Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Efter att ha följt tråden/-arna i det tysta länge, har jag nu en fråga. Är det någon som har provat Biotherms Aquasource BB Cream?
Köpte den idag men har inte hunnit prova än. Är bl a nyfiken på hur bra den återfuktar? Och om den är bra i övrigt?! :)

Vet inte om du hunnit skapa dig en egen uppfattning av produkten nu?;) Men har hört den är bra men inte jättetäckande utan typ lätt till medium täckande men har inte testat den själv.
 
Passar på att ställa några frågor. Mitt puder har tagit slut, så söker ett transparent löspuder för att fixera foundation. Tips?

Sen använder ngn nyx rouger? Finns inte i affär här så måste köpa på nätet. Är lite sugen på power blush desert rose eller peach. Är ljus i huden, kall.
 
Passar på att ställa några frågor. Mitt puder har tagit slut, så söker ett transparent löspuder för att fixera foundation. Tips?

Sen använder ngn nyx rouger? Finns inte i affär här så måste köpa på nätet. Är lite sugen på power blush desert rose eller peach. Är ljus i huden, kall.

Jag gillar MAC's prep and prime finishinf powder. Jag använder den pressade varianten men den finns även som löspuder.

ang. rouger så är jag ockå ljus och kall i min hudfärg och peachiga färger passar mig inte alls utan jag måste ha mer kallrosa med brunt i :)
 
Jag gillar MAC's prep and prime finishinf powder. Jag använder den pressade varianten men den finns även som löspuder.

ang. rouger så är jag ockå ljus och kall i min hudfärg och peachiga färger passar mig inte alls utan jag måste ha mer kallrosa med brunt i :)

Ok tack ska kolla efter den. Peach är ju eg en varm färg men såg så härlig ut på bilden. Hur den sen är i verkligheten. Vad anv du för rouge då?
 
Ok tack ska kolla efter den. Peach är ju eg en varm färg men såg så härlig ut på bilden. Hur den sen är i verkligheten. Vad anv du för rouge då?

Nyx är ju ganska billigt överlag så köp och prova, du kanske passar i det :)
Själv använder jag för tillfället MAC's blush all day (ja, jag gillar MAC väldigt mycket :love:) och det är nog den jag gillar mest av alla rouger jag provat genom åren. Ett tips är att du tar dig till en Kick's eller dyl. och ber dem prova ut en lämplig färg till dig :)
 
@Lindon

Jag har nyx rouge i peach och den är mer rosa än persikofärgad. Ibland tycker jag att nyx har ganska missvisande namn ;).
Tror den kan passa dig! Annars är angel en fin, ljus matt färg som ger fin naturlig färg åt kinderna. Jag tycker att nyx rouge är bra för priset, inte pudrigt som många budgetrouge kan vara, men de bästa rougen i budgetklass tycker jag är sleeks! Jag tror att du skulle gilla deras blush by 3 i pink lemonade, då får du tre kalla rosa nyanser för typ 100-130 kr :)

malhar_140201_0392.jpg

Lånade bilden från molkan.se

Sleek har jättebra puderprodukter, deras contourkits är också kanon. Väldigt pigmenterade, inte alls pudriga och lätta att jobba med.


Ang puder så fixerar jag min under eye concealer (har så torr hy så det är enda stället jag pudrar) med make up forever HD setting powder, eller ett transparent pressat puder från Laura Mercier. Ett bra puder i budgetklass är rimmels stay matte powder, finns i transparent också :)
 
@Zoya @nyponros Tack för tipsen! Måste checka om man får sleek beställt från finland. Såg väldigt fin ut! :)

Har nördat över sminktutoriols nu på youtube så kliar lite i fingrarna att köpa nytt :love:
 
@Silversky Om man är varm eller kall beror på undertonen man har i sin hy, inte om man är mörk eller ljus. Däremot har tex sydamerikanska människor oftare varm ton än kall och nordiska människor oftare kall ton än andra, men det är ingen regel. Om du är varm i undertonen har du en hy med mer gult än rosa i sig, och är du kall har du mer rosa än gula pigment. Jag tycker mig vara neutral-varm och kan känna att både kalla och varma nyanser passar mig men jag drar mig mer mot varma i regel.

Jag personligen tycker inte att det finns någon anledning att begränsa sig till bara den ena eller andra färgskalan bara för att man råkar vara varm eller kall, det är "viktigt" (allt är relativt, det är ju bara smink) att ha rätt underton på foundation och concealer för annars krockar det rätt bra, men rouge och ögonskuggor tycker jag man kan köra efter humör. Vill du ha ett varmt rouge fast du har kall underton kan du säkert hitta ett du trivs i och tvärtom, känner du dig fin i det så ser det säkert bra ut för andra också :)


Om du kikar på rouge-trion jag la ut ovanför så är färgen till vänster mest kall och färgen till höger lite varmare.
 
@nyponros Tack för den utförliga förklaringen, det var intressant läsning!:up: Ska tänka på det när jag kollar basprodukter! Och samtidigt som du säger kan man vara fri när det kommer till smink och ha det som man tycker är fint:)
 
Okej, hjälp! Om man bara ska köpa en UD Naked-palett, vilken?! Är mörkhårig, ljus hy, gröna ögon... Vill framförallt ha vardagsskuggor men även möjlighet att piffa. Nummer 1 verkar bra men jag kan INTE ha blåa skuggor, så då går ju 1-2 st bort...
 
@touche

Jag har 1an och jag tycker inte att det finns några blå skuggor, de två längst till höger är silvriga/gunmetal :)
Drar du mer åt varma eller kalla toner? 1an är mer varmtonad och 2an är mer kalltonad. 3an är helt underbar, jag älskar min, men om jag inte hade några neutrala ögonskuggor alls och bara fick välja en skulle jag ta 1an, den är mest användbar.
 
@touche

Jag har 1an och jag tycker inte att det finns några blå skuggor, de två längst till höger är silvriga/gunmetal :)
Drar du mer åt varma eller kalla toner? 1an är mer varmtonad och 2an är mer kalltonad. 3an är helt underbar, jag älskar min, men om jag inte hade några neutrala ögonskuggor alls och bara fick välja en skulle jag ta 1an, den är mest användbar.

Jag passar bättre i varma toner.. Ja trean ser jättefin ut också! Så svårt :( Tack för svar, hoppades att du skulle vara inne :up:
 
Någon som har ett bra tips för att måla med eyeliner? Eller kan tipsa om en bra video som förklarar och visar?
Tycker det är supersnyggt men lyckas aldrig få till det själv. :p
 
Okej, hjälp! Om man bara ska köpa en UD Naked-palett, vilken?! Är mörkhårig, ljus hy, gröna ögon... Vill framförallt ha vardagsskuggor men även möjlighet att piffa. Nummer 1 verkar bra men jag kan INTE ha blåa skuggor, så då går ju 1-2 st bort...

Jag är ljus i hyn med blågröna ögon och har UD Naked 3 paletten. Är supernöjd med den!
 
Någon som har ett bra tips för att måla med eyeliner Eller kan tipsa om en bra video som förklarar och visar?
Tycker det är supersnyggt men lyckas aldrig få till det själv. :p
Youtube har många bra videos, sök på "eyeliner tutorials" :)
jag använder en "gel-liner" som är ett mellanting mellan flytande och fast. Funkar bra! :)
 
@Pilot

Det tog TID innan jag lärde mig, nu får jag till en winged liner hyfsat. Mitt bästa tips (förutom att kolla massor av youtube och testa sig fram till en teknik som passar en) är att sitta vid ett bord och luta armbågen mot bordet. Om du är det minsta darrhänt så gör det underverk.
 
Okej, måste tipsa er om dessa. Makeup Revolution, ett brittiskt märke som gör dupes på naked-paletterna från Urban Decay. Hade sett massor av lovord om dem på youtube och bestämde mig för att pröva, de kostar liksom 4 pund styck (typ 55 kr) och frakten gick på ungefär 4 pund också. Fick hem dem idag och de verkar mycket lovande!

Iconic 1, Iconic 2, Iconic 3. Dupes på Urban Decay Naked 1, 2 och 3.


Iconic 1



Iconic 2



Iconic 3:




Jag har swatchat utan primer. Jag är så sugen på att testa dessa på ögonen och se hur de ser ut på och hur de håller. Är det lika bra som swatchesen (fint ord hehe) så kan jag nog inte rättfärdiga ett köp av UD-paletterna igen, med tanke på att de kostar typ 6 gånger så mycket. Jag har Urban Decay Naked original och Naked 3, och jag ÄLSKAR UDs formula på sina ögonskuggor. Makeup Revolutions formula är inte riktigt där vid alla skuggor när jag bara känner på dem med fingrarna, men ett gäng av dem kommer faktiskt riktigt nära. Speciellt de som är metallic och har mycket skimmer. Och alla, även de matta, är lika bra eller bättre som de bästa ögonskuggorna man kan hitta bland andra budgetmärken. Och ändå skulle typ Maybelline säkert ta en 199 kr för en sånhär palett, och då är det ändå ett billigt märke...


Nää, nu har jag tjabblat färdigt. Ska testa en av dessa asap, närmare bestämt ikväll. Måste bara bestämma mig för vilken...
 
Behöver verkligen hjälp då det är dags för mig att införskaffa nytt smink. Jag är inte alls insatt i märken och vad som gäller;)
Funderar på Lancome hypnose mascara och Dior ultra gloss läppglans, någon som har provat och vet om det är värt pengarna? Ögonskugga har jag några olika samt en rouge men den är väldigt ljusrosa. En bra fondation och en ögonbrynspenna, kajal och en vanlig rouge vill jag ha. Vad mer kan man tänkas behöva:confused: Har ni tips på märken mm? :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 825
Senast: Halcyon
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
22
· Visningar
1 093
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 626
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
31 062
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp