Skimmeltråden nr 2!

traven9.jpg


Galishimo, skimmel, född 2009... varför blir han inte VIT NÅGON GÅNG DÅ?!?! :arghh: :D

Min Tingeling är nu som 11 åring nästan helt vit, så det tar kanske lite tid. :)

2010:
dsc_8457_120489458.jpg


2014:
2014-09-17-1543_54198ff5e087c31ca5036f45.jpg



Är bara lite grått kvar på benen numera...
 
*kl*

Idag har jag och Tingeling gjort tävlingsdebut!
Jag rider ju på ett icke tillåtet bett just nu så debuten fick bli en klubbtävling där vi red en LC:1.

Mitt mål med dagen var att få till en bra känsla på framridningen och att försöka behålla den och lugnet inne på banan och att inte ramla av under programmet.
Jag lyckades! Även om hon blev spändare inne på banan och därmed blev trippig i sin skritt så ramlade jag inte av, inte ens när vi galopperade (hon taggar som sjutton till speciellt andra galoppen). På grund av spändheten blev det fel i sista galoppen men jag behöll lugnet och bröt av och fattade om.

Totalt red vi ihop 61,48% och en femteplats (precis utanför placering) - men jag var nog den nöjdaste och gladaste ryttaren på hela tävlingen!

Jag ville bara ge henne en bra upplevelse av det här med dressyrtävlingar att bygga på inför framtiden, och det lyckades jag med som det kändes!
 
Sv: Skimmeltråden nr 2!

Hoppas att ni andra haft en bättre start på detta nya år än vad vi har haft.

Här kommer troligen mitt sist inlägg i den här tråden.
I torsdags var jag och min fina inne på återbesök för hovlederna och ryggen, resultatet var att han såg sämre ut än han någonsin har gjort, ryggen som var oöm direkt efter behandlingen var åter öm och hovlederna, ja de har aldrig sett så illa ut tidigare inte ens när vi först åkte in och prognosen blev att han troligen inte ens kommer kunna gå i en hage utan att få ont och en ansök om en enkel biljett till de evigt gröna ängarna är skickad :cry:.

Fina Bullen :heart

bullen_2014_151a_52d2cbb988e59d7b156cf0c5.jpg
Nä, men fina bullen :( Visste inte att han tagits bort. Då springer han tillsammans med sin kompis, min häst med andra ord nu då. Dom var alltid bra kompisar :( Väldigt tråkigt, han var en härlig häst.
 
Var ute i hagen i över en timme idag och myste med mina pojkar och tog massor med kort! Första fina vädret på sjukt länge.

Min älskade vita springare har ju hunnit bli hela 23 år, något gul och rufsig pga regnskållorna som så fint dyker upp varenda vinter som på beställning. Han börjar sakta men säkert få upp hullet igen iallafall efter att ha fallit ur lite i höstas (ni vet när gräset är godare än höet men innehåller ungefär lika mycket näring som att käka papper?). Fäller gör han med, för nu är det vår! Han brukar vara färdig i sommarpäls lagom till att ponnyerna börjar fälla typ.

Ja och alla tre har haft lite slapp början på detta år så de är lite luddigare och rundare än vanligt.. men busar rätt bra i hagen ändå :p

dsc09977_54d7dfe3ddf2b33a1937b397.jpg

dsc09922_54d7df4bddf2b33a09447847.jpg

dsc09830_54d7de20ddf2b33a4fb7c5d4.jpg

dsc00143_54d7dd749606ee2215d1e939.jpg

dsc00118_54d7dcc42a6b2208bafd1e62.jpg

Söt som få :)
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
13
· Visningar
763
Senast: Görel
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
11 12 13
Svar
243
· Visningar
16 317
Senast: Cavallo
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
1 809
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp