Bukefalos 28 år!

Smarta tips för stallet?!

Sv: Smarta tips för stallet?!

Dom heter Sortera och finns i två storlekar
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

De är verkligen praktiska som foderförvaring! Såg nu att de tom sänkt priset, jag betalade 159:- för den större modellen när jag köpte...
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Stapelbara plastlådor med lock för täckesförvaring, är det någon som har nån smart lösning på det?
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Eller en sån rullvagn som man körde TV och video på i skolan. Den kan man rulla ut i stallgången också så slipper man bära en massa tunga hinkar :idea:
systembolaget har fina vagnar för storabetforhinken, kostar bara 10 kr :angel:
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Är det? trodde de var till för almänheten:)
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Snor tråden lite.
Det är svårt att få garderober täta.
Undrar varför det inte finns plastlådor i liggande ställning för hästtäcken, som man kan stapla ovanpå varandra, så många m,an behöver, och har en öppning på kortsidan att ta ut dem från, så inte mössen bygger bon därinne?
Eller finns det månntro?

Eller så köper man sådana här stora "väskor" i kraftigare palst som egentligen är för täcken och sånt och har täcken i i garderoben :idea:
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Jag har också väggar av leca, men har aldrig upplevt att skruv sitter dåligt i det. Vi har en massor av saker uppsatta efter väggarna - och allt sitter fast som i sten;)

Man måste (eller måste och måste...) ha skruv med plastplugg över, annars så gängar skruvarna bara lös sig har jag fattat det som.

Andra smarta tips? Tjaa... Jag tycker att vanliga upphängningskrokar (finns i hööks och börjes med plastöverdrag) funkar utmärkt att hänga upp blöta täcken i. Dom torkar i regel upp under natten och om dom har varit riktigt dyngsura så har vi använd oss av värmefläkten och satt den på en stol bredvid.

Det tar lite utrymme men håller sin funktion ändå.
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Eller så köper man sådana här stora "väskor" i kraftigare palst som egentligen är för täcken och sånt och har täcken i i garderoben :idea:

Vaddå för några väskor? Det där lät intressant. Pris? Kan tillägga att det är inte lite täcken jag har :angel: Snarare, enormt många.
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

det är människotäcken-väskor.. finns på jysk.. dock är de i tunt tyg eller plast med lufthål.. så de håller inte mot något annat än lite damm.. isf kan du köpa örngott och stoppa täckena i :idea:

kolla på IKEA efter plastbackar med lock, de är nog bästa valet om du vill ha täckena skyddat mot det mesta, råttor kan iofs gnaga sig in ändå men sålänge täckena är fräscha bör de inte löpa någon risk..

har du plats skulle jag hellre hänga täckena på en stege i taket och lägga presennning över för att skydda mot damm..
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

det är människotäcken-väskor.. finns på jysk.. dock är de i tunt tyg eller plast med lufthål.. så de håller inte mot något annat än lite damm.. isf kan du köpa örngott och stoppa täckena i :idea:

kolla på IKEA efter plastbackar med lock, de är nog bästa valet om du vill ha täckena skyddat mot det mesta, råttor kan iofs gnaga sig in ändå men sålänge täckena är fräscha bör de inte löpa någon risk..

har du plats skulle jag hellre hänga täckena på en stege i taket och lägga presennning över för att skydda mot damm..

Mja, jag skulle nog behöva rejäla plastlådor i hårdplast för ändamålet.
Eller plåtlådor kanske, så de åtminstone får tandlossning de små (och stora ) rackarna! :cool:
Jag får robba nåt gammalt arkiv som man jämt ser i advokatserier, där de ständigt drar ut bautaplåtlådor med viktiga handlingar i!
Har nån sett nån på nån skrot, så ring!
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

arkivskåp är svindyra, jag har själv varit på jakt i över ett år nu utan framgång :(

men hmm, alltså på plastverkstäder kan dom tillverka lådor och sådant av fiberglas med plast på (mitt ex gjorde bilhatthyllor med hål för stereo för att slippa förstöra originalhatthyllor), det kanske vore något? många bilverkstäder har en del för att laga kofångare och sånt.. kanske dom vill göra en låda size "dynlåda" med lock åt dig?
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Haha. Jag har jobbat på systemet. Men blundar väl för det där..;) Du hade verkligen massa bra tips! Ditt stall skulle jag vilja besöka..:D
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

arkivskåp är svindyra, jag har själv varit på jakt i över ett år nu utan framgång :(

men hmm, alltså på plastverkstäder kan dom tillverka lådor och sådant av fiberglas med plast på (mitt ex gjorde bilhatthyllor med hål för stereo för att slippa förstöra originalhatthyllor), det kanske vore något? många bilverkstäder har en del för att laga kofångare och sånt.. kanske dom vill göra en låda size "dynlåda" med lock åt dig?

Det där var ett bra tips! :)
Men jag vill ha smålådor för varje täcke. Då kan man bygga på höjden tänkte jag.
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Jag tror vi har någon sån gammal arkivgrej stående här hemma :P Haha till ingen nytta dock... kan väl se om pappa vill bli av med de eller om han tänkt använda de :P
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Kanska inte riktigt vad du e ute efter men du kan skruva upp dem i gardroben om du vill

25893_PE099486_S4.JPG


Finns i olika storlekar på ikea:)
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Kom på en annan sak, nu när jag köpte regn täcke sist fick jag det i en praktisk väska i plast, kanske kan man höra med närmaste
ridsport butik om de har över sen anda täcken som hat varit prov ex t.ex:idea:
 
Sv: Smarta tips för stallet?!

Gekås har stora kassar (som ikeakassar fast större) med dragkedja på.
Det får plats mer än ett täcke i dom och det tar säkert inte lång tid för mössen/råttorna att gnaga sig in.... men man kanske kan hänga upp dom eller nåt...
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
981
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
793
Senast: valy
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 894
Senast: Linda_A
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 529
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp