Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

Kylväska? :D

Om bebisen bara sover på rygg eller sida så klarar vi oss :p Man kan ju aldrig veta innan, men jag tror det ska mycket till för att ett fullt friskt barn ska dö bara sådär. Jag kanske är naiv och jag hoppas innerligt att jag slipper äta upp mina ord :o

Kylväska.. hade inte ens tänkt på det.. Ska absolut fundera på det som ett alternativ :)
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

I förrgår köpe sambon och jag vars ett begagnat babyskydd. Båda i riktigt fint skick, okrockade. Sambon köpte en BMW-barnstol så klart, han kör ju en sådan och det är viktigt. Själv köpte jag en som fått bäst i test vid något test, maxi-cosy något heter den, lite blå-metallic på den så den matchar min bil.. Nu går jag upp i det så det var mest ett onödigt sammanträffande.
Känns märkligt verkligt att ha de där i hemmet..
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ska iväg och titta på ett babyskydd i veckan.
Begagnat, nyköpt för 6 mån sedan och har använts till ett barn.
Det är en sån där man har en del som spänns fast i bilen, och delen som bebis ska sitta i är avtagbar. Man ska tydligen enkelt kunna sätta i och ta ur ena delen av babyskyddet i bilen.

Fick ett ryck förra helgen och tvättade och sorterade upp alla små bebiskläder efter storlek.
Har även börjat försöka lära mig hur vagnen fungerar. En massa små bra finesser som ska kluras ut.
Känns som om där finns en massa mer att köpa, men eftersom jag är jag, så skjuter jag på det.
Känns som om det kan vara bra att ha ett par paket blöjor hemma och lite annat sånt. Samtidigt känns det som om det är sååååå långt kvar till BF.
Men nio veckor kan gå ganska snabbt.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Går in i v.35 nu. Sambon och jag satt precis lite halvbleka och tittade på varandra när vi insåg det. Om två veckor är bebis fullgången och redo att titta ut om han vill.
:eek:

Vi är fyra tjejer i "släkten" som ska ha barn ungefär samtidigt, 3 pojkar och den fjärde vet vi inte vad det är. Två av dem har fått redan, den ena kom en vecka för tidigt och den andra kom två veckor för tidigt. Vi är förstföderskor allihopa. Det är jag och en tjej till, som ligger en vecka efter mig i räkningen, kvar nu.


Vad 17 hände...?? Swooosh...!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, nu kan vad som hellst hända. Vaknade av att vattnet gick igår morse. Något snopet och vilken chock. Är ju bara i vecka 35+4. Får inte lämna sjukhuset innan det kommit bebis. Blir troligtvis igångsatt imorgon pga infektionsrisken. Så jag tränger mig före i kön för nu blir det helt plötsligt en junibebis istället för julibebis.:grin:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Hoppsan!:D Hoppas det går bra!

Svar till er andra:
Vi har lånat ett Acta Graco babyskydd av ett par kompisar. Skönt att bli besparad en del inköp.

Och inmorgon ska vi hämta en barnvagn, en Emmaljunga City Cross:banana:!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Oj, oj. Lika långt gången som jag då! Fy på dig att tränga dig före! ;)
Nej skämt åsido. Lycka till och hoppas allt går bra, trots att bebben har bråttom ut! :laugh:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Oj vad spännande! Lycka till!

Kl

Vi var hos BM idag på förhoppningsvis sista besöket. BF på onsdag. Allt såg bra ut, som vanligt, MEN JAG VILL JU TRÄFFA VÅR BEBIS NU!!!!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

V 36 (35+3)

Idag ska vi på info-träff på CSK. Om förlossning, BB och sånt. Känns ju att det börjar närma sig nu! Kul, spännande och lite nervöst. :laugh:

Annars rullar det på som vanligt här. Jag blir tröttare och tröttare i kroppen, orkar inte slita lika hårt som vanligt. Frustrerande, men ganska normalt väl? Haha! :D
Känner att jag fått lite sämre humör igen. Mest troligt pga att jag sover jättedåligt och har gjort i många veckor nu. Hittar ingen bra sovställning när jag bara kan ligga på sidorna. Ont i höfter, axlar & underrede. :crazy:
Svettas nästan konstant oxå, man känner sig ju enormt fräsch jämt! ;) Gnäll, gnäll.
Nej, jag tror säkert att det är värt alla krämpor, när man väl har fått ut bebben. Då glömmer man nog. :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Oj, grattis!! Men snopet att vattnet går redan :)

KL
Har pratat med överläkaren nu och hon ska vara med mig imorrn vid bedömningen och den ev. igångsättningen. Hoppas hoppas!!

Datorn har pajat och fungerar bara några minuter i taget, får se om jag hinner titta in nåt mer här innan jag förhoppningsvis har en bebis om några dagar :bump:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vi har inte skaffat något andningslarm och jag vet inte om vi kommer göra det, men om vi ska ha ett så kommer jag nog välja ett som man fäster i blöjan hellre än ett med sängplattor. Jag tycker det verkar smidigare så bebis kan sova där det passar med larmet.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Går in i v.35 nu. Sambon och jag satt precis lite halvbleka och tittade på varandra när vi insåg det. Om två veckor är bebis fullgången och redo att titta ut om han vill.
:eek:

Vad 17 hände...?? Swooosh...!!

Mohahaha. I know the feeling ;)
I fredags när iphoneappen påminde mig och mannen om att nu är bebis faktiskt "färdig" och kan i princip födas närsom den närmsta månaden så blev det lite av en tyst minut här :p och BB-väskan blev packad!
Det känns så overkligt! Fortfarande...
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Ja, nu kan vad som hellst hända. Vaknade av att vattnet gick igår morse. Något snopet och vilken chock. Är ju bara i vecka 35+4. Får inte lämna sjukhuset innan det kommit bebis. Blir troligtvis igångsatt imorgon pga infektionsrisken. Så jag tränger mig före i kön för nu blir det helt plötsligt en junibebis istället för julibebis.:grin:

Nämen OJ!! Jag hoppas allt ska gå bra nu. :bump:

Jag trodde mitt vatten skulle gå igår. Hett tips till er allihopa, ni som vill få igång förlossningen NU - gå på bio och se Insidious. :crazy: 20 min sammandragningar i bilen på väg hem och en massa "fan bb-väskan inte packad, inget babyskydd, ingen spjälsäng...."
Men det avtog som tur var. :D
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Men.. Det går ju inte:eek: Den kan ju inte paja i ett sånt kritiskt läge där vi behöver uppdatering;)

Håller iaf tummar att du får som du vill och att du snart är hemma igen med en liten knodd till:banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 699
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 910
Senast: Elendil
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 861
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp