Bukefalos 28 år!

Sminktråden II

Fast om du haft den sen i somras så är det inte så konstigt, mascaror håller 3-4 månader. :)

Jag använder vanligtvis någon guldig sak, "million", billig. Den använder jag i flera år! Sminkar mig max en gång i månaden typ. Får inte ha smink på jobbet o sen är jag i stallet/på gården resten av tiden :p
 
Hej kära sminkgurus! Imorgon ska jag vara lite extra tjusig och ha glittriga läppar är tanken. Hur får jag det att fästa så bra som möjligt? Jag har sett att alla rekommenderar Eye Kandy Liquid Sugar men har ju inte tid att beställa något. Har ni några superbra tips? *hoppas*
 
Hej kära sminkgurus! Imorgon ska jag vara lite extra tjusig och ha glittriga läppar är tanken. Hur får jag det att fästa så bra som möjligt? Jag har sett att alla rekommenderar Eye Kandy Liquid Sugar men har ju inte tid att beställa något. Har ni några superbra tips? *hoppas*

Jag hade superglitter någon halloween för hundra år sen innan såna produkter fanns.
Då hade jag bara läppstift och sen en riktigt klibbig, klistrig, genomskinlig läppglans som jag tryckte fast glittret i. Satt bra!
Behövde lite touch ups efter mat och mkt dryck. Men funkade absolut!
 
Inte riktigt en sminkfråga, men min hud i ansiktet har gått från torr till ultratorr. Jag använder i dagsläget en ekologisk ansiktskräm (köpt på Eleven, inget välkänt märke) och Clarins ansiktsolja... men det räcker inte, jag behöver något kraftfullare!
Vilken är den bästa krämen/produkten för torr hud?
 
Inte riktigt en sminkfråga, men min hud i ansiktet har gått från torr till ultratorr. Jag använder i dagsläget en ekologisk ansiktskräm (köpt på Eleven, inget välkänt märke) och Clarins ansiktsolja... men det räcker inte, jag behöver något kraftfullare!
Vilken är den bästa krämen/produkten för torr hud?
Jag kör på lush ultrabland, funkar kalasbra. Använder den dels som rengöring och dels för att smörja in extra inför natten. Priset på den mindre burken är inte speciellt farligt heller, och den räcker ett tag :)
 
Jag kör på lush ultrabland, funkar kalasbra. Använder den dels som rengöring och dels för att smörja in extra inför natten. Priset på den mindre burken är inte speciellt farligt heller, och den räcker ett tag :)
Jag har aldrig testat något från Lush pga lukten i butiken. Har även känslig hy, är krämen starkt parfymerad?
 
Jag har aldrig testat något från Lush pga lukten i butiken. Har även känslig hy, är krämen starkt parfymerad?
Nepp, den luktar ingenting alls :)
Jag är också känslig (speciellt mot parfymerade produkter), och den här är en av de få saker som funkar på mig. Man kan gå in och be om en liten testburk (dom får man gratis), så kan man gå hem och prova i lugn och ro :)

Här står info om den:
https://www.lush.se/shop/product/product&product_id=326
 
Hej kära sminkgurus! Imorgon ska jag vara lite extra tjusig och ha glittriga läppar är tanken. Hur får jag det att fästa så bra som möjligt? Jag har sett att alla rekommenderar Eye Kandy Liquid Sugar men har ju inte tid att beställa något. Har ni några superbra tips? *hoppas*
Hur gick det? :)
 
Jag fick förresten förtroendet att sminka två kompisar inför utgång i onsdags och de båda blev så nöjda!
Kände mig orimligt stolt. Sminkar väl aldrig någon annan än mig själv och är typ aldrig nöjd ens med mitt eget, så det var SÅ kul att både jag och de tyckte att det blev bra. :D
 
Jag gjorde en festsminkning på mig nyss, inför kvällens partaj!
Vart väldigt nöjd:)
7f348c6d7163ea9ce6b0043ad98208a1_zpsa9fcd60c.jpg
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 302
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 012
Senast: Sel
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp