Bukefalos 28 år!

Skumt meddelande vid citatsvar

Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Det är i full gång här med.
Och mitt Norton är precis uppdaterat liksom min Java.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Fick upp den här med nu, skulle in på ÄU och då dök den upp.
Görs det något åt det här tro? Något konstigt är det ju på sidan.
Gunnar?

Jag har också Chrome förresten
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

kl
Skönt det inte bara var min dator som verkar konstig. Det där har kommit upp en tid för mig också.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Det är svårt att veta exakt vad detta kan bero på.
Jag är ganska säker på att ni som vidarebefordras till porrsidor och/eller annat har fått malware/virus/trojan på er dator att vissa antivirusprogram inte hittar problemet behöver inte betyda att ni inte har något problem på er dator.

Det är inte omöjligt att nedladdningsrutan som kom upp för alla er om jag förstått rätt var den som installerade det hela på er dator. Det är möjligt att denna nedladdning skedde från någon typ av falsk google-banner eller liknande på Bukefalos. Detta kan också vara anledningen att det hela på något sätt ställts in att bara visas på denna domän. Liknande verkar ha drabbat stora seriösa siter tidigare.

Om vi som inte har drabbats bara haft tur och inte fått upp nedladdnings-grejen eller om vi har varit bättre uppdaterade och inte har haft någon form av säkerhetshål på våra maskiner är inte klart.

Jag tror dock att ni som blir vidarebefordrade kommer fortsätta bli det tills ni hittat ett anti-malware-program som tar bort problemet.
Förhoppningsvis är den eventuella falska bannern inte längre kvar i googles system så inga nya drabbas.

Om ni precis drabbats av nedladdnigsrutan vore det bra om vi på något sätt kunde komma fram till vilken banner som visades eller om det finns någon annan gemensam nämnare för när den kommer upp.

Det verkar inte finnas, vad jag förstår, någon gemensam nämnare när ni blir vidarebefordrade, det verkar ske från helt slumpmässiga sidor, frågan är om ni har samma banner på sidan.

Här är en länk till vad jag tror är ett liknande problem för ett antal olika siter, tyvärr verkar det inte finnas någon enkelt lösning i tråden:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1381277
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har inte fått upp den blå nedladdningsrutan, bara blivit vidareskickad till porrsajten.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag skulle tro att du bara har missat den, eftersom de flesta talar om att den dök upp först och att de efter detta har vidarebefordrats. Men jag kan självklart inte veta säkert.
Jag ser detta som ett jätteproblem som jag väldigt gärna skulle vilja lösa, men det är ännu svårare då jag inte själv drabbats och inte kan söka och testa problemet själv.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag har inte skickats till porrsidan än. Har däremot fått upp den blåa sidan och andra gången blev jag länkad till push trafffic.net sidan som mitt antivirus stoppade
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Det verkar bekräfta vad jag skrivit, "viruset" har laddats ned till din dator och skickar dig till en sida vars uppgift troligen är att skicka dig vidare till någon annan sida ex.vis en porrsida. Troligen.
Har du någon koll om det var någon banner eller liknande som vara samma vid båda vidarebefordringarna?
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Vad innebär det? Att jag har fått viruset på min dator? Mitt antivirus har tidigare blockerat länkar som kan vara skadliga, tror inte att det betyder att jag har något virus själv? Nu ska jag scanna igenom datorn.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Vet inte om det är relevant, men nu har högerspalten hamnat längst ner under inläggen....
Använder fortfarande Mac och Safari

Rolle
IpL
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Man ska inte öppna truten för fort, nu fungerar det som det ska igen:o

Rolle
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag testade lite Rolle, samtidigt med det andra eländet, tittar jag på lite layout-förändringar, m.m.
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Okay tack, då behöver jag inte tvivla på mitt förstånd utan överlåta det på andra ;)

Rolle
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Jag blev alldeles nyss återigen skickad till den blåa downloadsidan från den här tråden! Dessutom blir jag hela tiden urloggad, fast jag har som inställning att vara inloggad jämt... om det har någon betydelse. Vet inte vilken banner som var just när jag blev omdirigerad men just nu är det panasonic med testa hur mycket du kan spara med en värmepump". Använder chrome för övrigt. Har norton antivirus och ska göra en sökning nu. Laptop.

(har tidigare blivit skickat till downloadsidan sedan porrsiten och nu download igen då)
 
Sv: Skumt meddelande vid citatsvar

Hittade inget alarmerande vad jag förstår, några mindre risker som åtgärdades bara.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Enya
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Högtalare
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp