Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Trist med sjukskrivning men gu vad härligt med en 1,5 åring! *avis* ;)
Det är ju så lång leveranstid på de här små rackarna. Känns som en evighet just nu. :-)

hela helgen har varit bergochdalbana med ömsom hur mycket energi som helst - ömsom dödstrött, illamående, näsan överreagerar, smaklökarna likaså...
det är som det ska helt enkelt. :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, det är en helt underbar ålder!! Och vår lilla Ludwig är väldigt snäll och "lydig" (låter så fel!). Han gör oftast som vi säger utan protest och gillar att kramas och pussas. Hjälper till med allt han får, t.ex. att tömma diskmaskinen, plocka in varor, duka. Han är så duktig så :love:

Så vad är oddsen för att man ska få en lika okomplicerad och snäll unge igen...? :eek:;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag kan också hoppa in här!
Är beräknad till den 11/6 med andra barnet, har en liten sen innan som är strax över året.
Efter en ganska tuff start på graviditeten med illamående, humörsvängningar och en enorm trötthet, börjar jag äntligen må ganska bra och det är otroligt skönt :)

Nämen, grattis!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, det är en helt underbar ålder!! Och vår lilla Ludwig är väldigt snäll och "lydig" (låter så fel!). Han gör oftast som vi säger utan protest och gillar att kramas och pussas. Hjälper till med allt han får, t.ex. att tömma diskmaskinen, plocka in varor, duka. Han är så duktig så :love:

Så vad är oddsen för att man ska få en lika okomplicerad och snäll unge igen...? :eek:;)

:laugh: Det låter som ni har en toppenunge! :) Nr 2 lär ju i alla fall ha en bra förebil då som det verkar. ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, verkligen. Så vi skyller väl på Ludde om nr. 2 blir en liten jäkel :D

Gnarpis: Haha, ja det är nog inte det lättaste! Och min stubin är så kort så den knappt existerar, speciellt nu när jag är gravid. Det lär bli en trevlig period, mitt i värsta trotsåldern :p
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vad härligt att han är så snäll, det är bara hoppas att nästa tar efter :)
Min 14 månaders är också såklart världens snällaste och goaste, men väldigt intensiv med mycket egen vilja. Så det är verkligen full fart hela dagarna, inte konstigt att man är extra trött ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*KL*

Har varit på "riktig" inskrivning idag och tagit alla de här proverna och allt var bra. Jag är tydligen bra på att vara gravid. Har fått tid för UL också, i januari.
Efter detta gick luften ur mig totalt och jag brak-somnade på soffan. Är riktigt sugen på sängen nu också men är inte så sugen på att vakna klockan fyra i morgon bitti så jag kämpar på en stund till...

.... också måste jag lägga till att det känns helt overkligt att det är JAG som skriver de här raderna och att det här handlar om mig. jag är gravid - på riktigt. Jag ska bli mamma!
Underbart! :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Visst är det häftigt!! När jag och sambon åkte hem med L från BB undrade vi när de skulle stoppa oss, för det här kunde ju omöjligt vara sant att VI var föräldrar. Vi som inte kan något! Vilken oansvarig personal som bara släpper oss med en bebis! :grin:

Men det gick ju bra. Tog dock närmare ett halvår innan jag verkligen hade fattat att jag är en mamma :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Tog dock närmare ett halvår innan jag verkligen hade fattat att jag är en mamma :love:

Lite lättare att fatta blir det när man gjort ultraljud, men inte så mycket :D
Och nu går det i ett så nu hinner man inte ens reflektera tycker jag.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Skönt att allt såg så bra ut!
Jag har en tendens att slockna på soffan varje kväll runt 8 och där ligger jag tills sambon släpar upp mig. Sen vaknar jag 5 på morgonen och är jätte pigg, det blir en dum cirkel..

Vi har också fått tid för UL, i mitten av januari. Var på Kubb-test förra veckan i v 12+5 och fick ju då smygtitta på bebisen. Helt otroligt hur mycket man såg trots att den var så liten, så nu längtar jag ännu mer tills rul :laugh:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Visst är det häftigt!! När jag och sambon åkte hem med L från BB undrade vi när de skulle stoppa oss, för det här kunde ju omöjligt vara sant att VI var föräldrar. Vi som inte kan något! Vilken oansvarig personal som bara släpper oss med en bebis! :grin:

:rofl: Ja, jösses, så kommer säkert jag också att känna.
Jag är bara så överväldigad över att vara gravid!! Försökte i två år med en tidigare sambo och blev helt övertygad om att jag var infertil.
Sa till maken när han började tjata att vi kan lika gärna anmäla oss till adoptionsutredning på en gång och sånt där kommer ta tiiiiiid... och nu är vi jättegravida i vecka 12!!! :-D :bow:

En person sa till mig idag:
- Men gud vilken mage du har fått Qrumelur!!!
varpå jag svarade:
- Ja, det är ju bebisen vet du!
och får till svar:
- Va är du gravid??

:rofl:

Lite omväxling! Jag har gått ned 51 kg på 1,5 år så det vanliga är att folk anmärker på vad smal och snygg jag blir. Tyckte det var helt underbart. Ska väl tillägga att jag har en sån tunika som verkligen framhäver bullmagen också. Fast det är inte så mycket bebismage än, mer kvarvarande daller från jätteövervikten (vägde 123..)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

kl

Jag e beräknad till 27:e juni. Men jag har edan fått se den lille på ultraljud. Gjorde ett vaginalt UL för jag hade ingen aning om hur långt gången jag kan vara (oregelbunden mens) Det var så häftigt att redan för ngr veckor sedan kunna se den lilla krabaten :D

Jag mår oxå kanonilla, trött hela tiden. Sover ju nästan hela tiden.

Nu så har jag börjat få ont nere vid svanskotan? Vad kan det vara? Jag har aldrig haft ont där innan :confused:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

:bow: Grattis vad kul!!!!! :D
Vad "orättvist" att du fått spana in knodden redan. ;)

jag hade ont både hänne och dänne de första veckorna. I musklerna, låren och som lite mensvärk... just nu har jag typ "sen-drag" vid sidan av naveln men det är tydligen också helt normalt..
everything is normal when you're pregnant... :angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Proxy: Det är säkert lite foglossningar du har. Skööönt... :grin:

Qrumelur: Det där som sträcker så jäkla skönt är ligamenten. Även det en underbar känsla.

KL

Idag har jag vart hos kiropraktorn. Han dömde ut mig och sa att jag lika gärna kan gå till slakt :p Nästan iaf. Han avråder starkt från arbete under resten av graviditeten och jag ska vila med jämna mellanrum hela dagarna. Kul! :crazy:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

KL

Idag har jag vart hos kiropraktorn. Han dömde ut mig och sa att jag lika gärna kan gå till slakt :p Nästan iaf. Han avråder starkt från arbete under resten av graviditeten och jag ska vila med jämna mellanrum hela dagarna. Kul! :crazy:

:( Nä, fy vad tråkigt... Jag skulle klättra på väggarna....
fast kanske skönt också att få ett "STOP- Du ska vila!!" för det är nog antagligen det du behöver ...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Efter 2 dagar höll jag på att bli tokig :p

Men ja, jag behövde nog det. Har inte insett innan hur pass ont jag har.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Wii, jag vill också vara med! Måste säga att även om det hittills bara är mammor här så gillar jag sommarFÖRÄLDRAR skarpt!

Vi är beräknade den 27e maj, men det sägs ju att förstföderskor brukar gå över tiden så jag bestämde mig för att jag passade in här :p

Nu börjar snart v18 och idag ringde barnmorskan för UL-tid! Vi har redan sett ett UL i och med att vi gjorde KUB/NUPP men för det första kan man ju inte få nog av krabaten och för det andra är jag väldigt nyfiken på om det blir en pojke eller flicka (vi har bestämt oss för att fråga). Vi har en också blivande mormor som nog redan campar utanför babybutikerna och vill veta om hon ska köpa rosa eller blått...

Just nu kan jag inte säga att jag har något specifikt graviditetsproblem mer än att jag inte känner mig som mig själv. I början mådde jag väldigt illa och kräktes upp det mesta. Det har jag tack och lov slutat med men jag är fortfarande grymt trött... Eftersom jag inte kan "bevisa" att jag är borde vara trött längre genom att t.ex. spy så känner jag mig mest allmänt lat... :cry: Kanske också ganska lättirriterad och överkänslig... Väntar otåligt på den där tidpunkten då allt känns underbart och harmoniskt, jag har läst om att en sån period SKA komma ;) Läste nu senast på Internet om v18 så det står "Vid det är laget är du förmodligen lika pigg som före graviditeten". Mycket provocerande...

Jag tänkte att det vore kul att se vilka som är "bakom dessa bebisar" också! Dvs. vilka ni är... Jag är ju ganska pratig av mig så jag kan ju börja :p

Jag är 21 år, nyinflyttad i en pytteliten by vid namn Stokmarknes, Norge (kan vara därför jag är pratig, känner ingen här än så länge). Min sambo fick ett vikariat här uppe så vi planerar att stanna till slutet av april. Just nu söker jag jobb vilket känns ganska segt men jag hoppas att det löser sig. Min mormor tipsar annars om att jag ska lära mig sticka till bebisen när jag är här uppe... Familjen består också av två hundar, Clara 7 år Schapendoes och Eros 5 år Blandis. Så ofta som jag orkar försöker jag ta mig till ett stall en halvmil bort där jag får rida (jippi!).

Nu är det er tur! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 785
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 064
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 689
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 221
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp