Guldaskig

Trådstartare
Då var det dags att införskaffa årets solkrämer. Har ni några favoriter och föredrar ni sån man smörjer på eller sån man sprayar?

Vi har använt Nivea av gammal vana och varit nöjda men tänkte vidga mina vyer i år 😃 Vi behöver en större variant att ha hemma men så behöver barnen varsin på förskolan också.
 
Jag säger alltid Evy solskydd. Jag har känslig prolemhud och aldrig blivit irriterad. Nackdelen är att det är svårt att vänja sig vid skumkonsistensen men... jag har aldrig haft så jämn färg som med den. Iof får jag inte så mycket färg alls då det är något jag försöker undvika. Jag har aldrig bränt mig med den. Inte heller utomlands. Man smörjer en gång på morgonen och behöver inte fylla på under dagen. Man svettas i den utan att bli klibbig. Man badar utan att den åker av.
 
På förskolan vill jag ha roll-on, så det inte blir så mycket kladd. Har då haft olika märken, det är förpackningen som varit det viktiga så länge det är 50+.

Hemma använder vi La Roche posay och EVY.
 
Ska titta närmare på dessa! Såg att de hade lite olika kampanjer på flera ställen just nu så vore ju smart att slå till 😊

Visste faktiskt inte att det fanns roll-on @Sedna upplever du att den funkar bra?
 
Visste faktiskt inte att det fanns roll-on @Sedna upplever du att den funkar bra?
Ja vi gillar den. Mina barn som är 5 och 7 efterfrågar själva roll-on till förskola/skola för att kunna smörja själva (vi vuxna smörjer alltid hemma på morgonen). Mycket mindre kladd än tub/spray tycker jag, det blir enkelt en lagom mängd på rätt plats.
 
Ja vi gillar den. Mina barn som är 5 och 7 efterfrågar själva roll-on till förskola/skola för att kunna smörja själva (vi vuxna smörjer alltid hemma på morgonen). Mycket mindre kladd än tub/spray tycker jag, det blir enkelt en lagom mängd på rätt plats.
Fastnar rullen när den inte används på ett par dagar?
 
Ja vi gillar den. Mina barn som är 5 och 7 efterfrågar själva roll-on till förskola/skola för att kunna smörja själva (vi vuxna smörjer alltid hemma på morgonen). Mycket mindre kladd än tub/spray tycker jag, det blir enkelt en lagom mängd på rätt plats.
Instämmer, mina barn gillar den också just för att de kan ta själva och det inte blir så mycket kladd.

Fastnar rullen när den inte används på ett par dagar?
Nej det har jag inte upplevt att den gör alls :)
 
La Roche posay eller hur man nu stavar det är min favorit! Enkel att ta på och kladdar inte.

Vi har en av deras till de större barnen också. Förutom ovan så innehåller den varken allergiframkallande, hormonstörande eller andra miljöfarliga ämnen som är vanligt i många solkrämer. Finns ett norskt test ang detta som görs varje år och vi brukar välja utifrån det.

Till minstingen har vi fysikaliskt solskydd
 
Använt Evy mousse i flera år och den är super, skyddar bra, håller bra och är snällare än de flesta mot miljön. Enda nackdelen är att det är lite småmeckigt vid applicering men det kladdar i gengäld inget.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 891
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 919
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 268
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 549
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp