Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ska jag hitta en fotograf som kan ta lite bilder på min Smokie. Finns några i stan, någon av dem borde ju kunna ta djurbilder.
 
Knyter joggingskorna. Luna blir jätteglad - skosnören är skitkul!

Går ut och joggar i en halvtimme. Är inte borta i mer än max 35 minuter. Får ett plåster i form av en liten silverkatt när jag stiger innanför dörren igen. Tänk att en kan bli så saknad!
 
Klart och snyggt:


En normal dagsgiva för en 4 kg:s vuxen katt är ca 1 tetra per dag. Anpassa dagsmängden efter din katts individuella behov.

Låt alltid din katt ha tillgång till friskt vatten.
 
Hundtant är hemma idag och har stulit kattmat för första gången. Fy skäms Hundtant! Gick rakt fram och slickade i sig rätt över huvudet på Skönhetsmissen.

Småfröknarna är snabba på att tjalla i alla fall, här finns inga hederskodex om att inte peka ut varandra. De piper och springer upprört. Skönhetsmissen snattrar missnöjt, Brunetten är nu sammanbitet kränkt uppe på en pall.
 
Jag är inte hel, jag saknar kisse runt benen... :( Är i fältkontoret över veckan bara och eftersom hon verkligen hatar att åka bil kändes det onödigt att hon skulle vara med så grannens dotter är kattvakt.

Men tomt är det :down:
 
@sthu matvägran är så jobbigt :banghead: här är det lite halvintresse på maten idag men lamm gick i och sen fick jag servera maten på nytt spännande ställe så gick lite mer i, får se om jag ska testa att täcka över maten med lock/microlock senare om det inte lättar.
Pepp pepp i mängder :bump:
 
Nästa vecka åker vi till veterinären för att ta nya prov på Luna. Förhoppningsvis är de fortsatt låga - så knäpp och galen och busig som hon är, så bara MÅSTE de vara det.

Lite orolig för fosfatbindaren, dock. Förra gången vi var hos vet så blev hon ordinerad att äta Pronefra (två gånger om dagen i samband med mat), och det går INTE bra. Det är i flytande form, som en liten matspruta, och Luna gillar det inte alls. Det går inte att blanda med maten, för då äter hon inte. Hon springer iväg och gömmer sig varje gång hon misstänker att det är dags - nu blir hon till och med misstänksam (med all rätt...) när jag ger henne blötmat, trots att det är det bästa hon vet. Hela proceduren innebär bara stress, ledsamhet och missnöje på båda sidor och så vill jag ju inte ha det. :( Ska fråga veterinären om vi kan testa det i pulverform och se om det går bättre (Fortiflora fungerade bra när hon behövde det).
 
Nästa vecka åker vi till veterinären för att ta nya prov på Luna. Förhoppningsvis är de fortsatt låga - så knäpp och galen och busig som hon är, så bara MÅSTE de vara det.

Lite orolig för fosfatbindaren, dock. Förra gången vi var hos vet så blev hon ordinerad att äta Pronefra (två gånger om dagen i samband med mat), och det går INTE bra. Det är i flytande form, som en liten matspruta, och Luna gillar det inte alls. Det går inte att blanda med maten, för då äter hon inte. Hon springer iväg och gömmer sig varje gång hon misstänker att det är dags - nu blir hon till och med misstänksam (med all rätt...) när jag ger henne blötmat, trots att det är det bästa hon vet. Hela proceduren innebär bara stress, ledsamhet och missnöje på båda sidor och så vill jag ju inte ha det. :( Ska fråga veterinären om vi kan testa det i pulverform och se om det går bättre (Fortiflora fungerade bra när hon behövde det).
Hoppas att det finns en annan lösning. Det är inte roligt att behöva "våldföra" sig på katten för att få dem medicin. Tilliten kan bli så skadad. Så blev det tyvärr med min Sally som behövde medicin för sin allergi. Hon slutade lita på mig helt och var bara olycklig, så då bestämde jag mig att behöver hon konstant medicinering för att må bra så är det bättre för henne att somna in. Inte värt att de ska vara misstänksamma mot människor hela tiden.

Och för att byta ämne så har min Biggan varit iväg på parning sen helgen och kommer hem idag :). Jag trodde aldrig att hon skulle löpa typ. Hon löpte för ca 2,5 månad sedan (första ggn sen augusti), men då klaffade det inte med hanen hon skulle träffa. Nu när hon löpte så blev det samma visa igen att det inte klaffade med den hanen, men denna gången hade jag en annan snygg kille i reserv så hon fick åka dit istället. Så om 3 veckor får vi se om Biggan ska få bli mamma :).
 
Ska iväg på jobbresa och Småfröknarna är avlämnade på kattspa. Skönhetsmissen gömde sig först under sängen och gapade hela vägen under resan inne i sin bur. Brunetten körde mer passivt motstånd och spände ut alla tassar år alla håll. Men åkte tyst surt i buren utan verbala tråkningar av omgivningen.

Nu klampar de runt i ett stort hus, mycket lyxigare än deras vanliga boning. Brunetten trakasserar familjens hund, Skönhetsmissen äter lite försynt på plantorna.
 
Usch, Nikita trillade ner från garderoben, jag tror jag blev mer chockad än henne. Hörde hur hon pep till, såg hur hon föll ner, men som tur var landade hon på alla fyra fötterna och jag har ett linoleumgolv. Jag fick panik, plockade upp henne, klämde försiktigt överallt, Nikita kurrade lite för att lugna ner sig och vill sedan bestämt bli nedsatt.

Hon slickade sig omsorgsfullt och travade sedan iväg med svansen rakt upp och matte i hälarna för att se att hon inte haltade eller hade ont vilket hon inte verkar ha. Plockade naturligtvis ut Dreamies påsen och hon kom farande som ett streck och kastade sig över den så jag tror inte att hon är särskilt skadad :up:

Nu sitter hon i köket och klagar högljutt att hon inte fått sin dagliga ranson knark = torrisar. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 503
Svar
193
· Visningar
15 522
Senast: mysboll
·
Svar
1 277
· Visningar
69 176
Senast: dobbis
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
333
· Visningar
20 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp