Bukefalos 28 år!

Snålmånad?

Johopp. Nu kommer mina snåldagar vara förbi känns det som :p

Vi väntar smått till hösten :love: Vilket innebär att vi måste införskaffa en del prylar.

Barnvagn, bilstol, säng, kläder m.m.

Ska försöka att hålla nere kostnaderna så gott det går men barnprylar är inte billigt. Ska dock inte förneka att det ska bli kul att få shoppa :D

Vi börjar väl inte köpa något än på ett par veckor men tänkte lägga undan lite på ett konto till prylarna.

Ohh grattis! Vad roligt :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Snålmånaden går dååååååligt. Skrivaren behöver nytt bläck, jag behöver nya hörlurar (lär iofs få pengarna tillbaka för de gamla), mitt ansikte skrek efter peeling och nya (hoppas!!!) hästen behöver boots att åka hem i (använder inte transportskydd).
Hade lite pengar från refunder att ta ut så de täckte peelingen i alla fall :up:

Men jag har tagit två extra pass på jobbet denna veckan och sen ett nästa vecka så det får väl kompensera lite.
Mat-snål-shoppandet går däremot bra!
Blir havregryn och russin till frukost denna månaden istället för dyra flingblandningar. Gott det med :)

Oxfilé till halva priset är också snålmat, sådeså! :p
 
Själv har jag köpt flygbiljetter för 2000:- så det går inte alls bra med min snålmånad :down:
Men flyget är till en anställningsintervju på ett jobb jag verkligen vill ha så får vara värt pengarna!

Typ ingen av mina gamla saker passade hästen heller så behöver ut och köpa lite nytt. Han fick ärva täcken av stallägaren där vi kortade maggjordarna till max och sen knöt upp dem :rofl:
Inte lätt med en smal akhal teke..
 
Själv har jag köpt flygbiljetter för 2000:- så det går inte alls bra med min snålmånad :down:
Men flyget är till en anställningsintervju på ett jobb jag verkligen vill ha så får vara värt pengarna!

Typ ingen av mina gamla saker passade hästen heller så behöver ut och köpa lite nytt. Han fick ärva täcken av stallägaren där vi kortade maggjordarna till max och sen knöt upp dem :rofl:
Inte lätt med en smal akhal teke..

Håller tummarna för jobbet :)

Det är ju så med hästar, dom är olika stora och då behöver man byta allt :wtf:
Å hästprylar är inte billigt. Jag har haft min häst i prick 2 år nu men är ännu inte klar med inköpen. Jag har ju allt nödvändigt men det är skönt med ett extra regntäcke så det ena kan hänga på tork medans man använder det andra :)
Så är det ju med många prylar.
Jag hade ju tänkt köpa en dressyrsadel denna sommaren men eftersom jag är gravid så lär det inte bli så mycket dressyrridning. Sitta ner i sadeln med en livmoder som trycker mot urinblåsan i varje steg är lika skönt som det låter :crazy: :p
Så jag avvaktar till våren istället.
Å du, har man köpt häst så måste man visa bild :love:
 
Budade hem första bebisplagget på Tradera innan helgen.
Har sett dom på stan i butiken som säljer dom men det fanns inte rätt stl.
Nu fick jag rätt stl i nyskick och med frakt för 95 kr. I butiken kostar dom 179 kr så jag sparade några kronor :up:
Bebiskläder är rätt ofta i nyskick för dom växer ju så fort. Det lär nog bli en hel del köp till där :)
 
Å du, har man köpt häst så måste man visa bild :love:

Hihi, här är han!

4_55429a74e087c34b564edb3e.jpg

dsc_4800_55412e5b2a6b2273ea932a71.jpg


De står gärna på bakbenen de där akhal tekéerna, haha
 
Den här månaden kommer jag gå back hur jag än vänder och vrider på pengarna. I morgon ska jag ut med 1050:- i tandvårdsförsäkringskostnad (jisses vilket långt ord :P) då jag betalar hela årsavgiften på en gång, min legitimation går ut så där går 400:-. Valborg har passerat och nästa vecka väntar min första phestresa som student. Ska mest jobba på den, men jag antar att det kommer gå åt en krona eller två..
Väntar dock på att få tillbaka 200:- från min VC då jag betalat för mycket (fått fri-kort där nu efter att jag fått betala 400:- denna månad för ett akuten-besök) samt 400:- på en flygbiljett. Blir även lite fika-kostnader då det är lite folk som besöker ön jag vill träffa.
Sen hade det inte varit fel med lite tyg så att jag kan börja sy till medeltidsveckan.. Eller pengar till böcker jag vill ha..
Ja... Det blev lite mycket denna månad :arghh:
 
Det är samma här. Lite mer än vanligt har rullat iväg.
Tösen har varit på 3 kalas för sina vänner och sen ytterligare ett för min mans släkting.
Jag har varit hos min läkare och högkostnadsskyddet gick ut typ en vecka innan det så fick betala 300 kr.
Sedan har min man varit hos läkaren med, eller arbetsterapeuten och det gick väl bara på en hundralapp.
Sen så firade vi våran åttonde bröllopsdag i fredags :love: Så det blev middag för två på restaurang och där gick nästan en tusenlapp.
Å sen har det blivit lite hämtmat som vanligt när vi varit lata :p

Nu fyller min mans syster år snart och vi ska hem på middag hos henne senare i veckan så det blir en present dit med.
Sen har jag lovat barnen att åka till ett lekland i helgen så det får jag hålla. Men sen börjar månaden om på måndag äntligen :up: :p

Vi har mat hemma för minst ett par dagar så jag ska väl slippa springa i matbutiken något innan helgen hoppas jag.

5 kalas på en månad med :eek:
Nu orkar jag inte med fler :crazy: Eller om alla får en disktrasa var i present hädanefter :D

Hästen ska vaccineras i slutet på månaden med men det går på hans konto. Å han fick ju tappsko för några veckor sen med så har lagt ut 150 kr extra på det.

Å sen ska snart hunden göra en ordentlig check med samt vaccinering. Det håller jag dock på att lägga undan till. Veterinären måste kolla hennes analsäckar tror jag. Hon tömmer dom inte själv utan det får jag göra åt henne :wtf:
Vill bara kolla så det är okej med dom. Är dom det får jag väl fortsätta med äran att tömma dom :meh:
 
Tror ni inte det ramlade in en inbjudan till ett kalas för tösen i brevlådan igår :laugh:
Jag som verkligen verkligen inte orkar med fler :crazy:
Nåja. Slipper åka på två studenter iaf för då kunde vi inte.

Månaden började om idag så ska sätta mig lite senare och fixa matlista för veckan ut :up:
Åker och handlar imorgon.

@tolksele

Kan du inte ta med min vovve samtidigt som du ska dit imorgon så slipper jag :angel:
Hästen med, han ska ju vaccineras senast nästa vecka :p

Fick in mina sista pengar från praktiken nu. Det var ett bryt på månaden så fick äntligen för dom fyra sista dagarna nu. Blev nästan 800 kr och dom blir till hundens veterinärbesök sen när det är dags om en månad :)


Å min kära make berättade att han visst hade 5000 kr undanlagt till ett spel han aldrig kommer köpa, så vi kunde ta dom till en barnvagn istället plus att vi inte vetat vad vi ska göra med pantpengarna från förra året vi lagt undan men sa att dom räcker precis till ett babyskydd till bilen. Skönt att ha lite undanlagt!
Nu är det bara säng och skötbord bland dom större sakerna. Matstol har vi kvar även om det inte är aktuellt på ett tag.
Annars är det väl bara kläder kvar att shoppa och jag vägrar köpa på mig för mycket.

Ska teckna en gravidförsäkring med och den går på typ 1200 kr på en engångskostnad.
 
Har haft hovis ute idag samt betalat stallhyran så x tusenlappar fattigare men vad gör man inte för sin pälskling :love:

Har även betalat en utställning för hästen som han ska på snart, och utöver det så ska han till veterinären för vaccinering på torsdag. Å sen är hans kraftfoder slut någon gång denna veckan så ska fixa en säck med krubbskrammel. Han kom ut på bete i helgen men får alltid något litet varje dag och lite mer efter motion.

Hur går det för er andra?
 
@tolksele

Hur gick det hos veterinären? :)
Fattig som en lus? O_o

Veterinären drog vargtänder och rättade till korset och räkningen var så låg att jag nästan skämdes :o
Så honom kan jag inte skylla någon dålig ekonomi på, haha

Däremot hade jag massa räkningar denna månaden, var kommer alla ifrån?? O_o

Ska i alla fall få tillbaka pengar för flygbiljetterna till en anställningsintervju (de ställde till förra månadens ekonomi rejält) och hoppas att hästarna kommer släppas på bete i mitten av juni (så jag får lägre stallhyra). Ska försöka lägga in flygpengarna direkt på sparkontot :)

Kraftfoder ska vi inte tala om, först åt han av det han åt hos förra ägaren, sen totalvägrade han och ville bara ha müsli och nu äter han igen :banghead:
Hoppas att det håller i sig med ätandet för är så tråkigt att han massa öppnade säckar som nästan är fulla för att hästen inte behagar pilla i sig :yuck:
 
Jodå, funkar väl iaf. Har köpt kattsand på rea denna månad som kommer så att säga, ska klippa mig imorgon så får vi se om jag köper skor. Skulle verkligen behöva men har inte råd med mer än 500 kr så får se om det finns något vettigt för den summan. Blir det skor så blir det inge sparande denna månad.

Just det köpt damsugarpåsar för 200 kr oxå.
 
Då var månadens räkningar betalda vilket landade på ca 4800:- vilket är hyra, mobiltelefon, hyresgästföreningen och SISTA avbetalningen på mina glasögon! Så himla skönt att ha det avklarat. Skulle egentligen behöva köpa ett par solglasögon med styrka men pengar finns verkligen inte till det..
I helgen får jag hämta ut cykeln från Biltema min mamma köpte åt mig när hon var här. Det ska bli så himla skönt att kunna cykla bort till de billigare affärerna, som ligger en bit bort, på mindre tid än det tar att gå till de dyra idag. Fick den som en "grattis till att du klarat av att bo ensam snart ett år, fixat lägenheter och liknande själv, fixat sommarjobb över sommaren och så vidare"-present :)
 
Tjänade pengar idag!
Handlade foder till hästen och eftersom jag lämnade min mailadress till dom för utskick så fick jag en värdecheck på 50 kr att använda nästa gång :up:
Det blir bra rabatt på nästa säck foder!

Har även sparat lite pengar på hundens foder. Testade en ny sort idag och fick 30% i rabatt på säcken. Hon verkade trött på den gamla sorten och den nya föll henne i smaken.

Har även varit och vaccinerat hästen och löste ut lite medicin när jag ändå var där till framtida bruk. Fick det gratis för dagen för dom hade så mycket att göra, men dom skulle skicka hem en faktura istället så jag slipper inte undan :p
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 949
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 189
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 379
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 396
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp