Sommarföräldrar 2011

Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl på mig själv*

Tack för era svar om facebook. Jag har inte varit hemlig men inte heller publicerat varken bilder på mig eller UL-bild. Men nu börjar jag bli lite sugen ändå :)

Angående förlossningsbrev så har jag ännu inte skrivit något (är "bara" i v.31). Men jag har faktiskt börjat fundera på det, mitt brev kommer nog att vara väldigt kortfattat. Just för att det är svårt att veta när det är första barnet och för att det ska vara lätt för barnmorskorna att ta det till sig. Lite kort om rädslor och om tänkt smärlindring är det jag tänker just nu.

Jag har också köpt Gudruns böcker, att föda och den andra att möta smärtan. Kan varmt rekommendera dem! Har också köpt några andra böcker i samma tema som jag snart ska börja läsa. Börjar kännas mer o mer verkligt... iiih!!

Trevlig helg på er!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vad ska man tro om att sammandragningarna jag haft under i allafall halva graviditeten, i princip har upphört helt nu, men att jag istället har som mensvärk lite då och då, mest på kvällar när jag gått och lagt mig..?

Det är säkert bara förvärkar, det kommer att dröja lääänge till... :D :angel:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Han äter mest ur flaska (det är inte lika jobbigt som att dricka från bröstet) men idag har jag ammat honom 20 + 38 + 10 g vid tre tillfällen. Han ska dock äta 70 g sex gånger om dagen, och där är vi ju inte på långa vägar (inte ens med flaska).

Nu ikväll lyckades de dessutom ge honom fel flaska vilket upptäcktes efter att han druckit 10 g från bröstet och 20 g ur flaskan. Så var de tvungna att sonda upp alltihop och spola magen.:cry: Därefter orkade han förstås inte dricka 70 till...

Det var egentligen planerat att han skulle få komma hem imorgon, men jag tror snarare på måndag eller så. Det är ju ingen hit om vi inte lyckas mata honom tillräckligt själva hemma (sjuksyrrorna som jobbar med bebisar hela dagarna lyckas inte få i honom allt...).
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är ju inte omöjligt att han äter bättre hemma, där ni föräldrar känner er tryggare och hemma. Det är ju ändå en särskild stämning på sjukhus, och med alla främlingar hela tiden.

Vad var det för fel på första flaskan han fick?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Problemet är ju att han somnar hela tiden och sjuksyrrorna kämpar på med ansiktsmassage och alla möjligt tricks för att hålla honom vaken under måltiderna.

Det var bröstmjölk från en annan mamma och pga av smittorisk är det inte så lyckat. Nu upptäcktes det ju väldigt fort och de tömde magen direkt och spolade rent med sockervatten, så läkaren sa att risken verkligen är så gott som obefintlig även om den andra mjölken skulle vara smittad på något vis. De har fått tag på den andra mamman senare under kvällen och hon hade per telefon uppgivit att hon hade negativt på alla punkter som kunde vara kritiska. Men även om det inte vore så, så sa läkaren att de hade reagerat så fort att ingen matsmältning hunnit ske ännu.

De ska jämföra våra graviditetsjournaler i morgon och vid behov ta ytterligare prover och så kopplas överläkaren in för samtal etc etc. Det var visst ett riktigt nödfall. Men mjölk från en annan mamma är ju inte skadligt i sig.

På tal om detta är det dags att pumpa igen. 00-03-06 står på programmet inatt. Härligt värre.
 
Senast ändrad:
Sv: Sommarföräldrar 2011

Men hjälp :crazy: Inte nog med det ni redan hade.... Sp ska det där hända oxå....! Ja ja, nu får vi hoppas krånglet är slut oh de blir rätt flaskor fram över!!
Ta hand om er !! Kramar

TILL ALLA:
Har ej köpt ngt andnings-larm ännu men funderar på det. Iaf ngra frågor ang det nu då..... Vart lägger man det i sängen?? Står under madrassen, men de måste ju mena under en bädd-madrass??? Eller?? En madrass känns ju för tjock!!
Är plattorna hårda eller mjuka?
Vinet märke rekomenderas? Har kikat på andningslarm.se där de har flera olika och ngra märkes-namn känner jag igen, andra inte. På nått utav de jag inte kände igen står det att just det används på sjukhus..... Klassades som medicinsk uttrustning....Det lät ju bra tyckte jag!!?? Men alla måste väll uppfylla samma krav oh regler för att få säljas överhuvudtaget?
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Med L hade jag förvärkar i flera veckor, men knappt några sammandragningar. Inte som jag märkte iaf :rofl:

majola: Men vad klantigt!! :eek: Hur fasen kan de blanda ihop flaskorna? Tur att de upptäckte det iaf... Det är väl iofs rätt sällan det är fel på mjölk från nån annan, men kan förstå att det känns obehagligt.
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Tja, överallt där människor är inblandade kan det begås misstag.

Det är en syrra på 3-4 bebisar. När detta hände hade hon ett gråtande barn på armen, ett som grät i sängen, larm som piper, jag satt med min i knäet och skulle mata och hon sprang omkring och skulle ha koll på allt. Två flaskor stod i värmaren och hon tog helt enkelt fel, jag kontrollerade inte heller... Det är klart att det var jättetokigt, men jag kan faktiskt inte klandra henne heller.

Idag sa de att alla punkter var helt okritiska i all fall.

Leander drack hela 80 g sent på eftermiddagen (hans nya dagsmål: 6*80 g), pappa matade helt själv. I samråd med syrrorna har vi bestämt att inte amma mer förrän han piggat på sig tillräckligt för att utan problem nå upp till sin minsta dos. Det är ingen vits att amma när han då blir för trött för att äta upp.

Håll nu tummarna för att han dricker bra med syrrorna i natt också och att vi fixar det själva imorgon, då får han nog komma hem imorgon eller på måndag. :love:
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Det är en syrra på 3-4 bebisar. När detta hände hade hon ett gråtande barn på armen, ett som grät i sängen, larm som piper, jag satt med min i knäet och skulle mata och hon sprang omkring och skulle ha koll på allt. Två flaskor stod i värmaren och hon tog helt enkelt fel, jag kontrollerade inte heller... Det är klart att det var jättetokigt, men jag kan faktiskt inte klandra henne heller.

Oj, stackars sköterska... Känner blodtrycket öka bara av att läsa om det :crazy:

Skönt att det går åt rätt håll! Heja Leander!
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

*kl*

Idag har jag gjort något jag skäms för att erkänna.... :o


....jag har köpt en pytteliten sjömanskostym....


:o:o:o
 
Sv: Sommarföräldrar 2011

Vilket jobbig situation men så skönt att du ändå hanterar det så bra tycker jag. :laugh: Jag håller en tumme hårt att det fortsätter gå framåt och att Unge Herr Leander får komma hem snart!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 700
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 798
Senast: bollen__
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 660
Senast: Tuggben
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 915
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp