Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är det ju kört för min del. Jag orkar inte se någon hel serie för att kunna döpa mina kattungar :(

Lita på oss då :devil: :D

Jag lovar att du behöver en Captain Jack :love: Torchwood är en spin-off från Doctor Who och de har ofta crossover-avsnitt :)

Serierna är väldigt campy men har en kärna av allvar: Ta svåra beslut för att det är rätt, gayrättigheter, rädda universum :D osv. Jag har både skrattat och grinat rätt mycket när jag tittat på dem.
 
Förövrigt ringde veterinären nu. Åh, vad jag gillar henne. Alla prover såg jättebra ut, så skönt. Min fetknopp är alltså helt frisk förutom övervikten. Vi har kommit fram till ett foder också han ska ha, han ska ner nästan tre kg till. Tänk då vad överviktig han var när jag fick honom!
 
Någon som har tips på namntema till Biggans bebisar? Det är 5 flickor och 2 pojkar. Mamma heter Birgitta och pappa heter Kevin så de namnet går ju inte att spela så mycket på :).
Kända hästar såklart! Antingen inom galoppvärlden, legender eller mer nutida sporthästar.
De sju underverken hade också kunnat vara nåt, men tror att det blir svårt att göra så många feminina namn av dom. Möjligen enklare om man tar de i den moderna varianten.
Eller ta ett steg ifrån kungahuset (visst var det Biggans kull som fick namn därifrån?) och ta namn efter politiker (behöver ju inte bara vara ifrån Sverige).
 
Då är det ju kört för min del. Jag orkar inte se någon hel serie för att kunna döpa mina kattungar :(

Finns en serie som heter Bloodline.
Däri heter en av karaktärerna Kevin, inte för att han är pappa till alla men han har syskon, familj mm.

http://www.imdb.com/title/tt3520702/

Några av de kvinnliga namnen: Belle, Sally, Diana, Meg, Jane
Manliga: Danny, John, Ozzy, Nolan.

Personligen tycker jag djurnamn från Game of Trones börjar bli uttjatat..så nyss en kennel som döpt alla sina wippetvalpar efter karaktärer därifrån..
 
Skitkatt! :rage: Nu är torrfodret tydligen så pass gott att hon vägrar äta blötmaten med ipakitinen och laktulosen. :meh:

Men, men. Jag antar att jag ska vara glad att hon äter i alla fall. Kanske ska försöka svänga om en vetklinik och köpa några påsar av en annan smak på blötmaten. Kul att jag just fick hem en megaleverans på smaken som hon varit så förtjust i senast. :meh:
 
Skitkatt! :rage: Nu är torrfodret tydligen så pass gott att hon vägrar äta blötmaten med ipakitinen och laktulosen. :meh:

Men, men. Jag antar att jag ska vara glad att hon äter i alla fall. Kanske ska försöka svänga om en vetklinik och köpa några påsar av en annan smak på blötmaten. Kul att jag just fick hem en megaleverans på smaken som hon varit så förtjust i senast. :meh:

Det är därför hon inte vill ha den :meh: det är ju en katt :grin:

Missia har gjort exakt samma sak, till grannkattens förtjusning (han äter allt).
 
Jag är lite rädd att min fetknopp inte ska gilla sin nya mat, men samtidigt brukar han ju äta i princip var som helst i matväg (men totalvägrar godis konstigt nog). Tänkte köpa blötmaten och inte torrfodret trots det dyrare priset, om jag beställer på nätet kommer det gå på straxt över tusen kronor i månaden :)

Jag ska boka in en tid för M när jag ändå är där och handlar på måndag. Då ska jag be om att få den veterinären jag var hos senast, för visst kan man göra det? Det känns inte som någon idé att gå till den han varit hos tidigare, vi får ingen ordentlig hjälp. Nu vill jag verkligen gå till botten med det här, jag undrar om han kanske har någon allergi. Jag har själv provat olika foder, både blöt och torrt, för känslig mage men det hjälper inte. Att han dessutom är kräsen hjälper ju inte :grin:
 
'

Sista saken, tråkigaste saken. Veterinären misstänkte FORL i en eller två tänder, som jag misstänkte alltså. Så i höst blir det tandvård för båda killarna, kommer kosta mellan 13000-18000 kr. Med min tur blir det väl det senare :rofl::(

Men det låter horribelt dyrt! Jag drog tre tänder på Nikita, FORL, 4500 inklusive röntgen. Fort och lätt gick det också, in ut på mindre än en halv timme, fick ta hem henne direkt så hon fick vakna upp i lugn och ro hemma i sin kattsäng.
 
Men det låter horribelt dyrt! Jag drog tre tänder på Nikita, FORL, 4500 inklusive röntgen. Fort och lätt gick det också, in ut på mindre än en halv timme, fick ta hem henne direkt så hon fick vakna upp i lugn och ro hemma i sin kattsäng.

Oj, så billigt är det inte här. Men det finns ett maxtak iallafall så jag vet att det inte kan bli mer än totalt 19000 kr. Men här har de katterna hela dagen och tar dem när de hinner under dagen som jag förstår det, de vill att man lämnar åtta och så kan man hämta vid fyra någongång. M kommer upp i maxtaket är jag ganska säker på med tjockis borde pepparpeppar inte det, så jag hoppas att det blir runt 13000 "bara".

Sen hade M väldigt svårt att läka sist så vi var säkert på fem-sex återbesök och de fick skära upp allting och börja om, det är inte billigt och ingår såklart inte i maxpriset..
 
Oj, så billigt är det inte här. Men det finns ett maxtak iallafall så jag vet att det inte kan bli mer än totalt 19000 kr. Men här har de katterna hela dagen och tar dem när de hinner under dagen som jag förstår det, de vill att man lämnar åtta och så kan man hämta vid fyra någongång. M kommer upp i maxtaket är jag ganska säker på med tjockis borde pepparpeppar inte det, så jag hoppas att det blir runt 13000 "bara".

Sen hade M väldigt svårt att läka sist så vi var säkert på fem-sex återbesök och de fick skära upp allting och börja om, det är inte billigt och ingår såklart inte i maxpriset..

Jag skulle definitivt ringa runt till olika kliniker och kolla priser, det kan skilja åtskilliga tusenlappar. Vad jag gillade var också att jag fick vara med under hela processen. Satt i ett hörn och kollade. Jag hade bokat tid, så behövde inte vänta i väntrummet alls, lugnande spruta, vänta lite, sedering, rulla in och ta röntgenbilder, dra tänder (det tog tre, fyra minuter max). Fick en liten pratstund med vet och sedan åkte vi hem. Kilade och köpte metacam (apotek runt hörnet) medan Nikita sov. Min vet ville att hon bara skulle äta torrisar för att undvika matrester i såren, men jag har hört att olika veterinärer rekommenderar olika.

Eh vad gäller tjockis, har du funderat på att sätta upp flera galler efter varandra in till M:s rum? Hinderbana är bra för bantning! :up:
 
Jag skulle definitivt ringa runt till olika kliniker och kolla priser, det kan skilja åtskilliga tusenlappar. Vad jag gillade var också att jag fick vara med under hela processen. Satt i ett hörn och kollade. Jag hade bokat tid, så behövde inte vänta i väntrummet alls, lugnande spruta, vänta lite, sedering, rulla in och ta röntgenbilder, dra tänder (det tog tre, fyra minuter max). Fick en liten pratstund med vet och sedan åkte vi hem. Kilade och köpte metacam (apotek runt hörnet) medan Nikita sov. Min vet ville att hon bara skulle äta torrisar för att undvika matrester i såren, men jag har hört att olika veterinärer rekommenderar olika.

Eh vad gäller tjockis, har du funderat på att sätta upp flera galler efter varandra in till M:s rum? Hinderbana är bra för bantning! :up:

Ja, jag kanske får göra det ändå. Problemet är väl lite att jag inte har körkort och det är ju inte lätt att släpa två tunga katter (5kg och 7kg) själv någon längre bit. Jag får googla runt lite och se om det går att lösa.

Haha ja, vi pratade faktiskt igår om att man skulle göra en liten hinderbana till honom :rofl: Sen M blev innekatt är rummet inte avspärrat längre eftersom det inte behövs (tjockis satt innanför kattluckan och tittade ut genom "fönstret" så M inte kom in), och M får återigen mat på bänken i köket och tjockis på golvet. Så får M bara ha mat framme när någon kan övervaka. Senare, när vi kommit till rätta med Ms mage och hittat något som funkar för honom att äta så får vi se om jag får köpa en foderautomat om han inte äter hela portionen åt gången.
 
Här har det vart lite kaos, jag jobbar i en annan stad över sommaren och planen för lilla herrn var att vara kvar hemma till mitten av juli tillsammans med min kombo(kompisbo) och sen bo med mig hos min mamma de sista veckorna innan vi åkte hem igen. Men min kombo ändrade sig om att ha honom bara några dagar innan jag skulle åka så blev ju panik att fixa boende till honom(jag hoppar runt hos olika familjemedlemmar o vill inte han ska tvingas flytta så mycket), tack och lov kunde min syster ta honom och min mormor kunde köra dit honom... men lilla herrn är inte ett dugg nöjd över situationen, första besöket låg han och blängde på mig innan han vände ändan emot...:( som tur är så har jag blivit förlåten nu, efter mycket godis och mutor...:D Tyvärr är inte lilla herrn så pigg på att vara ute(i sele) här, men förstår han då jag blivit rent chockad över att flera hundar är lösa + går o stirrar på lilla herrn medan ägaren går och håller på med telefonen och inte märker något:crazy: tack och lov har ingen försökt ge sig på honom men känns obehagligt när det dessutom är stora hundar... så fort mitt jobb tar slut åker vi hem iaf :)
 
Jag ska åka iväg och köpa en till låda och någon annan sorts kattsand idag, i ett till försök att få M att gå på låda. Oftast sätter han sig rätt upp och ner på golvet bara. Jag vet att han har haft det tufft tidigare och med all säkerhet har han bott i ett hem med mängder av andra katter där det inte funnits några lådor och alla behov har uträttats på golvet. Han skäms inte eller gör det i smyg, utan helt öppet. De har fyra lådor med bra sand som töms ofta och är fräscha. Man kan se att han gör lite likadant ute, han sätter sig lika gärna mitt på gräset/packad grusväg som där det finns sand och jord. Han har iallafall blivit bättre i magen nu, tack vare fortifloran.

M har inte samlat några pluspoäng hos övriga familjen, inte för att någon visar det mot honom. Han kan komma fram, stryka sig mot en och börja bitas. Det är lite jobbigt om man ligger på soffan/i sängen och helt plötsligt har man någon som sitter och biter en i armarna. Det är ju inte hårt, han hugger inte (som han gör om man gör något han inte gillar), men det gör ju ändå ont.

Aja, håller tummarna för att det fungerar med en låda till, även fast det känns tveksamt, och att veterinären kan hitta vad som är fel med magen. Och att han får behålla några tänder efter tandläkaren iallafall. Lilla M.
 
När jag lämnade rummet var sängen fint bäddad (nåja, så fint som jag kan bädda i varje fall :angel:), men när jag återvände hade en eller flera marodörer varit där och stökat till rejält. Undrar vem/vilka som är de skyldiga?:cautious: :confused: :D
b5fncy.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 410
Svar
147
· Visningar
9 968
Svar
1 029
· Visningar
54 183
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
12 13 14
Svar
276
· Visningar
18 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp