Bukefalos 28 år!

Sv: Skryt

Oj! Hur lång tid tog det? Vad coolt!

alltså sååå målmedvetet har vi inte tränat men vi har ju en 3-4 alfabetsböcker som hon gillar att läsa och i höstas så började hon själv med att prata om Emma-bokstaven och Mamma-bokstaven osv... och så har vi kommit på ett bra ord för alla bokstäver som hon sagt när hon ser bokstäverna och idag när vi läste så rabblade hon upp dom när jag pekade på dem... tror de har lekt lite med det på dagis med...
 
Sv: Skryt

Haha,min 2,5 åring jobbar på att räkna till tio. Det funkar om man får hoppa över 1 och 7 och kalla fyra för "föffö" :idea:
 
Sv: Skryt

Det kan faktiskt mina 2,5åringar också! :love: Jag tror dock inte att det är onormalt tidigt på något sätt, vi har flera barn av samma ålder i vår bekantskapskrets som kan alfabetet.
 
Sv: Skryt

Min brors dotter kan ochså räkna till tio:) Och hon är 2 år och 3 månader
 
Sv: Skryt

Det kan faktiskt mina 2,5åringar också! :love: Jag tror dock inte att det är onormalt tidigt på något sätt, vi har flera barn av samma ålder i vår bekantskapskrets som kan alfabetet.

jag tror inte heller det är onormalt tidigt eftersom storebror var ännu tidigare... :angel: tyckte bara att det var så kul när hon räknade upp alla bokstäverna utan att tveka (till och med Q gick bra) för första gången
 
Sv: Skryt

Emma 3 år kan hela alfabetet!!:love:

Vad kul. Man kan inte låta bli att vara stolt.
Min fyraåring räknar på engelska och då menar jag inte bara rabbla utan vet vad varje "ord" innebär för siffra(om ni förstår). Annat engelskt slukar hon oxå så fort hon får chansen. Alfabetet har hon varit intresserad av sedan liten. Där står vi lite still just nu. Vi övar på att smaka fram olika ords bokstäver. Annars så kör vi enkel additionsmatte just nu. I motsats till storebror som varit och är sen med allt, men som på ngt sätt ligger bland de främsta ändå i klassen.
 
Sv: Skryt

Inte illa!
Vad duktigt av lill-tjejen! :bow:

Min dotter som är 2 år i juni lärde sig vissla när hon var knappt 1.5 år. Alltså, verkligen VISSLA riktiga toner.
Oxå lite beundransvärt och det har imponerat på många. :D
 
Sv: Skryt

Häftigt!!!

Min är 3,5 år och kan alla planterna i solsystemet, i rätt ordning också!!!
 
Sv: Skryt

Min son kunde räkna till 100 framlänges och baklänges när han var 3. Och han kunde alfabetet. Både rabbla och hur bokstäverna såg ut.
 
Sv: Skryt

Yeah right på dig själv !

Han kunde faktiskt det !

Å andra sidan lärde han sig inte cykla förrän han var närmare 7 år och simma är han fortfarande usel på ! (12 år nu)
 
Sv: Skryt

F-lååt... jag trodde faktiskt att du skojade. :angel::crazy:

Men det är ju verkligen helt otroligt. Inte illa måste jag säga! :bow:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 751
Senast: MML
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 505
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter Under ett starkt 2023 sparade hon det bästa till sist. Med dubbla andraplatser i polska Poznan 8-10 december befäste Canbella Blue sin...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Jag blir tokig snart, dottern är sjuk konstant! Hon går 3 dgr i veckan på föris och hinner gå en vecka innan hon är sjuk igen. Men under...
2
Svar
22
· Visningar
1 835
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp