Sockerdetox 30 dagar - start 1 augusti!

Hur går det för er?
Här går det bra jag är rätt tjurskallig när jag sätter den sidan till och bara tänker mig för, lördag är ju en dag full av frestelser :-) farit runt på loppisrunda där det sålts gofika (svag för sådant) och sen åt vi lunch på ett glasscafe!!! (självplågare mucho eller inte så mkt att välja på...) men valde helt bort glass trots att alla åt det.

Barnens lördagsgodis har också fått vara ifred fast jag höll på att stoppa ner handen av ohejdad vana :-O men hann besinna mig.

När augusti är slut tänker jag lägga till ännu mer restriktiv när det gäller smörgåsar och vanlig mat. Men jag tror att man ska ta bort lite i taget så det inte blir så tufft.
 
Jag kör på i de invanda spåren, men som jag har skrivit förut, så har jag ju inget val.
Jag måste få ett bra blodsocker och framförallt gå ner i vikt.

frukost, ägg, salami, ost
lunch köttbullar och grönsaker
middag ryggbiff med lök och rostade grönsaker och bearnaise.
mellis en hand nötter
 
För er som tränar utan kolhydrater kan jag rekommendera några av alla som jobbar med det, googla på dessa om ni inte gjort det innan:

Professor Tim Noakes expert på träningsvetenskap och om hur han insåg fördelarna med LCHF för hälsa och prestation.

Jonas Bergkvist författare till LCHF och träning.

Jonas Colting, triatlet och författare till "Den nakna hälsan"

För övergripande, Andreas Eenfeldt som har Sveriges största hälsoblogg

Rolle
Som gått över till att bränna fett istället för kolhydrater :cool:
 
Det går sådär för mig om jag ska vara ärlig :o Men det rullar ändå på. Känner att jag blivit av med det värsta sockersuget, det gick ganska snabbt - första veckan. Sen har jag hållit mig från godis, bakelser, läsk mm. men det ha blivit någon pasta och något glas bubbel.. Men överlag är jag ganska stolt och känner att jag har kommit dit jag ville. Vardagarna går utmärkt. Det är helgerna som blivit lite slarv..
 
Här kan jag hänga på! Har fått värsta sockerberoendet igen.
Är i godiset och plockar hela tiden och det suger fruktansvärt just nu.
Hade tagit mig ur det starkaste beroendet före sommaren, men helt tappat kontrollen igen och det går mycket tid på att tänka på allt gott. Fast nu räcker det inte med att tänka utan jag äter massor också....
Men fick nog nu i kväll och kom fram till att jag måste ta tag i det igen.
Är ju så väldigt svårt bara!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 224
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 980
Senast: Badger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 233
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp