Sminktråden II

Inte riktigt en sminkfråga, men min hud i ansiktet har gått från torr till ultratorr. Jag använder i dagsläget en ekologisk ansiktskräm (köpt på Eleven, inget välkänt märke) och Clarins ansiktsolja... men det räcker inte, jag behöver något kraftfullare!
Vilken är den bästa krämen/produkten för torr hud?

Har hört mycket gott från riktiga torrisar om krämer från Paulas Choice som är riktade mot torr hy. Särskilt denna http://skincity.se/sv/product/4627/paulas-choice-resist-intensive-repair-cream, men även den som heter Skin recovery. 25% idag på alla Paulas choice-produkter på Skincity, hett tips. Använder själv deras produkter och tycker de är toppen, känns tryggt att det är Paulas namn som står bakom dem också...
 
Har hört mycket gott från riktiga torrisar om krämer från Paulas Choice som är riktade mot torr hy. Särskilt denna http://skincity.se/sv/product/4627/paulas-choice-resist-intensive-repair-cream, men även den som heter Skin recovery. 25% idag på alla Paulas choice-produkter på Skincity, hett tips. Använder själv deras produkter och tycker de är toppen, känns tryggt att det är Paulas namn som står bakom dem också...

Tusen tack för tips om rea på Skincity! Det är ju rea på en massa andra märken med.
Så jag slog till på lite annat.

Har också beställt nytt lager Dermalogica-saker från UK här om dagen då mina vanliga varit slut någon månad.

Idag fick jag en highligter, Skinflash från Dior.
Min pappa hade skrivit ett fint julrim till den också. Han är helt oförstående ang skönhetsprylar eller estetiska ting öht. Så att han blev tvungen att formulera julrim där han skulle få med produktens förträfflighet var ganska oslagbart. ;)
 
Tusen tack för tips om rea på Skincity! Det är ju rea på en massa andra märken med.
Så jag slog till på lite annat.

Har också beställt nytt lager Dermalogica-saker från UK här om dagen då mina vanliga varit slut någon månad.

Idag fick jag en highligter, Skinflash från Dior.
Min pappa hade skrivit ett fint julrim till den också. Han är helt oförstående ang skönhetsprylar eller estetiska ting öht. Så att han blev tvungen att formulera julrim där han skulle få med produktens förträfflighet var ganska oslagbart. ;)

Idag fick jag hem en CC-Cream från Biodroga. Har bara testat på handen. Men den verkar lovande!

Fick också hem serum från dem. Har smetat på mig efter kvällstvätt. Och so far känns det bra. Inga akuta utslag eller bränn-känslor. Får se om det hjälper mot torrhet. Det är planen iaf. ;)
 
Köpte denna nyligen från UNE:

1316-110-0001.jpg

Så himla bra mascara! Den böjer, förlänger och ger volym, precis som utlovat. Mina fransar är väldigt snälla och jag behöver inte böja dem med verktyg men denna mascara är så himla lättjobbad så resultatet blir fint direkt. Annars brukar nya mascaror vara skit på mig och efter kanske 2 veckor börjar det bli fint resultat. När de nästan är slut funkar de bäst. Men denna blev fin direkt. :)

Minus för att den tvättas bort extremt lätt så den sitter inte så jättebra. Får se hur den håller i morgon! Har en spray från Body Shop som ska "sätta" sminket men jag vet inte om jag kan använda den, det kanske tvättar bort mascaran istället... :cautious:
 
@Chili

Det där blir helt klart mitt nästa mascaraköp! Nu har så många talat gott om den, både här och på annat håll. Och den ser ut att vara right up my alley med gummiborste osv. :up:
 
Har ni fyndat nåt kul på mellandagsrean annars? @nyponros...? :angel:
Själv har jag hittat så mycket fint jag velat ha, men ekonomin tillåter inga sådana utsvävningar just nu. :(
 
@Chili

Det där blir helt klart mitt nästa mascaraköp! Nu har så många talat gott om den, både här och på annat håll. Och den ser ut att vara right up my alley med gummiborste osv. :up:

Läste på en blogg efteråt att en annan mascara från une håller bättre, denna sitter inte lika bra som en konventionell mascara. Kan försöka hitta bloggen igen för jag kommer inte ihåg vilken det var. :p
 
Fanns väl någon typ av penna som man kunde färga ögonbrynen med, inte vanlig färg som man blandar iordning själv utan färg i en penna?
 
Fanns väl någon typ av penna som man kunde färga ögonbrynen med, inte vanlig färg som man blandar iordning själv utan färg i en penna?

Alltså permanent färg? Inte bara fylla i?

Annars är ju Depends snabbfärg smidig. Bara att dutta på vätskan med en tops och efter nån minut drar man på färgen med en mascara-borste och det färgas direkt. Så kan man tvätta bort och är klar.
 
@Lillelorden

Jag köpte två rouge från too faced på eleven för 100 kr styck, whos your poppy och cocoa rose. Den första är en NARS-orgasm-esc färg och den andra är en jääättefin lite mer naturlig nuderosa nyans. Riktiga kap! Har köpt en brunskimrig gelliner från smashbox också för typ 68 kr på kicks och en rödbrun skugga från samma märke för 60 någonting kr där med, det kändes som ett fynd :D
 
beställde precis 3 smudgepots från elf som jag läst jättebra reviews på. Jag har hört så mycket bra om dem och älskar att använda en krämbas på ögonen, under puderskuggor eller bara som de är. Hoppas de är så bra som alla säger!
De gick på lite över 100 kr för alla 3, fick visst fri frakt. 2.95 pund styck (pundet ligger så jäkla högt nu!)

1396366632-elfSmudgeP-o.jpg


Googlad bild, jag har köpt gotta glow, back to basics och brownie points. Right up my alley!
 
@nyponros - jag ÄLSKAR de penslarna! :love: Ögonsminket blev så oändligt mycket bättre med dem! Nu blir t.o.m jag nöjd...förut var det liksom "hellre än bra".
Köpte mina på någon Birka-båt :)
 
*kl*

Kikar in här i hopp om att någon kanske vet vart man kan få tag i nyx slim lip pencil i färgen "mauve", eller mac lip pencil i färgen "whirl", båda verkar vara slutsålda överallt och på eBay ligger priset på 300kr vilket är lite väl mycket. Bor i en liten håla så vi har inte märket i någon butik heller :meh:
 
Efter att ha följt tråden/-arna i det tysta länge, har jag nu en fråga. Är det någon som har provat Biotherms Aquasource BB Cream?
Köpte den idag men har inte hunnit prova än. Är bl a nyfiken på hur bra den återfuktar? Och om den är bra i övrigt?! :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 282
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Jag spontanköpte sex ägg på Ebay för drygt två veckor sedan. Tänkte väl egentligen inte skapa en geen tråd för dem, men när de faktiskt...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
10 329
Senast: Sel
·
Samhälle Spinoff på tråden om att det kan bli krig i Sverige. Kanske en luddigt ställd fråga, men... Hur lever man, rent praktiskt, i ett land i...
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Osäker Ponny
  • Häst
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp