Bukefalos 28 år!

Sommarföräldrar 2017 del 3

Rekorddålig natt i natt :arghh: Det bökades oavbrutet i flera timmar. Kvart i fyra vaknade han och bajsade så det var nog det som störde. Han åt en flaska och somnade om och sov riktigt lugnt och stilla (han brukar annars böka mellan 4-6) men då kunde inte jag somna om! :arghh: Och som vanligt agerade han väckarklocka kl 6...

Nu spinning med två grannmammor!
You go girl :bump:
 
Jisses...tuff dag. Sjukt gnällig bebis efter att ha haft en bra dag igår. Gnällt och gnällt och gnällt oavsett vad vi gjort - eller jo, det har funkat att bära bära bära över axeln.

Det enda som funkar i form av stillasittande är att sätta sig med honom i fåtöljen och erbjuda tutte så han somnar. Han sov ända till 08.30 idag (!), förvisso vaknade han som vanligt men han kunde ändå somna om efter maten i morse. Har sovit i flera omgångar under dagen också så nu är jag nästan orolig över att det är nåt fel på honom. Han verkar dock inte sjuk eller så, men så här mycket brukar inte ens han gnälla.
 
Jisses...tuff dag. Sjukt gnällig bebis efter att ha haft en bra dag igår. Gnällt och gnällt och gnällt oavsett vad vi gjort - eller jo, det har funkat att bära bära bära över axeln.

Det enda som funkar i form av stillasittande är att sätta sig med honom i fåtöljen och erbjuda tutte så han somnar. Han sov ända till 08.30 idag (!), förvisso vaknade han som vanligt men han kunde ändå somna om efter maten i morse. Har sovit i flera omgångar under dagen också så nu är jag nästan orolig över att det är nåt fel på honom. Han verkar dock inte sjuk eller så, men så här mycket brukar inte ens han gnälla.

Kanske bearbeta nåt han lärt sig eller intryck.
Man har ju ingen aning liksom. Jag hade en gnällig bebis igår. Och idag har han sovit hela förmiddagen och nu på eftermiddagen har han lärt sig att ta tag i sina fötter. Så det var säkert det han bearbetade igår..
 
Kanske bearbeta nåt han lärt sig eller intryck.
Man har ju ingen aning liksom. Jag hade en gnällig bebis igår. Och idag har han sovit hela förmiddagen och nu på eftermiddagen har han lärt sig att ta tag i sina fötter. Så det var säkert det han bearbetade igår..
Det låter rimligt, vi hade besök rätt länge igår och då var knodd väldigt med och interagerade. Kompisen har en 9 månaders så det är full fart och fläng, lär vara mycket intryck av det som du skriver.
 
3månader idag och vaccin står på agendan.
Får sällskap av svärmor för moraliskt stöd. Har utvecklat nån fobi för sprutor. Inte på mig men på mina barn. Mig skulle de kunna sticka hur många gånger som helst. Men när det gäller barnen mår jag illa på tanken. Vet inte vart den här fobin kommer ifrån. Kräkfobin vet jag precis vart den kommer ifrån och det är inte konstigt. Men det här är bara löjligt. För jag vet att det inte är farligt men ändå tycker jag det är jobbigt.
 
3månader idag och vaccin står på agendan.
Får sällskap av svärmor för moraliskt stöd. Har utvecklat nån fobi för sprutor. Inte på mig men på mina barn. Mig skulle de kunna sticka hur många gånger som helst. Men när det gäller barnen mår jag illa på tanken. Vet inte vart den här fobin kommer ifrån. Kräkfobin vet jag precis vart den kommer ifrån och det är inte konstigt. Men det här är bara löjligt. För jag vet att det inte är farligt men ändå tycker jag det är jobbigt.
Kommer gå bra!
Jag tittar alltid bort... Inte för fobi men det är inget kul att någon sticker i de där rultiga mjuka låren...

Vi firar 4 månader och var på BVC med glad och vaken kille som skrattade och pratade genom hela besöket:heart
Så gosig så det finns inte!
Nu ska vi börja lite med smakisar och även se om han kan tänka sig börja med lite gröt. Dippade minimalt på vikten så det var väl därför det pratades om gröt. Han är ju glad och nöjd med amningen så han svälter absolut inte.
 
Idag hittade M sina fötter och i samma veva började han försöka ta sig runt från rygg till mage. Det ska bli kul att se hur lång tid han behöver för att greja det :) Han är tidigare än dottern trots att han är knubbigare och borde ha fysiken mot sig, men han får också träna mycket mer på att ligga på mage än vad dottern fick.

Jag tror att vi fortfarande är i utvecklingssprång 4 för M fortsätter vara bökig på nätterna. Han är rätt ok i humöret dagtid bara han har något att titta på. I dag var det först föräldragrupp och sen var han med mig på gymmet direkt efter. Han var rätt slut sen.
 
Hade en underbar dag igår då allt bara flöt och bebis var nöjd och glad och sov när han skulle. Han har börjat uppskatta att ligga på mage - vi har övat som bara den på det. Nu har han börjat sträcka sig efter saker när han ligger och kollar sig runt så det är kul. Vända runt rygg - mage har vi nog långt till dock.

Idag ska knodd och pappa hjälpa till att flytta fölis så det blir kul. För tillfället ligger bägge och knölsover sida vid sida, så gulligt. :love:
 
Idag har fröken varit på äventyr. Vi hade kick off/aktivitetsdag på jobbet och var på Boda Borg och hon fick snällt hänga på eftersom jag ville vara med. :) Det gick jättebra, hon åkte i sin sele och det var inte mycket gnäll. På lunchen fick hon till och med låna en barnstol och fick en bit tacochips att roa sig med då hon tittade så längtande på min mat. :p

Hon har även passat på att bli förkyld. Lite täppt i näsan men verkar inte besväras av det som tur är.
 
Idag har fröken varit på äventyr. Vi hade kick off/aktivitetsdag på jobbet och var på Boda Borg och hon fick snällt hänga på eftersom jag ville vara med. :) Det gick jättebra, hon åkte i sin sele och det var inte mycket gnäll. På lunchen fick hon till och med låna en barnstol och fick en bit tacochips att roa sig med då hon tittade så längtande på min mat. :p

Hon har även passat på att bli förkyld. Lite täppt i näsan men verkar inte besväras av det som tur är.

Jätte kul med Boda Borg :)

En sak bara som jag lärt mig vid HLR kurser för barn, är att Tacochips utgör en av de tre största riskerna för kvävning hos barn under 3år, tillsammans med korv och popcorn. De ändrar inte form i svaljet, blir inget mjukt som vanliga potatischips.
Tänkte ifall du inte visste det :)
 
Jätte kul med Boda Borg :)

En sak bara som jag lärt mig vid HLR kurser för barn, är att Tacochips utgör en av de tre största riskerna för kvävning hos barn under 3år, tillsammans med korv och popcorn. De ändrar inte form i svaljet, blir inget mjukt som vanliga potatischips.
Tänkte ifall du inte visste det :)

Jaha, det visste jag inte. :nailbiting: Tur att hon inte är så vass på att äta saker hon måste bearbeta först. :p Hon satt mest och slickade på det och spottade ut bitar som lossnat.
 
Jag tror vår lillkille håller på att sluta äta på natten. Tyvärr gör ju inte det att han sover hela natten. Han blir orolig vid 3-4 och sen är det bökigt resten av natten med otaliga utspottade nappar. Jag får för mig att det är magen som krånglar. Nu har jag övertalat honom om att somna om men han sover bara i min famn, om jag lägger ner vaknar han.

Tur att det är helg och dessutom har jag mina föräldrar på besök, dvs om en timme är det skiftbyte och sen kan jag sova lite till. Men jag känner mig faktiskt rätt pigg. Jag vaknade en stund innan han började böka och tänkte ”vad skönt, jag har fått sova hela natten”. Sen insåg jag att det inte precis var morgon än - kl 03.45 :p
 
Jag tror vår lillkille håller på att sluta äta på natten. Tyvärr gör ju inte det att han sover hela natten. Han blir orolig vid 3-4 och sen är det bökigt resten av natten med otaliga utspottade nappar. Jag får för mig att det är magen som krånglar. Nu har jag övertalat honom om att somna om men han sover bara i min famn, om jag lägger ner vaknar han.

Tur att det är helg och dessutom har jag mina föräldrar på besök, dvs om en timme är det skiftbyte och sen kan jag sova lite till. Men jag känner mig faktiskt rätt pigg. Jag vaknade en stund innan han började böka och tänkte ”vad skönt, jag har fått sova hela natten”. Sen insåg jag att det inte precis var morgon än - kl 03.45 :p
Så håller vår på oxå. Knorrar och bökar och spottar napp och vill sen ha den.
Jag bökade till 06 och sen väckte jag sambon som nu tycker att han aldrig får sova :banghead:
 
Jag tror vår lillkille håller på att sluta äta på natten. Tyvärr gör ju inte det att han sover hela natten. Han blir orolig vid 3-4 och sen är det bökigt resten av natten med otaliga utspottade nappar. Jag får för mig att det är magen som krånglar. Nu har jag övertalat honom om att somna om men han sover bara i min famn, om jag lägger ner vaknar han.

Tur att det är helg och dessutom har jag mina föräldrar på besök, dvs om en timme är det skiftbyte och sen kan jag sova lite till. Men jag känner mig faktiskt rätt pigg. Jag vaknade en stund innan han började böka och tänkte ”vad skönt, jag har fått sova hela natten”. Sen insåg jag att det inte precis var morgon än - kl 03.45 :p
Åh vad jag känner igen! Vår har börjat sova 5-6 timmar ett pass per natt, sen vill han äta men senare under natten så är det som du beskriver, det gnälls men han är inte direkt hungrig heller, jobbigt!
 
Min stora son var en riktig knölis på nätterna men M är (knack knack ta i trä) änsåslänge lugn på nätterna, äter och somnar om och sover djupt däremellan.
Dock just de senaste två nätterna har varit jobbiga för han har åkt på en rejäl dunder förkylning. Hostar och rosslar och snorar.
I natt satt jag upp med honom och sov i sängen. Uppbullad med kuddar runt om mig så jag fick stöd. Får gå upp och skölja och suga näsan en gång i timmen. Sen orkar han inte äta ordentligt så det blir ett litet tag och det sliter på bröstvårtorna så den högra (det bröstet som alltid blir problem med) ömmar och gör ont.
Hoppas det går över fort. Vi är alla förkylda just nu..
 
Jaha, det visste jag inte. :nailbiting: Tur att hon inte är så vass på att äta saker hon måste bearbeta först. :p Hon satt mest och slickade på det och spottade ut bitar som lossnat.

Vilken tur :nailbiting:
Jag hade inte heller nån aning om det tills förrens ett par år sen.
Tydligen en av de vanligast orsakerna till att föräldrar får ringa ambulans vid kvävning.
Vi får inte servera Tacochips på jobbet till barnen längre (Är förskollärare). Det fick vi för ett par år sen.
 
Vilken tur :nailbiting:
Jag hade inte heller nån aning om det tills förrens ett par år sen.
Tydligen en av de vanligast orsakerna till att föräldrar får ringa ambulans vid kvävning.
Vi får inte servera Tacochips på jobbet till barnen längre (Är förskollärare). Det fick vi för ett par år sen.
Jag förstår det. Det måste ju vara så hemskt om det skulle hända något på förskolan. Som det ju gjorde för ett par år sen på en förskola, en 2-åring som dog av en korvslant i halsen :cry:

Min 3-åring älskar popcorn och jag är jättenojig med popcornkärnorna. Vill helst inte låta henne äta det och aldrig oövervakad. Hon älskar också pärlor. Det kommer bli supersvårt att hålla koll sen när lille M börjar stoppa saker i munnen.
 
Jag förstår det. Det måste ju vara så hemskt om det skulle hända något på förskolan. Som det ju gjorde för ett par år sen på en förskola, en 2-åring som dog av en korvslant i halsen :cry:

Min 3-åring älskar popcorn och jag är jättenojig med popcornkärnorna. Vill helst inte låta henne äta det och aldrig oövervakad. Hon älskar också pärlor. Det kommer bli supersvårt att hålla koll sen när lille M börjar stoppa saker i munnen.

Ja usch popcorn får inte storebror äta här än, han är 2,5.
Ganska skönt att han köper att han inte får äta det även om det skulle finnas. En fördel med att han varit allergisk mot mjölk (Har börjat introducera det nu), han köper att han inte kan äta allt som alla andra äter och tjatar inte om man säger nej.
 
Sambon tog natten här (händer inte alltför ofta) och naturligtvis har ongen sovit som en sten 22-06. För första gången på månader. Och sambon ba: ”Han är väl inte alls bökig på natten?”

Mitt huvud imploderar. :banghead::grin:

Hur som helst var det ju fränt att få sova mer än 2 timmar i sträck. Hade nästan glömt vad drömmar är! Drömde hur mycket som helst. Undra just om hjärnan inte har fått bearbeta någonting på natten de senaste 5 månaderna? :laugh:
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 664
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 419
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 769
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 566
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp