Bukefalos 28 år!

Skulle en hästbil som är sänkbar

Rie

Trådstartare
till 22 cm kunna vara intressant?
Läste att ett företag har beslutat att bygga en sådan.
....eller finns det redan...?
 
Sv: Skulle en hästbil som är sänkbar

menar du hästlastbil, eller dragbil?

finns bkorts hästlastbilar där man sänker hela hästdelen ner på marken, som en container :p. och så finns det många ckorts lastbilar som sätter sig på ändan typ.

men nej jag hade inte varit intresserad, 20cm är inte så stor skillnad på en stor lastbil.

är det dragbil du menar så kan det vara intressant, åtminstone om det är dragkroken du menar. många pickuper och större dragbilar har dragkroken för högt upp.
 
Sv: Skulle en hästbil som är sänkbar

till 22 cm kunna vara intressant?
Nej, inte för vår del. Dels tror(!) jag att den funktionen skulle äta upp alldeles för mycket lastvikt för att det skulle bli en intressant 3,5-tonsbil, även om jag vet att t ex Renault Master finns luftfjädrad. Dels tycker jag det känns som att lösa ett problem som inte är särskilt stort. Jag slipper gärna den fördyringen och potentiella felfaktorn.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 656
Senast: Lobelia
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 192
Senast: Karro-Lina
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 193
Senast: Mineur
·
Utrustning Jag undrar om någon vet hur lång kåpan är på Equipe Emporio och Olympia? Är de lika långa tro? Min egen Emporio i 17,5 är 41 cm i kåpan...
Svar
8
· Visningar
784
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp