Bukefalos 28 år!

Sommar i P1!

Sv: Sommar i P1!

Jag brukar lyssna varje sommar, men senaste åren mest i podform (och då missar man ju del av musiken) och lite utspritt under året.

Favoriterna är väl Borlänge-folket (och då speciellt Kristian), men det är många som jag inte har så bra koll på, men verkar intressanta.
 
Sv: Sommar i P1!

Jag brukar också lyssna i efterhand. Det är inte så ofta under sommaren som jag har tid (eller för den delen kommer ihåg) att lyssna. Musiken är dock inte det viktigaste för min del... Kristian är min viktigaste lyssning i år.
 
Sv: Sommar i P1!

Brukar försöka lyssna på de flesta, kanske inte i realtid, men sen...

Har upptäckt att det kan finnas riktiga guldkorn bland dem som jag aldrig skulle valt, och riktiga bottennapp hos en del som man förväntar sig mer av.
 
Sv: Sommar i P1!

Ja, samma här! Jag vet att jag lyssnade på Henrik Larsson som jag inte väntade mig massor av och likaså Timbuktu där jag bara tänker typ "'tja, inte min musikstil direkt men okej" och blev otroligt vansinnigt överraskad och till och med rörd till tårar. Så jag försöker att vara öppen och lyssna på även de jag inte har tänkt i efterhand.
 
Sv: Sommar i P1!

Brukar också lyssna på poddarna och ägnade förra sommaren åt att lyssna ikapp stora delar av arkivet :).

Skummade listan och spontant blev jag absolut mest peppad på Martin & Johan. Det blir hur bra och rörande som helst misstänker jag.
 
Sv: Sommar i P1!

Brukar lyssna på några stycken, många som är med brukar inte intressera mig men i år blir det nog
Katarina Gospic, Kristian Gidlund, Pelle Holmberg, Henrik Lundqvist, Jean-Pierre Lacroix, Martha Ehlin, Martin Schibbye och Johan Persson som jag kommer lyssna på. Dock blir det oftast inte i realtid utan när jag är ute och påtar i trädgården eller tränar.
 
Sv: Sommar i P1!

Jag gillar verkligen sommarprogrammen men brukar inte ha tid att lyssna på alla... tycker som ni att man kan bli positivt överraskad där man inte väntar det, men annars brukar jag mest lyssna på musiker/skådespelare. Så Gardell och Dawn Finer känns som en bra start på sommaren!

Vet ni om man kan lyssna i efterhand om man befinner sig i utlandet??
 
Sv: Sommar i P1!

Jag tror att du kan lyssna på alla Sommar-värdar sedan 1999 på SRs hemsida.
 
Sv: Sommar i P1!

När det är sommar i P1 då är det verkligen sommar. (Synd förresten att programmet går i P1.)
Problemet med programmet är, att man aldrig i förväg vet vem som är "intressant". Oftast är det idrottsstjärnor som går fetbort. Och nördar, som man är väldigt skeptisk till, blir sommarens behållning.
 
Sv: Sommar i P1!

Hur går det, har ni lyssnat?

Jag har faktiskt lyssnat på alla - eller, ja sitter och lyssnar på Peter Wolodarski nu.

Jag fixade dock inte att lyssna färdigt på Katarina Gospic för hon lät som Anette Sundberg i Solsidan och jag höll på att få bryt. Synd egentligen för jag är intresserad av ämnet - kanske för att jag själv har något helt oförklarligt fel i hjärnan - men det gick bara inte.

Jonas Gardell tyckte jag var underbar. Som alltid. Rörande och rolig på samma gång. Dessutom rolig musik - jag hade inte väntat mig Sean Banan och Justin Bieber :D

Maja Ivarsson har jag lite svårt för, men jag blev väldigt berörd när jag väl kom mig för att lyssna.

Liv Strömquist var mycket bra om ett mycket viktigt ämne. Vi ska inte skämmas för att våra kroppar fungerar som de ska! Dessutom kul musik, inte sådant jag normalt lyssnar på kanske, men jag kanske borde bredda mina smaker lite :)

Lasse Kronér var ljuvlig! Någon - jag minns inte vem - trodde att det skulle bli lite tramsigt och lite för mycket go gubbe - han ÄR the goa gubbe, men jag tyckte att hans prat var kanon. Dessutom förtjusades jag över att han upptäckte sin röst i en trappuppgång i husen där jag bor, kanske var det här? ;) Härlig musik också, om jag säger som så att jag valsade för mig själv i köket och höll på att braka in i frysen till Dansen på Sunnanö och sedan höll på att börja grina till Scarborough Fair säger väl det en del ;)

Gospic har jag ju redan kommenterat, jag fixade inte att lyssna på henne. Jag lyssnade väl någon halvtimme och hade det inte varit för den astråkiga musiken hade jag kanske fortsatt. Hm.

Peter Wolodarski har hittills imponerat på mig, jag kände till namnet men inte alls honom som person. Dessutom har han spelat strålande musik hittills :D

fem - varför är det synd att det sänds i P1? Och varför går idrottsstjärnor "fetbort"? Två av mina absoluta favoriter under åren har varit Henrik Larsson och Anja Pärson.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 321
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 067
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 727
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 857
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp