Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle gissa på att Pälsfröken snart har petat fram da bird kopian men jag tycker det räcker med den för idag, lekte med den för typ 1 timme sen ju.
På förmiddagen hade jag en Pälsfröken som gick fot när hon insåg att det prasslade i köket, tog lite torrisar (inte RC! jag tvärvägrar), bitarna blev gömda efter jag lyckats lura ut henne på balkongen och sen hon letade en bra stund innan hon såg ut som ett ganska visset ljus när hon förstod att bitarna var inlagda i transportburen och sen var en del gömda under dynan, dumma betjänten :o
 
Asså. Ingen respekt får jag här.

Försöker skjuta ut stolen från skrivbordet men kommer ingenstans för intryckt precis bakom stolsbenen ligger 28 kg Hundtant. Kravlar mig ut med ett stånk ändå, och får en grinig blick.

Går ut i hallen och håller på att ramla rakt över Brunetten som kliver rätt i mellan benen på mig på sin väg från garderoben ut i vardagsrummet.

Väl i köket ligger Skönhetsmissen i diskhon av någon orsak, och vägrar flytta sig så jag kan hälla upp vatten i tekokaren. Får lyfta bort henne och blir pipt åt.

Vänder mig om och där sitter Hundtant två millimeter bort och stirrar i förväntan. Var det lunch sade du?

Går in i badrummet, tätt följd av Hundtant. Då smyger Skönhetsmissen in bakom dörren och trycker igen den så vi blir instängda där. Ska jag ta det som att Småfröknarna vill ha människo- och hundledigt?

Känner mig lätt trakasserad just nu.
 
Kanske ska plinga på dörren till grannarna nedanför och förklara att jag inte köpt en elefant, det var bara Pälsfröken som hade full fart med vippan och hallen är en bra "kabånk" sträcka :rofl:

Jag varnade mina grannar när jag flyttade in att jag hade en högljudd katt :D och att om hon störde skulle de säga till mig (inte för att jag vet vad jag skulle göra åt det, men!) tack och lov har ingen klagat än så länge. :up:
 
Idag hittade jag en nyhet från Gourmet i affären, Crystal Soup tror jag den hette. Svindyr liten påse på 40 g men skulle kunna vara en hit här hemma. Det verkar vara strimlat kött i extra mycket sås, därav namnet. Jag försöker ju få min kräsmage Socker att äta blötfoder men han vill bara slicka i sig såsen/gelén på maten. Om han gillar denna sort vore det ett suveränt (om än dyrt) sätt att få i honom mer vätska. :)
 
Men vad i... jag kom precis på Biggan med att stjäla Ester från Lumi. Hon smög helt sonika ned i bolådan och tog henne. Lumi är ju lite för snäll och säger inte ifrån. Men Biggan tycker ju tydligen att Ester är hennes. Hon var väldigt omhändertagande när Soda och hennes syskon var små också, men att STJÄLA tar ju ändå priset! Räcker med att hon ligger med den i bolådan, men att släpa runt på henne och lägga henne i klöstunnan är ju ändå inte någon bra idé. Lite osäker på vad jag ska göra. Lumi kommer bli galen om hon blir instängd med bebis och Biggan och Soda kommer bli galna om de blir utestängda från sovrummet.
 
Jag valde efter inrådan från andra uppfödare att sära på katterna. Lumi och Ester i sovrummet och Biggan och Soda utanför. Jag kan ju säga att jag inte sovit många timmar inatt. Biggan var inte alls nöjd, och Lumi blev orolig och började flytta runt på Ester och lägga henne på golvet. I morse slängde jag in lite andra kojor till henne för jag tänkte att allt är bättre än att Lumi lägger Ester rakt på golvet. När sambon gick till jobbet hade hon flyttat Ester till en av kojorna. Förhoppningsvis låter hon henne ligga där. Jäkla katter.
 
Väldigt kränkt Pälsfröken har fått svansen klippt, huxflux var det en tova som måste kommit på en mikrosekund :banghead:
Lyckades borsta ut en del av den bara och istället för att hon ska flippa helt och inte låta mig röra svansen alls igen kändes det som smidigaste lösningen för att inte knäcka tilliten att jag ens får ta i den och även vara där och borsta försiktigt är på gränsen till vad som kan kallas tillåtet.
Tur den är lurvig så syns inte :angel:
 
Orolig för Smokie :(
Hon har knappt ätit idag, kräktes flera gånger inatt.. Är hon inte piggare imorgon ringer jag veterinären!
 
Luna och jag var ute en lång stund i vagnen idag. Jag brukar ha sele på henne och öppet i taket, så kan hon glida omkring och sticka upp huvudet när hon vill se bättre. :D

När vi kom hem lämnade jag vagnen i hallen med taket öppet. Alldeles nyss hittade jag henne sittandes i buren. Hon låtsades nog att hon cruisade runt i parken igen. :p
 
Luna och jag var ute en lång stund i vagnen idag. Jag brukar ha sele på henne och öppet i taket, så kan hon glida omkring och sticka upp huvudet när hon vill se bättre. :D

När vi kom hem lämnade jag vagnen i hallen med taket öppet. Alldeles nyss hittade jag henne sittandes i buren. Hon låtsades nog att hon cruisade runt i parken igen. :p
För kort promenad med andra ord, fyy dig tycker Luna. :rofl:
 
Höll precis på att ge Pälsfröken en hjärtattack, hon studsade upp på bordet och drog svansen i näsan på mig vilket givetvis vart en rejäl nysomgång :rofl:
Var hon gömde sig har jag ingen aning om! men gissar att hon flydde till en betydligt lugnare plats :p
Stackarn :o
 
Det är inte lätt det där med mat hoppas ingen går på detta och tror att det menas 2-3 tetror/dag :rofl:
Hamnade på mjaus hemsida och satt och räknade lite men vart ganska överaskad när denna information står på deras tetror (har mailat och upplyst om deras misstag) :


Dagsbehov för en vuxen katt:
En normal dagsgiva för en 4 kg:s vuxen katt är ca 2-3 påsar/dag. En påse motsvarar en måltidsportion. Anpassa dagsmängden efter din katts individuella behov.

Låt alltid din katt ha tillgång till friskt vatten.
 
Det är inte lätt det där med mat hoppas ingen går på detta och tror att det menas 2-3 tetror/dag :rofl:
Hamnade på mjaus hemsida och satt och räknade lite men vart ganska överaskad när denna information står på deras tetror (har mailat och upplyst om deras misstag) :


Dagsbehov för en vuxen katt:
En normal dagsgiva för en 4 kg:s vuxen katt är ca 2-3 påsar/dag. En påse motsvarar en måltidsportion. Anpassa dagsmängden efter din katts individuella behov.

Låt alltid din katt ha tillgång till friskt vatten.

Nu vägrar Nikita iofs all Mjau men herregud hon skulle antingen bli rund som en boll eller så skulle jag behöva slänga 9/10 delar varje dag. :crazy:
 
Nu vägrar Nikita iofs all Mjau men herregud hon skulle antingen bli rund som en boll eller så skulle jag behöva slänga 9/10 delar varje dag. :crazy:
Ja och ett tetrapak ligger tydligen på ca 370- 380 gram :rofl: men är ju infon från portionspåsarna som kommit lite galet och är ju bara 85 gram eller så men inte utan att jag höll på att skratta rakt ut.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Då sparkar vi igång tråd nummer 3 om våra fantastiska pälsklädda härskare Megara solar magen och kräver mat
Svar
14
· Visningar
492
Senast: kma
·
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 716
Svar
276
· Visningar
23 641
Senast: Corax
·
Svar
1 769
· Visningar
93 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp