Bukefalos 28 år!

Snacktråd 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är väl lite att jag inte har körkort och det är ju inte lätt att släpa två tunga katter (5kg och 7kg) själv någon längre bit.
Du får köpa en sådan vagn som jag har! :idea: Bästa någonsin! Jag har inte tillgång till bil, så jag måste ta bussen samt gå en bit för att komma till veterinären. Att då bara kunna rulla katten framför mig är :love:. Dessutom är den ofta rolig att åka, hälsar Luna. :up:
Den tar upp till 9 kg, har jag för mig. Du skulle kunna ta stora katten i vagn och lättare katten i en transportbur som går att bära på ryggen om du ska iväg med båda samtidigt. :D
 
Du får köpa en sådan vagn som jag har! :idea: Bästa någonsin! Jag har inte tillgång till bil, så jag måste ta bussen samt gå en bit för att komma till veterinären. Att då bara kunna rulla katten framför mig är :love:. Dessutom är den ofta rolig att åka, hälsar Luna. :up:
Den tar upp till 9 kg, har jag för mig. Du skulle kunna ta stora katten i vagn och lättare katten i en transportbur som går att bära på ryggen om du ska iväg med båda samtidigt. :D

Haha ja, det skulle nog vara något. M skulle nog INTE uppskatta att sitta på ryggen dock ;) M i vagnen och tjockis i en bärsele på magen däremot, det skulle nog funka toppen! :up::rofl:
 
Pälsfröken gick till matskålen, piper och insåg att det inte var ätbart.
Betjänten snurrar matskålen ett halvt varv.
Pälsfröken kladdar upp maten med tassarna och äter :rofl:

/hallonsaft som gick till spegeln i badrummet och insåg att jag nyss fick 50 nya gråa hårstrån.
 
Fröknar hemhämtade från pensionatet.

Brunetten för tillfälligt väldigt mammig och klängig, noga med att gnida in mig med brunettdoft igen nu när jag varit mystiskt försvunnen ett tag.

Skönhetsmissen tjurar inne i sin resebur. Hon var ute en snabbis bara för att bajsa och äta välkommen-hem-tonfisk.
 
Jag kommer spara över 500 kr i månaden på att köpa tjockis mat på nätet :banana: Lika bra det, kliniken stänger redan klockan fyra eller fem nästan alla dagar och det hinner jag inte riktigt till från jobbet. En familjemedlem var snäll att svänga förbi och köpa några burkar till mig idag, så ska vi se om han äter den :laugh:
 
Pratade precis med veterinären som fått provsvaren på Luna. Hennes värden må ligga på gränsen, men de är i alla fall inom referensramarna! :bump: Jag var livrädd att de skulle ha skjutit i höjden, men det har de tack och lov inte!

Vi sitter på tåget och är snart framme hos min mamma, så nu ska Luna få leka med/terrorisera mammas katt i någon vecka. Då blir hon glad! :D
 
Min lilla herre har tydligen avskräckt lillsyrran från att skaffa katt trots hon velat det i några år :rofl:Jag beskrev han som världens enklaste katt(vilket han är i min åsikt) men han kör runt henne fullständigt, leker för fullt på nätterna och piper högljutt så fort hon gör nåt han tycker är fel. Lilla herrn verkar dock trivas utmärkt med en tillfällig slav som är mycket lydigare än matte :devil:
 
Nu är det krig! Efter nästan två veckor hemifrån när Nikita fått nästan uteslutande torrisar eftersom jag tycker det är mindre kladdigt när vi inte bor hemma blir det nu blötmat. Nikita är inte road :D

Det är en ytterst missnöjd katt som sitter på tangentbordet och skriker i mitt ansikte och går omkring och klagar så högljutt att det är ett under att grannarna inte knackat i väggarna. :meh: Plus att hon är som ett klister. Lite lugn och ro för tillfället eftersom hon sover på soffan i kvällssolen :up:
 
Mentalt trött men lycklig Pälsfröken ligger och bearbetar sina tankar efter att fått jobba för att komma åt sina älskade torrbitar (ej foder utan vitaminer).
Idag blev det inte serverat i transportburen som det brukar, utan i en pizzasalladsburk (?) med litet hål i botten som inte gick att få ut bitarna genom och ett större i locket men bara hon fattade att det gick så var bitarna snabbt borta.
Antagligen funderar hon på om hon ska få några i buren med.
Tji på dig Pälsfröken det kan du drömma om säger jag. :p
 
Sovande kissekatter. Hämtade knubbiga gosiga Brunetten som kuttrade i mitt knä en stund, sedan tröttnade hon på att bli beundrad och gick.

Skönhetsmissen har stulit tre paket sensisoft näsdukar och gömt bakom soffan. Såg henne smita iväg och följde efter; nämnda näsdukspaket, fyra hårsnoddar, en pipboll, och min gamla armbandsklocka som försvann ungefär när jag gick på semester. Är det dags att städa lite oftare kanske... :angel:
 
Tjockis har accepterat sitt öde och äter äntligen sin nya mat med god aptit. Bara för det är jag två burkar kort för att klara helgen, familjemedlemmen som själv tog på sig att köpa glömde och nu är kliniken stängd för helgen. Nåja, på måndag kommer min stora leverans iallafall så då har jag mat för någon månad.
 
Jag har åkt runt till ett par veterinärstationer och handlat olika sorters blötmat (renal) för att se om det finns någon variant som passar Lunarstorm i smaken. Igår fick jag tag på Specific Cat FKW Kidney Support, som tydligen var smaskens! Men det verkar som att det är ett dietfoder snarare än en veterinärfoder. Vad är skillnaden, och skulle jag kunna ge henne Specific lite ibland bara för att växla smakerna så att hon inte tröttnar? Eftersom den ändå gick att köpa hos Distriktsveterinärerna så känns det som att den borde vara okej?

/Fast i matdjungeln
 
Hakar på lite i foderpratet.

Pälsfröken fick kycklingvinge idag men tji fick jag.
Dock passade det med lite skinn och köttbitar knappt utblandat i vanliga maten så pass att hon glatt talade om flera gånger vilken bragd hon gjort.
Tidigare har hon jobbat lite (!) med en vinge men idag var det stopp och då har hon ändå inte fått sin normala ranson ännu, så borde suga lite i magen och uppenbarligen var det ätbart trots allt.

/hallonsaft försöker ha tålamod och vänta ut ett tag till och hoppas på lite tandborstning.
 
Mjau - Abborre i gele var godkänd. Både Skönhetsmissen och Brunetten har slafsat i sig ordentligt. Oxkött i sås däremot var äckligt.

Lite slött idag. Sovande kissekatter. En insekt bröt sig in och anföll oss alla tidigare, vilket orsakade en del upphetsning till den dödats och burits iväg till gömman till badrummet.

Ibland hinner jag rädda inkräktaren och jaga ut den, ibland lider den en mer eller mindre plågsam död i klorna på någon av fröknarna. Särskilt Skönhetsmissen är en riktig sadist som älskar att fånga spindlar och leka med dem i evighet.
 
@Lager Pälsfröken är inte heller ett fan av oxkött men hon får i sig det fast det går långsamt men helst ska det vara kalkon :love: och i andra hand kyckling från Mjau men bäst är ju gelen eller såsen överlag att ha som förrätt eller varför inte rått lammkött 7 dagar/veckan tycker hon lammkött (betjänten kan ju äta knäckebröd och vatten :meh:) eller rå äggula funkar fint.

Betjänten får vara lite envis, döv, korkad för att Pälsfröken ska få i sig komplett med näring och lite uppfinningsrik.
 
Jag har ju nämnt det förr, kattlogik och nu behöver jag verkligen er uppfattning/råd.
Pälsfröken ligger på räkningshögen/allmänna pappersbunten och spinner (!) ska jag vinna pengar, fly landet , kommer kronolle?? eller hur ska jag tolka det?
Hjääälp :confused:;)
 
Igår födde Soda 6 små gryn på dygn 63. Hon är jätteduktig mamma och alla är pigga och verkar friska. Den sista ungen kom dock med rumpan först och satt lite fast, så den var livlös när den kom ut. Jag lyckades dock massera igång den. Sån otrolig lättnad när man ser dem ta sitt första andetag :heart.

Och för övrigt så har lilla Ester flyttat nu, så nu är det Biggans kull som är 2 veckor idag som är de riktiga giganterna :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 510
Svar
193
· Visningar
15 567
Senast: mysboll
·
Svar
1 279
· Visningar
69 313
Senast: Mia_R
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
15 16 17
Svar
334
· Visningar
20 683

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp