Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del 3

Man blir ju inte alls sugen på kladdkaka när man läser den här tråden... :cautious: Hjälper heller inte att jag vaknade med huvudvärk omkring kl 5, typiskt när hon för en gångs skull frivilligt sov till 7.30!
 
Man blir ju inte alls sugen på kladdkaka när man läser den här tråden... :cautious: Hjälper heller inte att jag vaknade med huvudvärk omkring kl 5, typiskt när hon för en gångs skull frivilligt sov till 7.30!
Vilken dålig tajming! Känns som att det ofta är så. Nätter när V sover gott är storebror stökigare, eller så kommer katten och ska gosa in sig i ansiktet på en, eller så kan man helt enkelt inte somna om.

Vi börjat få lite bättre rutin på nätterna. Inatt åt han två gånger med ungefär 3 timmars mellanrum. Det är helt klart godkänt från mitt håll :). Dock är han alltid bökig andra halvan av natten. Han brukar bli det när han har en fis som vill ut, så det är bara att gå upp och sätta honom i grodställning.
 
Härligt att han växer så bra @Fritidsryttare :up: Han drar ifrån min lilleman på allt utom huvudomkrets, där följs de åt :D

Vi var på föräldragrupp idag och M var storleksmässigt i samma liga som junibarnen. Septemberbarnen var sååå pluttiga :love: Det är ganska stor åldersspridning eftersom vi alla är omföderskor. Äldsta bebisen var nästan 6 månader, yngsta 6 veckor.
 
Härligt att han växer så bra @Fritidsryttare :up: Han drar ifrån min lilleman på allt utom huvudomkrets, där följs de åt :D

Vi var på föräldragrupp idag och M var storleksmässigt i samma liga som junibarnen. Septemberbarnen var sååå pluttiga :love: Det är ganska stor åldersspridning eftersom vi alla är omföderskor. Äldsta bebisen var nästan 6 månader, yngsta 6 veckor.
Skoj med föräldragrupp. Jag har varit lite anti idén med att gå på sånt, tänker att jag umgås med folk för att jag gillar dem, inte för att man har barn i samma ålder, men jag kanske är väldigt fördomsfull? Är det kul att gå på? Vet att vi har babycafé emellanåt på vårt BVC, det kanske är värt ett försök.
 
Jag hade också föräldragrupp igår. Der var trevligt. Men jag har kompisar som är föräldralediga så jag umgås ju först och främst med dem när jag får tid över..
 
Skoj med föräldragrupp. Jag har varit lite anti idén med att gå på sånt, tänker att jag umgås med folk för att jag gillar dem, inte för att man har barn i samma ålder, men jag kanske är väldigt fördomsfull? Är det kul att gå på? Vet att vi har babycafé emellanåt på vårt BVC, det kanske är värt ett försök.
För mig är det ett sätt att lära känna nya människor. Vi har bott här i 7 månader och jag känner ingen i närområdet förutom min granne - som för övrigt också är med i föräldragruppen. Jag fick flera nya vänner när jag var föräldraledig med dottern som jag aldrig skulle ha träffat om vi inte haft lika gamla barn. De flesta från min förra föräldragrupp har jag dock ingen kontakt med idag.

Den stora behållningen idag var att det var en till mamma med som bor i vårt område. Vi småpratade lite i somras i lekparken när vi gick med våra stora magar men det blev inte av att byta kontaktuppgifter. Nu har vi gjort det och ska ses på tisdag :) Och M tyckte det var helfestligt med alla bebisar.
 
Gick på föräldragrupp med stora men det var väl rätt meningslöst. Kände många men vi umgicks inte mer för det tyvärr.
Nu.tänkte jag gå eftersom jag inte känner någon och hade ju varit roligt att träffa nån när liten blir större. Tänkte komma iväg på babycafe nån dag- då blir det ju fika och snack och allt som.innebär fika gillar jag...
 
Idag har jag ridit 2 hästar hos en god vän. Kommit hem och hämtade stora barnet och iväg till nästa stall för ponnymotion. Ack så tålamodsprövande att vara ponnymorsa... Min pedagogiska förmåga blir smulad till ingenting... Det ÄR skillnad att hjälpa sitt eget barn.
Hem och göra middag och liten passade på att ligga på mage. Trillade över på rygg 3 ggr.
Och kröp en liten bit baklänges...
 
Skoj med föräldragrupp. Jag har varit lite anti idén med att gå på sånt, tänker att jag umgås med folk för att jag gillar dem, inte för att man har barn i samma ålder, men jag kanske är väldigt fördomsfull? Är det kul att gå på? Vet att vi har babycafé emellanåt på vårt BVC, det kanske är värt ett försök.
Jag har tänkt samma sak men valde att ge det en chans, har inte så många vänner här eftersom många flyttade när vi pluggat färdigt så det kunde ju vara man mötte någon man klickade bra med. Här är ju mååånga barn i kph så misstänker att grupperna indelas lite efter ålder och var man bor. Vi bor iaf alla nära varandra och är i ca samma ålder.
Jag har blivit glad för våra träffar, vet inte om där är någon som jag kommer fortsätta umgås med efter man börjar jobba osv igen men det är mysigt att träffa/gå en promenad med andra i samma sits som en själv och kunna diskutera problem och glädjer man har här och nu (och "beklaga" sig över fädrar) :angel:.
 
Önskar att de hade föräldragrupper här. Den enda de har är för babymassage en gång i veckan kl 14, men då har storebror slutat dagis för dagen så vi kommer inte kunna gå. Ska besöka babycafe och bibliotekets sångstunder framöver, men upplever att det är lite svårare att få kontakt när det inte är lika uppstyrt som föräldragrupperna. Jag var jättenöjd med föräldragruppen vi var med när storebror föddes och har fortfarande kontakt med några därifrån. Tyvärr bor vi inte i samma stad längre :(.
 
Önskar att de hade föräldragrupper här. Den enda de har är för babymassage en gång i veckan kl 14, men då har storebror slutat dagis för dagen så vi kommer inte kunna gå. Ska besöka babycafe och bibliotekets sångstunder framöver, men upplever att det är lite svårare att få kontakt när det inte är lika uppstyrt som föräldragrupperna. Jag var jättenöjd med föräldragruppen vi var med när storebror föddes och har fortfarande kontakt med några därifrån. Tyvärr bor vi inte i samma stad längre :(.
Du får tjata på bvc så kanske de drar ihop en grupp ändå :) Jag tror det var så det gick till här, att det blev en grupp för omföderskor för att vi var flera som efterfrågade det. Jag kan också tipsa om rullavagn.se, en sida för att få kontakt med andra föräldralediga på sin ort.
 
Man hinner mycket på morgonen när man är vaken sen 04 :D Och den här gången är det egentligen inte ens barnens fel. Mini vakna vid 04 för att amma. Sen kunde jag inte somna om pga av hals ont och virusblåsor i hela munnen, så jag går upp och tar hand om disken.När jag väl lyckas slappna av och går och lägger mig så ringer sambons väckarklocka 05.45. Och storebror vaknar såklart. Bara att gå upp igen :banghead:
Så sen 04 imorse har jag plockat i och ur diskmaskinen. Plockat in barnens rena kläder i deras byråer. Satt på en tvättmaskin. Gjort i ordning syskonvagnen som ska fotas och läggas in för försäljning på blocket. Vad ska jag göra resten av dagen? O_o
Hade helst av allt legat i sängen och vilat men storebror är ledig från förskolan och han sover inte mer än 20min på dagarna längre. Så det blir ingen vila här idag :banghead:
 
Du får tjata på bvc så kanske de drar ihop en grupp ändå :) Jag tror det var så det gick till här, att det blev en grupp för omföderskor för att vi var flera som efterfrågade det. Jag kan också tipsa om rullavagn.se, en sida för att få kontakt med andra föräldralediga på sin ort.

Det var så vi fick ihop en grupp här också. Nu var vi bara 4st av 8 som kom denna gången.
 
Tack för era svar @hvala , @Ray och @MalanMjöl
Insåg att jag lät väl bitter i förra inlägget kanske, det var inte avsikten (svårt att dubbelkolla vad man skriver alltid när man har en bebis som kallar på uppmärksamhet). Jag gick ju på ett par träffar med föräldragruppen när jag väntade knodd, och då upplevde jag inte alls att det var för mig. Jag blir lätt väldigt obekväm i den typen av situationer när jag inte riktigt vet "vad jag gör där" (mycket lättare i hästrelaterade sammanhang!), så därför har jag inte gått dit sen förlossningen.
Jag har ju fördelen att jag har ett rätt stort socialt nätverk häromkring, och en hel del som fått barn i samma veva, men visst hade det varit kul att träffa fler. Jag har ju lite svårt för barnprat, min egen är intressant liksom, men barn i allmänhet är ju inte min stora behållning i livet ska erkännas.:)
Jag ska fika med en annan mamma idag (fika är ett av de stora intressena i livet även här ;)), hon verkar gå på babycafé så kan ju kolla med henne vad hon tycker och eventuellt haka på där i så fall.
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Du får tjata på bvc så kanske de drar ihop en grupp ändå :) Jag tror det var så det gick till här, att det blev en grupp för omföderskor för att vi var flera som efterfrågade det. Jag kan också tipsa om rullavagn.se, en sida för att få kontakt med andra föräldralediga på sin ort.

Och @Rhinos

Det finns ju tydligen numera även typ Tinder för mammor. Men jag har inte vågat prova själv :D (eller ja frågan är väl om jag vill :p )
 
Man hinner mycket på morgonen när man är vaken sen 04 :D Och den här gången är det egentligen inte ens barnens fel. Mini vakna vid 04 för att amma. Sen kunde jag inte somna om pga av hals ont och virusblåsor i hela munnen, så jag går upp och tar hand om disken.När jag väl lyckas slappna av och går och lägger mig så ringer sambons väckarklocka 05.45. Och storebror vaknar såklart. Bara att gå upp igen :banghead:
Så sen 04 imorse har jag plockat i och ur diskmaskinen. Plockat in barnens rena kläder i deras byråer. Satt på en tvättmaskin. Gjort i ordning syskonvagnen som ska fotas och läggas in för försäljning på blocket. Vad ska jag göra resten av dagen? O_o
Hade helst av allt legat i sängen och vilat men storebror är ledig från förskolan och han sover inte mer än 20min på dagarna längre. Så det blir ingen vila här idag :banghead:
Åh igenkänningsfaktorn på detta inlägget :D Hoppas du får en bra dag trots allt.
 
Tremånadersvaccinationen var verkligen inget vidare, knodd haft varit såå ledsen både igår kväll och i natt men även nu på morgonen.:( Han fick en febertopp igår kväll så jag gav paracetamol, nu har han ingen feber men är grinig och ledsen ändå. Han är ju inne i en allmän gnällperiod så det blir kaka på kaka..
Den stora behållningen i livet just nu är att ligga över axeln och "flyga" medan mamma och pappa går runt. Sitta själv vill han också göra, och får testa jättekorta stunder i soffan. Han rullade över perfekt från mage till rygg när han låg på köksbänken igår så nu gäller det att se upp.
 
Man hinner mycket på morgonen när man är vaken sen 04 :D Och den här gången är det egentligen inte ens barnens fel. Mini vakna vid 04 för att amma. Sen kunde jag inte somna om pga av hals ont och virusblåsor i hela munnen, så jag går upp och tar hand om disken.När jag väl lyckas slappna av och går och lägger mig så ringer sambons väckarklocka 05.45. Och storebror vaknar såklart. Bara att gå upp igen :banghead:
Så sen 04 imorse har jag plockat i och ur diskmaskinen. Plockat in barnens rena kläder i deras byråer. Satt på en tvättmaskin. Gjort i ordning syskonvagnen som ska fotas och läggas in för försäljning på blocket. Vad ska jag göra resten av dagen? O_o
Hade helst av allt legat i sängen och vilat men storebror är ledig från förskolan och han sover inte mer än 20min på dagarna längre. Så det blir ingen vila här idag :banghead:
:arghh:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 892
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 949
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 873
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 863
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp