Bukefalos 28 år!

Snart vet vi...

Status
Stängd för vidare inlägg.
E

Eina

På lördag har ödet bestämt sig för om jag skall få MENS eller BEBIS :bump:

Jag har varit ganska orolig i magen sen ÄL, är aldrig det mer än en dag annars...

Just nu har man gått och blivit förkyld... Mindre kul. Dessutom är sambon, som smittade mig, bortrest! Har bara hunden att umgås med... :cool:
 
Sv: Snart vet vi...

ååhh vad roligt! hoppas det är en liten bebbe där inne :love:
själv så fick jag reda på att jag hade en i magen för ca en vecka sedan så då har vi ungefär lika lång väg kvar båda två :D håller en tumme för er (två betyder otur) :banana:
 
Sv: Snart vet vi...

Tack! :bow:

Har Ni oxå haft en bestämd känsla av att Ert första barn kommer bli ett visst kön? Har det stämt?
 
Sv: Snart vet vi...

jag hade en skum känsla av att jag var gravid redan inan jag tog det positiva grav testet, jag hade ochså en känsla av att det var en liten tjej, den fjärde maj tittade hon ut :)
 
Sv: Snart vet vi...

Jag var jättesäker på att min bebbe var en tjej,började tom kolla på tjejkläder,att det kunde vara en kille existerade inte,men när jag kollade så var det en kille,snacka om att illusionen brakade ihop...tog en månad innan jag kunde tänka mig att det var en kille,men nu var det ju inte vilken kille som helst utan världens bäste Hampus :love:
 
Sv: Snart vet vi...

Jag har länge haft en känsla av att mitt första barn kommer bli en pojke, men ännu har jag inte varit gravid... :o :D
 
Sv: Snart vet vi...

*puff*

Idag är det fredag, ännu ingen mensverk... Men det kan lika bra komma imorgon. Skall göra grav.test imorgonbitti. men jag är ganska inställd på att det är mensen som väntas, inte bebis. Lätt att bli besviken annars :p
 
Sv: Snart vet vi...

Eina skrev:
Har Ni oxå haft en bestämd känsla av att Ert första barn kommer bli ett visst kön? Har det stämt?

Nej, var övertygad om att första var en tjej till vi fick se vissa andra kroppsdelar på ultraljudet - och då var det ju bara att spåna ihop ett killnamn oxå... alla som såg min mage var fullständigt övertygade om att det var en kille - tydligen hade jag en typisk "killmage" (lite fascinerande när män i 25-årsåldern utan egna barn övertygat yttrar sig om vad man har för barn i magen)

andra vågade jag inte riktigt hoppas på en tjej (vill ju gärna ha en av varje), var bara överlycklig att jag var gravid, men alla klassiska "tecken" på en tjej fanns där, mer illamående, mer foglossningar, inte lika mörkt sträck på magen osv... och efter att en natt ha drömt att det var en liten flicka i magen så tänkte jag ialla falla på magen som en hon... det roliga är att BM som gjorde ultraljudet pratade om att det var en liten lillebror (vi hade inte bett om att få någon åsikt om kön, eftersom en bekant hade gjort kösbestämmande UL och fått veta att det var en flicka hon väntade och blev faktiskt lite besviken när det kom ut en pojke - alltså inte besviken men hon hade ju trott att det var en flicka och köpt kläder och vagn i "flick"-färger)
 
Sv: Snart vet vi...

Ja, precis, nu får du ju svara, Eina, vi är ju så freakin' NYFIIIKNAAAA!!!!! :D
 
Sv: Snart vet vi...

Eina skrev:
På lördag har ödet bestämt sig för om jag skall få MENS eller BEBIS :bump:


Lördag nu!!!
Hur gå det?
Hoppas du inte har fått ngn mens ännu!!! :bump:
 
Sv: Snart vet vi...

Eina skrev:
Har Ni oxå haft en bestämd känsla av att Ert första barn kommer bli ett visst kön? Har det stämt?
Förste kommer jag inte riktigt ihåg om jag hade någon känsla av. Min andre son skulle heta Mia (för jag var säker på att det var en tjej...
:D ) Tredje hade vi båda sortens namn redo åt och fjärde likaså.
 
Sv: Snart vet vi...

Ojoj, här var man övervakad :D

Nu är det söndag, gjorde Gravtest igår med morgonurinen, det visade EJ GRAVID.:smirk:

Ännu har jag inte fått mens, men börjat få mensvärk... Vi får se hur det blir!:confused:

Lovar att återkomma! :bump:
 
Sv: Snart vet vi...

Senare samma kväll.... :bump:

Ännu ingen mens. Det enda som kommit är flytningar som är lite rosa, men absolut ingen mens.

Det är faktiskt lite konstigt, för Gravtestet visade EJ GRAVID, men min mens har MAX hoppat över en dag innan, och då har jag ändå haft mensvärk innan.

Nu hade jag liksom lite spänning i magen, men inte mensvärk, brukar behöva värkpiller första mensdagen...

Det kan ju bero på att man tänkt mkt på om man är gravid eller ej, som den drar ut på tiden... Men NGT tecken på mens borde man ju få då :D

Jag skulle fått mens tidigast i fredags, senast inatt/imorse...

Som sagt, jag återkommer ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snart vet vi...

Tja, det finns de som gjort flera graviditetstest som visat negativt, i några veckor efter att mensen uteblivit. Och det har ändå kikat ut en bäbis...
 
Sv: Snart vet vi...

Jaja, där ser man... Ingen mens idag heller.

Men testen hos Barnmorska borde ju visa bättre? Eller? :confused:

Ska ringa ngn barnmorska och höra om man kan få tid snart. Hade ju varit kul att veta säkert snart.... :D

Återkommer... som vanligt... :bump:
 
Sv: Snart vet vi...

Jag tror faktiskt att de testen de har hos barnmorskan är mindre känsliga än hemmatesten. Om man inte tar blodprov förstås!
Hoppas det är en liten parvel i din mage i alla fall! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 194
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 621
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 547
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 179
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp