SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Jag vill även tillägga att ni inte var så många funktionärer. Det tar tid att sköta allt om man är några händer för få.

Men dom funktionärer som fanns var bitvis väldigt ouppmärksamma! Visst är det ju enklare ju fler man än, men var ett par tillfällen där det missades rätt rejält av dom som skulle vara på plats. Dock såg det ut som att det flöt på väldigt bra i alla kosseklasser :)
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Ja, jag uppfattade det som att kommunikationen inte flöt så bra i alla lägen, men det var nog mkt en organisationsfråga. Den delen är jag dock inte så insatt i, vem som gjorde vad mer exakt.
Enligt TL fanns det funktionärer på plats som aldrig varit funktionärer förut eller som hade koll på vad som behövdes eller så, så jag har förståelse för att det kanske inte var så klockrent alla gånger...men jag anser fortfarande att det borde ha varit bättre koll på bl a momenten för funktionärerna, eftersom det ändå var SM. Men, nästa år blir det helt enkelt bättre. :D
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Ja där kan jag ta åt mig! man blir dock rätt trött i skallen av att stå ute på banan länge, borde dock kunna lösas med fler funktionärer och mer varierande uppgifter.

Reklamen håller jag med om var lite dålig, och ingen ska defitnitivt behöva känna sig som inkräktare! Jag har tyvärr dålig koll på vilka folk är (härifrån) men träffade iaf ett gäng!:laugh:

Ska ta med mig synpunkterna till helgens höstkonvent så att det kan lyftas till nästa år. Sen får vi se vilka som kommer att arrangera SM då, det är ju fritt nu att söka SM, vilket tydligen ska sökas för två år i taget.

Personligen hoppas jag att det hamnar ännu längre upp i landet den här gången!;)
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

*kl*

En sak till som jag kom på. Såg väldigt många på framridningen som red utan hjälm/hatt vid upprepade tillfällen, vilket man inte fick enligt ryttarmeddelandet.
Tyckte också det var synd att samma regler inte gällde alla när det kom till prisutdelningen i WA, vi fick höra att vi var tvungna att vara uppsuttna på hästarna, men ett annat lag kunde komma till fots...


För övrigt tycker jag Axevalla ligger rätt bra till just nu :angel:
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Ja reagerade själv på just det med hjälm/hatt, samt annat på framridningen, vilket jag kommer att ta med mig till kommande helg!

ALLA synpunkter mottages tacksamt, tillsammans kan vi göra Western ÄNNU bättre!!


(fast jag vill fortfarande ha SM lite längre norrut...En deltagare reste ju 125 mil enkel resa + att denne även ska ner på konventet på Arlanda i helgen, hoppas verkligen att denne hinner hem emellan....:p

Även om många s k proffsryttare finns i den trakten så får vi inte glömma alla entusiatser som finns norröver!

En hel del av de som har nära till Skara fanns ju inte ens på plats, och vill vi att western ska växa som sport så tror i alla fall jag att vi måste göra sporten tillgänglig ÄVEN för de som inte bor i Västra Götaland...
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Var det någon som sa till personerna att det var hatt/hjälm som gällde? Bra att du tar upp det :)

Ja Lasse var det ja, jo han har ju en bit att köra och det är ju inte första gången han kommer ner heller!

Men visst bör dom större tävlingarna spridas ut jämnare över Sverige, så inte samma personer ALLTID behöver åka så långt, men helt rättvist kan det nog aldrig bli tyvärr
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Ja Lasse är en skön prick, och en sann entusiast! Är nog i mångt och mycket hans förtjänst att Norrland har så pass aktiv westernridning som de har....

Förhoppningsvis kan vi köra SM häruppe i Mitt någon gång, det är ju lite närmare för norrlänningarna och det är dags att även VG-arna får komma ut och se mer av Sverige:D
 
Sv: SM 21-22 oktober på Axvalla!!!

Även om de s k proffsen finns i Västra Götaland är de otroligt okända runt omkring i trakten..

Nää, vi får väl marknadsföra oss bättre!
Håller med om att det kan vara bra med lite spridning på tävlingarna, och förhoppningsvis kan man öka intresset för sporten på så sätt!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 555
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 617
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp