Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gurkmeja i halva köket... :meh:

Nyss hemkommen ska det lagas till något snabbt att äta, det dukas upp med spännande linspåse, tomater och annat gott på diskbänken. Skönhetsmissen kommer såklart dundrandes som ett skott och ska in mellan påsarna och titta. Jag klättrar upp på pallen för att komma åt bulguren i skafferiet och hör det mjuka splashet bakom mig när en påse rivits ned. Inte linserna, utan en öppnad papperspåse med 3 dl gurkmeja - swish ut över golvet. Swish landar fyra bastanta tassar mitt i det vackra gula. Nosar. Matte utbrister Men va f-n.... Tassmärken på golvet på vägen ut i hallen, som tunnas ut lagom till vardagsrummet.

Är det farligt om hon slickar i sig fyra tassfullar med gurkmeja? Hon lurar tjurigt under soffan nu. Kränkt över att ha blivit snäst åt helt orättvist.
 
Min fetknopp lyckades precis klättra upp för Ms takhöga galoppträd, med klippta klor dessutom! Han började grymta lite högst upp när han "hängde" där och inte visste hur han skulle ta sig därifrån och upp på bokhyllan bredvid, det krävs en viss teknik. Med en stöttande hand i rumpan redde han ut situationen och nu är det en lycklig katt uppe på garderoberna som passar på att prova alla Ms liggplatser när han för en gångs skull för vara där :D
 
Vaknar av en sexkilos Brunett och ligger på min mage och stirrar mig rätt upp i näsan. Mjuka kattandetag, lätta som en smekning, hade varit ännu mysigare utan den svaga doften av tonfisk.

Skönhetsmissen kuttrar runt, lite uppjagad. Kommer och sitter i knät under frukosten iaf. Lite sur över att vi äter vegetarisk pastej istället för ost, men lite gos löser det mesta.

I påsk kommer Hundtant hem ett par dagar, Småfröknarna är inte tillfrågade och jag ser redan de sura minerna från dem.
 
Idag strax efter 12, efter flera dagars frustration dök Lumis bebis upp på dygn 67. En ensam liten blev det. Lite synd att den inte fick någon lekkamrat, men storasyrrorna Soda och Biggan kan förhoppningsvis underhålla den lilla en del. Allt gick bra i alla fall och Lumi är väldigt stolt över den lilla. Jag får fortfarande inte lämna dem så jag har knappt fått i mig något att äta på hela dagen. Men det är det värt! :love:

Funkar tydligen inte att lägga in bilder från mobilen. Men bild kommer så småningom :)
 
Idag strax efter 12, efter flera dagars frustration dök Lumis bebis upp på dygn 67. En ensam liten blev det. Lite synd att den inte fick någon lekkamrat, men storasyrrorna Soda och Biggan kan förhoppningsvis underhålla den lilla en del. Allt gick bra i alla fall och Lumi är väldigt stolt över den lilla. Jag får fortfarande inte lämna dem så jag har knappt fått i mig något att äta på hela dagen. Men det är det värt! :love:

Funkar tydligen inte att lägga in bilder från mobilen. Men bild kommer så småningom :)
Åh, äntligen! Jag har flera gånger varit nära att tagga dig för att fråga om det inte har blivit några bebbar ännu, men har lyckats behärska mig.

Grattis till den lilla! Jag ser fram emot bildbomb! :love:
 
Pälsfröken har beordrat betjänten att det var visst dags för lite kvällsjakt och spring.
Nu ligger hon nöjd över att utan större ansträngning fått sin vilja igenom lagon taggad ifall det dyker upp ett monster så ska hon klappa till.

Vippan mördade hon genom höjdhopp kombinerat med något nytt uppfunnet som kommer platsa i isdans nästa gång det är VM :o genom att kasta sig handlöst från sängen ner på parketten, ingen fara mattorna klarade sig fint :up: och förresten Pälsfröken mår också bra :p, kanske lite kränkt en halv sekund när jag skrattade rakt ut?
 
Åh, äntligen! Jag har flera gånger varit nära att tagga dig för att fråga om det inte har blivit några bebbar ännu, men har lyckats behärska mig.

Grattis till den lilla! Jag ser fram emot bildbomb! :love:
Det var en otroligt seg väntan. Jag var ju typ säker på att det skulle bli förlossning i helgen, men nä. Sen har hon varit orolig typ sedan i måndags så jag har knappt vågat röra mig utanför hemmet. Men till sist så :).

Jag tror att det är en liten tjej och i så fall ska hon nog få heta Ester (eftersom hon är född påskveckan, easter ;)).
 
Stackars lilla Alice har haft lite lös mage de senaste par dagarna.
Och idag blev hon dubbelt så kränkt, medan matte hade fullt upp med att baka kärleksmums så fick jag se att hon hade bajs i rumpan så jag fick fråga mamma vackert om hon kunde ta hand om det då mina händer var fulla :angel:
Fick vackert tvättas i handfatet (två gånger dessutom! :eek:) och senare så fick jag ändå ta fram lite toalettpapper och torka därbak :arghh:
Mycket kränkt katt.

Men jag undrar vad det är som fått henne att bli lite dålig i magen :( bestämde mig för att bara ge henne en halv påse blötfoder idag och ur en ny förpackning, ifall det blev något fel på den andra.
Hon äter dock normalt och kan hålla sig fram till lådan, det är bara kletigare än vanligt och verkar fastna lättare i rumpan. Iofs är hennes avföring rätt så mjuk i vanliga fall också.
 
Stackars lilla Alice har haft lite lös mage de senaste par dagarna.
Och idag blev hon dubbelt så kränkt, medan matte hade fullt upp med att baka kärleksmums så fick jag se att hon hade bajs i rumpan så jag fick fråga mamma vackert om hon kunde ta hand om det då mina händer var fulla :angel:
Fick vackert tvättas i handfatet (två gånger dessutom! :eek:) och senare så fick jag ändå ta fram lite toalettpapper och torka därbak :arghh:
Mycket kränkt katt.

Men jag undrar vad det är som fått henne att bli lite dålig i magen :( bestämde mig för att bara ge henne en halv påse blötfoder idag och ur en ny förpackning, ifall det blev något fel på den andra.
Hon äter dock normalt och kan hålla sig fram till lådan, det är bara kletigare än vanligt och verkar fastna lättare i rumpan. Iofs är hennes avföring rätt så mjuk i vanliga fall också.
Japp, avföringen har blivit ännu mera flytande :( Hon verkade ha fått rusa på lådan efter ha ätit bara lite av det lilla blötfodret hon fick idag. Hårdfodret verkar hon äta rätt normalt av iaf så hon lider inte direkt. Hon får skippa blötfodret i ett par dagar nu så får vi se om hon blir bättre.
Tips eller något att tänka på?
 
Meouuuu mauooow Pälsfröken går och kräver uppmärksamhet.
(haft folk hemma så inte ovanligt när vi blir ensamma)
Jag: Ja men hej ja vi är ensamma nu, så skönt va?
Pälsfröken: Meooouuuu
Jag: Jag ser dig.
Pälsfröken: Maaouuuuw! går fram och hämtar mig.
Jag: Okej vad vill du? visa då!
Pälsfröken går ut i köket och betjänten hakar snällt på.
Pälsfröken sätter sig framför matskålen och ylar.
Jag: Du har mat vännen, varsågod.
Pälsfröken tittar på maten, nosar lite, fnyser och svarar Maaaaaaoooeuuuwww
Jag: Åh kolla vad fin mat, gott i gott gott, mmm mums vad fin den är. Tar och vänder på maten och hoppas på det bästa.
Pälsfröken: Fnyyyser och går bestämt iväg.
Jag: Jaha ska det bli en sån kväll? så rart. :meh:
Pälsfröken går till lådan och sköter magen.
Jag: Tror jag förstår budskapet, betjänten är skitelak med andra ord?
Hela denna lilla procedur upprepar sig en stund till medans jag försöker locka och pocka och var glad och positiv och lalla på hur fin och go´ maten är och fullt duglig att äta.
Slabbar av matskålen, byter matskål men hela tiden samma matomgång, försöker med tricket att vara stöd vid maten och närvarande, inget duger.
Till slut bestämmer sig betjänten för att totalt ignorera Pälsfrökens försök att vinna medans Pälsfröken inte har samma åsikt minst sagt så hon tar helt sonika och tjatar, röjer och försöker på diverse vis få uppmärksamhet men nej nej betjänten ger sig inte ser du betjänten är en elak envis oduglig betjänt idag.

Pälsfröken går ut i köket igen och säger nu bestämt till att det är faktiskt något jag vill säga dig betjänten.
Betjänten går och kollar vad det kan vara efter att gett det en stund igen och laddar mentalt för nästa drag, vad ska jag hitta på? vad ska jag hitta på nu då tro?
Har vänt maten, har gömt skålen under lock, har gömt maten på olika ställen men nej nej neeej säger Pälsfröken, larviga trick går inte idag jag kan det där redan.
Kommer ut i köket och inser att maten är slut :banana:
Uppenbarligen har Pälsfröken smugit ut och ätit och jag har inte märkt det alls.
Fyller glatt på nytt men Pälsfröken är inte intresserad men tar sedan och landar i mitt knä när jag satt mig.
Betjänten-Pälsfröken 1-0
 
Ska lite senare förhoppningsvis få ut Pälsfröken på balkongen och senare ta en jakt, bus omgång med vippa eller da birdkopia för lite stimulans och med tur en lugn kväll med maten på köpet.
Håll tummarna är ni snälla :)
 
Brunetten är maffiosoboss här hemma. La Matrona. Hon spänner ögonen i Hundtant som är här över påsk. Kliver barsk omkring med den tjocka svansen rätt upp. Hundtant tar det koolt, låter La Matrona nosa sig i örat, peta sig på tassen, och backar även snällt då La Matrona ta över människosängen och kräver den som sin egen.

Ingen ide att gå i konflikt med en sexkilos ludentott med bärnstensögon, hälsar Hundtant.

Skönhetsmissen är sin vana trogen uppjagad. Kuttrar omkring. Ligger och snattrar för sig själv bakom böckerna på plan tre i bokhyllan. Sover en stund på rygg med de vita tassarna rätt upp, bredvid La Matrona i sängen.
 
La Matrona översprungen och omkullvält mitt på hallgolvet. Hundtant blev lite ivrig och såg sig inte för. Stackars La Matrona... hon surar inne i garderoben och utsöndrar en energi av kattig kränkthet som letat sig hela vägen ut till mig i vardagsrummet.

Skönhetsmissen ligger på köksbordet och spinner. En ordentlig portion MUSH med Thrive, och en stund i knäet så håller hon sig på gott humör ett tag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
2
Svar
28
· Visningar
1 053
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 788
Svar
324
· Visningar
28 288
Senast: Fiorano
·
Svar
1 930
· Visningar
104 670
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp