Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag började må mycket bättre i v.17 runt v24 mådde jag som bäst, dvs under andra trimestern. Jag var galet sugen på sex typ hela tiden under andra trimestern :D däremot var jag fortfarande känslig och gråtmild ;)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Tack, det vore ju häftigt om vi blev det! Förhoppningsvis kommer jag hinna läsa klart hela nästa termin så då har jag ju bara specialkurser och examensarbete kvar :laugh:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Hoppas ni alla har haft/har en härlig julhelg!

Hoppar in här då jag är beräknad att få en liten bebis i början av juli =)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jahapp, man kanske ska anmäla sig då. :) Är väldans nygravid, borde få BF någonstans i början av augusti. Har inte varit på inskrivning än men jag och barnmorskan jag ska till känner varandra sedan förra gången så vi kom fram till att det där första samtalet de brukar ha kring v. 6 behövde jag nog inte.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag hoppar av olika anledningar ner en termin nu. Så ant läser vi specialkurser samtidigt. Såvida vi då inte bestämmer oss för syskon ;).

Jegra
Funderade just på om du skulle outa dig här.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Jag har ju redan delvis avslöjat mig så jag kan lika gärna gå med här också. :)

Är gravid i v.11 med BF i slutet på Juli. Har två veckors nervös väntan kvar innan jag förhoppningsvis törs slappna av och njuta. Har mått illa som tusan mellan v.5-9, sen gick det över och nu dagdrömmer jag så dregglet rinner om mat... :o Eftersom jag har haft två missfall tidigare har jag denna gång fått göra två VUL, ett i v.6 och ett i v.10 och då har allt sett bra ut. Senaste gången nu fick jag se små armar som vevade... :love: Mitt hjärta smälte.

Har velat kring vilken BM jag ska gå till då den förra tyckte jag hade ett trist bemötande så jag ska på två studiebesök nu dels till gamla mottagningen men ny BM och till en helt ny (för mig) BM på Danderyds SJH. Jag behöver ha någon jag törs öppna mig för och prata med och det är inte helt lätt att hitta någon sådan.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Är är det en till med bebis i magen :)

Har bf 4:e juli så ja är väl i v 14 nu.

Detta är nummer 4 för mig, de andra är födda 04, 07 och 09... tre härliga troll men nu som sagt väntas nr 4.

Har haft en stormig tid i början, eftersom vi kände väl igen symtomen hade vi inte så brått att testa o så var jag in till MVC en dag i nov o plussade såklart, åkte sen hem o åt mat o spydde... tänkte det var magsjuka så jag la mig i soffan, fick efter nån timme barnen i säng o somnade för gott i soffan. MEN mitt i natten vaknade jag med ONT i tarmarna o fattade att nåt var fel så det vart att väcka folk mitt i natten så de kunde komma o sova hos barnen o jag åkte till skukhus. Den 26:e nov (v. 8+2) opererades jag för blindtarmen.

När sambon kom till sjukhuset hade jag inte hunnit berätta för honom att jag testat positivt så han satt där på sin pinnstol o lyssnade på läkarnas frågor o de sa hela tiden "eftersom du är gravid..." sen vart det vaginalt UL direkt för att utesluta saker med graviditeten o min stackars gubbe satt o svettdes haha! men vi har varit på ett UL till sen o bebis verkar klarat persen fint! :)

Så... nu är det bara att njuta o hoppas på att resten av graviditeten blir lugnare!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Så... nu är det bara att njuta o hoppas på att resten av graviditeten blir lugnare!

Oj, det var en pärsig start du fick! Hoppas det går bättre framöver!

KL

Själv går jag in i v. 16 nu enligt "beräkningen" men jag tror att jag ligger före... :confused:
Det står i min grav. kalender att om man väntar sitt andra barn kan man känna fosterrörelser nu... är man mer korkad när man väntar sitt första?
Jag känner jättetydligt fladder - märkliga "dunsar" och "bubblor" som inte är gaser.... :love: inte hela tiden och absolut inte jättemycket. Jättespännande är det tycker jag, men jag fattar inte det drä med första och andra.. det här är ju mitt första..
Men en kompis som är gravid ung. lika långt med sitt andra säger att hon inte känt nåt alls med det här barnet men kände jättetidigt med sitt första.. så det är kanske olika... :)

Ridsugen är jag!!! Jag har inte ridit sen jag plussade pga. pållans vintevila och jag är så sugen på att sitta på henne. Men jag törs inte. :o ;) Jag är superfjantig.

Ja just det ja.. en grej till.... man kanske borde börja spara till barnvagn och så nu men jag råkade köpa en ny häst jag. :o
Men det är ju låååångt kvar tills bebis kommer, eller hur? :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

kanske en sommarmamma till här, är hemskt osäker på datum, eftersm jag inte har koll på sista mensen....

men slutet av Aug eller början av Sept blir det.
får se om jag blir kvar hos er eller om jag startar en egen tråd. :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är väl just det att man med andra barnet lättare känner igen rörelserna och förstår att det faktiskt är bebisen man känner. Fast jag tycker inte att det stämmer, det är nog väldigt olika. Går in i v 18 idag och tror att jag har börjat känna lite rörelser. Med dottern kände jag tydliga sparkar i början av v 17.

Magen har växt som tusan, så här stor var jag nog i v 25 med dottern :D
Nu är det knappt två veckor kvar till rul, och jag börjar bli lite smått nervös! Vi hoppas iaf kunna få se vad det är för sort där inne :)

Cilla: Jätte grattis!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Grattis Skogstrollet och Cilla!!! :bow:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

kl

Får man vara med här?? :D Har kollat lite snabbt efter en sommartråd förut men inte hittat någon och tänk att ingen velat outa sig än.. Men kul att det fanns en tråd!

Har sedan tidigare Rasmus som är lite över 2 år och nästa är beräknad 12 juni.

Ska på RUL 17 januari och jag längtar såå.. Trots att vi redan sett lillfisen 2 ggr på UL och VUL och den sparkar och far runt där inne..

Jag går in i v 18 i morgon och mår fortfarande illa.. Inte som innan v15 då det avtog lite men ett svagt irriterande illamående har jag hela tiden. Bäst mår jag när jag ligger raklång i sängen! :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Jag kände också så tidigt fosterrörelser och det var ju mitt första. Andra är överhuvudtaget inte påtänkt än.
Vad gör jag här i tråden nu igen? :angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja! Visserligen det tredje den här graviditeten, men ändå :p Det här är ju det första "riktiga".
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 794
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 082
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 689
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 244
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Vi som letar häst II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp