Snabbt, en gång för alla...

lady_vip

Trådstartare
Löptik på utställning???? Visst är det väl tillåtet...? Jag skulle vilja veta var det står, dvs hänvisning, har letat på SKK men letar nog fel...

//E- som ska på internationell utställning i morron, och har varit stensäker hela veckan på att löptik är tillåtet, men blir nu osäker...
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Ja du får deltaga!!

Det står inte att du får, men det står inte under "hinder för deltagande" att du INTE får. Alltså får du =)

Jag hittar även att du får anmälningsavgiften tillbaka för löptik anmäld till SKKs lydnadsprov, det betyder ju att du inte får starta, det finns inte motsvarande för utställning :)
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

då tolkar vi exakt likadant, för i allt annat står det "löptik får icke deltaga", men inte i utställning...

Blev dock förvirrad när jag häromdagen kom på att man ofta tävlar både lydnad och agility på stora utställningar, där är löptik ej tillåtet ju... Men jag ska ju inte in där och virra...

//E
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Jo! Gör det! Jävlas lite :d

Neee.. skojar bara,,,
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Jag sprang rätt i genom lydnadsringen, som du sa *hihi* Nä, men uatnför blev det, kom alldeles för sent och va superstressad så jag hann inte ta hänsyn till nån...

//E

Förresten, förstapris, CK och reserv Cacib
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

lady_vip skrev:
Löptik på utställning???? Visst är det väl tillåtet...? Jag skulle vilja veta var det står, dvs hänvisning, har letat på SKK men letar nog fel...

//E- som ska på internationell utställning i morron, och har varit stensäker hela veckan på att löptik är tillåtet, men blir nu osäker...
Jag tror inte det är tillåtet att deltaga under höglöpet
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

lady_vip skrev:
jo, det är det...

ja jag kom på det sen. Eftersom hanar och tikar befinner sig på olika håll. Men hade det t ex varit lydnad eller jakt så är det ej tillåtet :)
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

När de tävlar om BIRet är det tik mot hane, (den som inte vinner blir BIM) men tiken får ändå vara i löp...
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Plus att man varvar hanar och tikar i ringen så att exvis de vuxna hanarna i öppen klass får stå ut med om det varit en ungtik i höglöp inne och skvätt alldeles innan.

/JES
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Jisses... Tänk vad våra stackars hanar ska klara av. Springa runt och stå fint när det finns en löptik i närheten. Men snälla... Det är väl ändå det minsta man kan begära av vänstervarvare, eller? Annars ska man kanske fundera på om rasens utveckling är på väg åt rätt håll...

Att ha en valp efter en hane som släpade ut sin matte ur ringen efter en löptik är INTE roligt. Min kompis har en sådan valp :mad: Jag skulle jubla om dessa hanar faktiskt rensades bort om det alltid fanns löptikar runt ringen och domarna såg hur hanarna beter sig. Faktiskt.

L_V Grattis!! Hon är väl inte så gamal ännu va?? Hon kommer ju bara att bli bättre och bättre flera år framöver :) Jag vill ha en långhårig, skicka hiiiiit!!!
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Det är en fördel, för då spänner sig hanen och visar sig från sin bästa sida.

//E
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Håller med dig, en hane ska klara av löptikar... Ok att de luktar och beter sig som en glytt när de står nära, men släpar de en ur ringen och beter sig som monster då vill inte jag ha dem i aveln... Allt översexuellt kan de ta bort...

Lokis är *räknar* 18 månader nu, så hon va ju yngst bland ungtikarna, dessutom löpte hon vilket hon inte mår så bra av, så hon visade sig inte alls från sin bästa sida. Vi kom ju sent också så förberedelserna blev helt fel, så om man räknar in att i stort sett allt gick snett innan så gick det bra, men jag ville bli bästa tik :o
Men det kommer fler utställningar, ska ha mitt lilla j så jag kan få henne som CH, hade varit utmärkt för då är nästa W säkrad.

Ska med ha långhår nästa gång, min uppfödare har ju långhår, så jag är lite frälst. Hennes ena LH-tik har precis fått valpar, antagligen LH, ring och tinga :idea:

//E- trots allt nöjd
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Jo, jag menade bara till arabhingst att det visst får vara löptikar ihop med hanar på utställningar.

Än så länge verkar inte min ettåring bry sig om tikarna. Skulle han börja göra det är det väl en träningssak att få bort det?

Grattis förresten! Vad är det för ras du har? Chihuahua?
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

En vavva!?!?! Vilket förolämpning!!!! :mad: Nä en weimaraner :smirk:

Jag tror inte att din hane kommer bry sig så mycket heller om han inte gör det nu heller, de ska ju visa intresse, men inte sitta och vråla på nätterna och leva djävul. Så du har hittat ett utmärkt exemplar ;)

//E
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Ojojoj, förlåt förlåt :o

Hihi, jag läste bara att du hade en långhårig, och tänkte att det finns ju både lång och korthåriga varianter av chihuahua...ber ödmjukast om ursäkt! :o :)

Min hane verkar över huvudtaget inte fattat att han är en hane..eller terrier heller för den delen. Inga mopsigheter alls. Så ödmjuk och snäll och glad i alla lägen, mot allt och alla. Det är så härligt! :love:
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Jag satt precis igår och läste om J, vad är det?? Satt och kollade på Drever, eller var det Beagel, de hade också ett J och så fick de D-CERT. Drev-cert? Eller? Finns en labrador som har det :D
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Ser nu att jag inte ens läst ordentligt...du hade en korthårig och din uppfödare hade långhårig...lite trött tror jag.
 
Sv: Snabbt, en gång för alla...

Hehe, ingen fara på taket :D Du är den första som har trott att jag har haft en vavva ;)

Du har en softis va..? Då är det verkligen grattis till ett bra exemplar!! De har haft lite problem med hanhundsaggressvitet och haft mycket testestoronstinna hanhundar. Så meritera vovven ordenrligt och se till att han blir pappa, såna linjer ska bevaras.

//E
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 457
Senast: Toktass
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 311
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 205
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
789

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp