycka att en person resonerar dumt i en fråga, men respekter adem i annat, medans vissa personer helt idiotförklarat sig i mina ögon.

Ibland kan folk med avikande åsikter, ge en helt nytt perspektiv på saker tex VISSA diskussioner på hundforumet när inte_ung deltagit.

Det hänger mer på en persons hela attityd än på sakfrågor, i mina ögon.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Comatose skrev:
l
ainasoja: Du märker alltså inte att folk som bråkat med någon i tråd 1 inte kan låta bli att ge sin motståndare tjuvnyp i tråd 2? Jag ser absolut ett samband och jag tycker det är lite pinsamt.

Vad tråkigt för dig om du ser ett samband i det men när man tex skriver en tråd och något där kommer fram som kan ha inverkan på nästa tråd och problem som man skriver om så ska man inte kommentera det som kommit fram från början alls?

Eller?
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Nu börjas det igen.Alla som läser Soffiplopps inlägg- det var det här jag menade med att vissa inte anser att man får ha åsikter om de inte tycker att man är "bra nog" eller inte är som de vill att man ska vara.
Nu får jag inte ha en åsikt om denna tråd då jag är sjukskriven, å där var vi tillbaka på samma ämne igen :smirk:
Det är faktiskt personliga påhopp, jag har mina åsikter å du behöver inte börja dra upp hela mitt privatliv för det, jag får ha åsikter fast jag är sjukskriven.Eller ska jag bestämma en regel om att alla som har jobb å är friska inte får ha åsikter?Du är inte ett dugg bättre människa än jag.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Det är ingen fara!Precis det jag menar :bow: :bow: :bow:
Nu vet de som känner mig att jag inte ljuger men om Soffiplopp eller ngn annan har problem med att jag har tävlingshästar så är det trist för dem för jag kommer inte sälja dem bara för att vissa gillar att gnälla om det, jag får ha hästar precis som alla andra i det här landet :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skäms på er seniorer!

Det var ju snällt haha, tackar :bow: (för att du åtminstone tycker jag kan skriva ngt vettigt ibland ;) )
 
Sv: Skäms på er seniorer!

*Lån*Än en gång.Åsikter kan väl folk få ha fast de inte är "höjdare", annars skulle livet vara tråkigt, framförallt skulle det bli som en sovjet stat, att ingen får ha andra åsikter om de inte är "rätt åsikter"
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Ger man sig in i en diskussion får man nog tåla att det finns folk som

a. inte tycker som jag
b. är dåliga på att uttrycka sig
c. kan bli missförstådda av mig
d. kan drabbas av att JAG uttrycker mig klumpigt, eller
e. drabbas av mitt för ögonblicket usla humör...

Det är inte lätt att diskutera skriftledes. Den som skriver kan ha syfte och mening med sitt inlägg solklart för sig, medan den som läser kan tolka in både det ena och det andra som egentligen inte uttryckts. En förklaring kan ibland trassla till det ännu mer.

Ibland kan jag bli sur och tänka "Äh, jag skiter i om jag uttrycker mig plumpt, jag inser att jag kommer att få mindre trevliga svar på mitt inlägg men det får bli som det blir" :smirk: och ibland gör jag mitt bästa för att hålla mig saklig och försöka nå fram till varje pris.

Det beror på.

Jag tycker framförallt att diskussioner på Internet kan lära en hur man faktiskt gör för att nå så många som möjligt, att uttrycka sig klart och tydligt för att undvika missförstånd och att vässa sina argument.

Börjar man känna sig mobbad får man börja tänka över hur man uttrycker sig och/eller fundera på om man verkligen ska lägga så mycket vikt på vad några okända människor på Internet har att säga.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Eftersom det visat sig att tråden inte handlar om Senior flyttar jag den till Bukefaloshjälp, där trådar om samtalstonen på forumen hör hemma.

mandalaki/moderator
 
Sv: Skäms på er seniorer!

chrysler skrev:
Nu börjas det igen.Alla som läser Soffiplopps inlägg- det var det här jag menade med att vissa inte anser att man får ha åsikter om de inte tycker att man är "bra nog" eller inte är som de vill att man ska vara.
Nu får jag inte ha en åsikt om denna tråd då jag är sjukskriven, å där var vi tillbaka på samma ämne igen :smirk:
Det är faktiskt personliga påhopp, jag har mina åsikter å du behöver inte börja dra upp hela mitt privatliv för det, jag får ha åsikter fast jag är sjukskriven.Eller ska jag bestämma en regel om att alla som har jobb å är friska inte får ha åsikter?Du är inte ett dugg bättre människa än jag.
Men överreagerar du inte lite nu? Hon använde dig ju bara som exempel eftersom du i ett tidigare inlägg skrivit att du kände dig påhoppad och dessutom skrev hon att hon hoppades att du inte tog illa upp.

Ditt privatliv är det ju du som offentliggjort i allehanda tidigare trådar på senior.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Vad gäller ursprungsfrågan så kan jag delvis hålla med - det finns några användare som "drevet" gärna går på, framför allt på Gnägg.

Sen kan man ju också ifrågasätta varför, en del av dessa användare är ibland oerhört snarstuckna och delvis "tacksamma" att käfta med. :o

Ibland blir Buke som en liten grupp människor som tvingats umgås för nära under för lång tid t ex som på en liten arbetsplats (eller varför inte ett förhållande) och man fastnar i samma gamla beskyllningar och anklagelser i diskussioner med vissa människor som man kanske inte hade valt att umgås med IRL.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Men du kastar ju faktiskt sten i glashus. Du har kommit ihåg mitt yrke och slängt det på mig i en diskussion!
 
Sv: Skäms på er seniorer!

För att du vägrade läsa vad jag skrev å skrev att jag menade saker som jag inte alls gjorde.jag ogillar att folk försöker sätta ord i min mun när jag inte ens skrivit sånt.Den gången ville du ha svar som jag skrivit säkert 10 gånger fast du vägrade läsa dem å jag orkar inte hålla på å skiva samma saker flera gånger.Jag ber om ursäkt att jag sjönk lågt den gången, men jag tror de flesta vet att ajg inte är sån egentligen å at jag hade ett skäl för det.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Jag läste vad du skrev men du svarade inte på det jag frågade :smirk:

Dessutom förstod jag inte vad du hade för skäl för det :confused:
Betyder det att jag också kan ha skäl för att slänga sånt argument efter andra?
 
Sv: Skäms på er seniorer!

burton skrev:
Jag tycker att man ska kunna ha intensiva diskussioner där det ibland hettar till lite utan att man för den sakens skull ska få kalla handen av den/de personerna i fortsättningen i andra trådar.

Man kan ju munhuggas rätt bra i verkliga livet också, utan att bli totala fiender för resten av livet för det. Det sätter ju lite krydda på livet med hetsiga diskussioner ibland. Men de flesta trådar är ju ändå lugna.

Ibland ställer någon en fråga, man svarar hjälpsamt med några tips som man vet inte är totalt uppåt väggarna. Trådskaparen ignorerar en fullständigt och svarar bara alla andra "kända". Struntar den i mig? ogillar den mig? isåf varför, när jag med säkerhet vet att jag inte skrivit nåt elakt till den innan, är det helt enkelt så att man måste rövslicka o stryka vissa personer här på buke medhårs mååånga gånger innan man börjar accepteras??
Då börjar det likna min skoltid....

Jag känner igen det där. Har ofta svarat på trådar och blivit ignorerad. Känner mig lite som klassens pajas. Ni vet den där störiga ungen som sitter i ett hör och för oväsen men som alla ignorerar.
Många gånger har jag börjat författa svar, men raderat dem för att jag har på känn att det passerar obemärkt.
Precis som en hel del trådar jag har skapat, bara runnit igenom utan ett enda inlägg.
Får helt enkelt acceptera att jag är ointressant :D :devil:

Det som jag tycker är allra tråkigast är alla personangrepp.
Bryr mig inte om att svara på sådant inte är relevant för tråden om jag inte måste/pressas till det.
Tycker det är otroligt lågt att ta upp gammalt skit i nya trådar, särskillt när det inte tillför något av vikt till den nya debatten och bara går ut på att skapa otrevlig stämning.
Debatter kan vara livliga, lite heta och mycket intressanta utan smutskastning.

Apo

Apo
 
Senast ändrad:
Sv: Skäms på er seniorer!

Det du frågade hade jag svarat på genom att skriva om de sakerna i tidigare inlägg flera gånger, vilket ajg oxå skrev till dig.Men det var inte min mening att hoppa på dig, jag hade en enormt dålig dag å sjönk för långt.Ber än en gång om ursäkt för det.
 
Sv: Skäms på er seniorer!

Det finns en skillnad mellan att kommentera eller fråga något som hänger ihop med en gammal tråd, och att hacka på folk och mucka gräl.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bakgrundsinfo; Jag har haft en väldigt väl fungerande flock på 1 norfolkterrier och 2 phaléner. Senare kom även sambons labbe in i bilen...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Bismark
·
Kropp & Själ Först och främst vill jag bara börja med att säga TACK! Tack för allt som Buke och ni har givit mig. Allt stöd och alla fina och...
Svar
15
· Visningar
1 989
Senast: Anna
·
Relationer Varning för en lång skriva-av-sig-tråd... Hur lika måste man egentligen vara i en relation? Jag har en relation sedan drygt 4 år...
30 31 32
Svar
631
· Visningar
39 974
Senast: norrsol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp