Socialt hästliv, har ni det ?

Jag har min häst uppstallad i ett stall med varierat sällskap. Det är 7 hästar, delat på ca 10 pers. Så det är endel folk, men man kan ganska lätt välja att åka dit på rätt tid om man vill vara ensam.

Jag trivs oavsett om det är folk i stallet, är jag inte på prathumör så går jag ut och mockar hagen, eller tar in hästen direkt och rider, så mockar jag och fixar efteråt. Så det brukar lösa sig fint.
Min syster är med lite på min häst och vi är oftast i stallet samtidigt då. Annars umgås jag inte med någon ifrån mitt stall på fritiden, vi träffas ibland borta på ridskolan eller på någon tävling ( endast jag som tävlar storhäst, men vi träffas då jag åker med min tränare på ponnytävling och stallkompisarna är där med sina ponnier.) MEN - jag har en pensionär! Hon är störtskön, säger precis vad hon tycker, funderar mycket och diskuterar gärna, hon är med andra ord ALDRIG tyst! Hon är gärna hästskötare åt mig och åker ibland med på träningar, stackars min syster dock när min pensionär är med - syster hör aldrig vad tränaren säger för pensionären är inte tyst:D vi träffades på mitt jobb, turridning och sen blev hon medryttare på mitt gamla sto och så följde hon lixom med när jag skaffade ny häst och nu är hon med på nya hästen med :bow: sann lyx, alla borde ha en pensionär i sitt liv:rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 102
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
633
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 605
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 144
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp