Sommarföräldrar 2017 del 3

Tack för sympatin. Ni är bäst :heart
Bara jag än så länge. Kände mig lite risig redan i onsdags men då gick det över med mera godis...
Men tömde typ dagens måltider på en gång. Sen provade jag kliva upp för att ta lite vatten på kvällen men då gick det åt skogen igen...
Sen låg jag lydigt still ända till 10 i morse.
Nu känns det bra.
Lite klädsamt sliten bara...

Liten här har fått 2 små risgryn längst ner :)
 
Låter som alla har tajmat dåliga nätter... Vi har också en tjej som, snurrar runt och här svårt att komma till ro. Om hon vaknar till kan det ta 2 timmar av snurrand innan hon kommer till ro igen och helst ska man ligga nästintill på henne för att det ska lyckas.

Jag har ju jobbat en månad nu, känns bätte än jag trodde det skulle göra men har visserligen haft en del extra ledigt med. Den 7 maj börjat vi inskolningen det känns däremot konstigt!!
Imorgon ska hon passas av mormor några timmar för första gången då jag ska jobba och sambo ska hjälpa till med ett tävling hans adventure race klubb ordnar. Hoppas det går bra även fast hon är lite snorig och gnällig för tillfället... :crazy::nailbiting:

Krya på dig @Ray och hoppas resten av familjen klarar sig!
 
Min kropp spelar mig ett spratt och går bananas. Fick ju mensnatten till 28mars, alltså onsdag förra veckan. Hade fram till lördag.

Och idag så kom den igen :confused::confused: Med råge dessutom :banghead: vad hände liksom?
 
Krya på dig @Ray :heart

Vår lille bebis har lärt sig åla framåt, och jag tror även att ljuset gick upp för honom nu ikväll att han kan styra det själv. Och han älskar när vi leker tittut, då skrattar han högt. Det är så himla roligt när man får se sina barn utvecklas :love:
 
Fölvakat ett dygn, kom hem en sväng mitt på dagen och möttes av en zombiesambo som beklagade sig: ”Han har varit vaken kl 2, 4 och vi klev upp kl 6!”
”Åh, då har du ju fått sova rätt bra”, sa jag.

Skönt att han får känna på zombielivet. :angel:

Mitt sto är lurigt, hon hade en vaxpropp på torsdag men den försvann dagen därpå och hon visar inga direkta tecken i övrigt. :meh:

I övrigt är vår unge bara så himla ROLIG nu! :love:
 
Stackars V är täppt och förkyld och har dessutom minst 4(!) tänder på gång. Han är otroligt tapper. Han blir trött fortare än vanligt och vill ha mer närhet men är glad och nöjd för det mesta ändå. De senaste nätterna har varit jobbiga dock och jag och maken har fått dela upp så att jag tar passet fram till kl 2och sedan är det hans tur, men inatt vaknade V som han brukar när han är frisk. Det bådar gott :)
 
Stackars V är täppt och förkyld och har dessutom minst 4(!) tänder på gång. Han är otroligt tapper. Han blir trött fortare än vanligt och vill ha mer närhet men är glad och nöjd för det mesta ändå. De senaste nätterna har varit jobbiga dock och jag och maken har fått dela upp så att jag tar passet fram till kl 2och sedan är det hans tur, men inatt vaknade V som han brukar när han är frisk. Det bådar gott :)
Hoppas han snart är frisk igen! :heart

Vår M är i början av sjätte språnget och vi ser redan en massa nya förmågor. Han ålar, försöker dra sig upp till stående (men har inte fattat att han måste få in benen under kroppen), klappar händer och skrattar hejdlöst om man säger prutt :angel: eller leker tittut med honom. Och äter mer än storasyster. De fick samma frukost igår, turkisk yoghurt med fruktpuré. Hans portion var större än syrrans. Han svepte sin på halva tiden :angel:
 
Vilken liten hjälte ni har som håller modet uppe @Rhinos !

Här blev det föl i söndags. Fölvakade hela natten med koll en gång i halvtimmen men vad hade jag för det när märren ändå fölade kl 11 på förmiddagen... :grin: Allt gick bra iaf, det blev mitt första stoföl! Jättego och söt, så jag har kunnat trösta mig med en bebis iaf medan min varit borta, men imorgon kommer de äntligen hem! Längtar ihjäl mig. :)
20180409_091329.jpg
 
Vilken liten hjälte ni har som håller modet uppe @Rhinos !

Här blev det föl i söndags. Fölvakade hela natten med koll en gång i halvtimmen men vad hade jag för det när märren ändå fölade kl 11 på förmiddagen... :grin: Allt gick bra iaf, det blev mitt första stoföl! Jättego och söt, så jag har kunnat trösta mig med en bebis iaf medan min varit borta, men imorgon kommer de äntligen hem! Längtar ihjäl mig. :)Visa bifogad fil 13284

:love::love: åhhh vilken sötnos! Grattis! Då var det på gång alltså!
 
Vilken liten hjälte ni har som håller modet uppe @Rhinos !

Här blev det föl i söndags. Fölvakade hela natten med koll en gång i halvtimmen men vad hade jag för det när märren ändå fölade kl 11 på förmiddagen... :grin: Allt gick bra iaf, det blev mitt första stoföl! Jättego och söt, så jag har kunnat trösta mig med en bebis iaf medan min varit borta, men imorgon kommer de äntligen hem! Längtar ihjäl mig. :)Visa bifogad fil 13284
Grattis till bebisen! :love:
Hur har det gått med huset?
 
Vilken liten hjälte ni har som håller modet uppe @Rhinos !

Här blev det föl i söndags. Fölvakade hela natten med koll en gång i halvtimmen men vad hade jag för det när märren ändå fölade kl 11 på förmiddagen... :grin: Allt gick bra iaf, det blev mitt första stoföl! Jättego och söt, så jag har kunnat trösta mig med en bebis iaf medan min varit borta, men imorgon kommer de äntligen hem! Längtar ihjäl mig. :)Visa bifogad fil 13284

Grattis, så näpen! :love:
Det är väl så mitt sto också kommer att göra. Jag vakar nätterna, åker hem och avlöser sambon när han åker till jobbet och så tar jag med mig S till stallet ett par timmar mitt på dagen. Men hon kan ju lika gärna passa på de där timmarna jag inte är där. :idea:
 
Vilken natt :down: M sov jätte dåligt under natten och 05.30 av att stora sonen grät och skrek hysteriskt ”Aj aj aj” och tog igen på höger benet och kunde inte somna om för att han hade ont.

Och jag ska jobb idag.. ZzzzZz.. och har dessutom kvällsmöte så slutar inte förrens 19.00 :banghead:

Det är galet hur man vänjer sig vid bra nätter. M har alltså vaknat 3gånger, typ ingenting. Men är van vid att han bara vaknar 1 gång :angel:
3gånger uppvak på en natt med storebror hade varit en dröm, nu räknar jag det som en dålig natt :laugh:
 
Nu svarar jag så här 10 dagar senare.. :angel:

Jag har inte varit hemifrån någon natt heller.
Är inget jag brukar vara heller.
Längtar efter en hel natts sömn men Jag sover kass om jag sover borta så det är inte lönt.
Min första blev otroligt pappig ett tag. Det var ännu jobbigare än när hon var mammig faktiskt @Omega . Kände mig helt ratad...
Nu är vi jämbördiga och lika mycket förälder båda två. Skönt på alla vis:)

Ja, det skulle vara jobbigare om han var pappig faktiskt! :crazy: Jag längtar också efter en hel natts sömn, hoppas verkligen att jag kan sova ordentligt hos min kompis. Men vi lär väl inte gå och lägga oss supertidigt, vi ska ut och äta på lördag kväll, och vi har mycket att ta igen, så det blir säkert prat länge. Jättekul, men jag vill sova också :D

Jag har bara sovit borta 1gång från min M. Jag sov ingenting den natten :D
Men jag hade inte ångest för att vara iväg. Jag saknade honom så in i norden. Men hade inte ångest.
Det kommer nog gå bra :) @Omega

Jag hoppas att det går bra, får se hur mycket sömn jag får bara! Lite ångest har jag faktiskt. Den försvann för nån vecka sen, men sedan har sonen varit ännu mer mammig nu två nätter i rad och då kom det tillbaka lite.. Åker imorgon!

Tror det är lite hur man är som person, det där med hur man tacklar att vara ifrån. Min sambo var ju iväg en vända på sjön, och även om han inte är den mest sentimentala typen så kom ämnet om att plugga nåt annat upp ganska snart efter den turnen, och sen har han hållit sig hemma. Nu var ju det extremt länge, 6 veckor, men nog tyckte han det var jobbigt. :)

Jag har sovit en natt ifrån knodd, i Flyinge. Det gick OK, men det var nog mest för att jag var dödstrött på kvällen, sen vaknade jag 05 morgonen därpå och då saknade jag honom massor.

Imorgon åker de faktiskt iväg upp till farmor och farfar en hel vecka utan mig. Då kommer jag sakna ihjäl mig men jag har ingen möjlighet att följa med. Dels har jag högvak på stoet, sen är det husvisning med tillhörande storstäd på lördag, plus en hund som löper och ska paras. Det är tur att jag fyller dagarna för annars kommer jag längta ihjäl mig, men knodd kommer må som en prins där uppe, han har världens bästa farmor (och farfar). :)

Jo, det har säkert med hur man är som person att göra. Min sambo har egentligen inte varit ifrån sonen av egen vilja, utan det är jag som tagit med sonen och hälsat på folk och varit borta några nätter när han varit tvungen att vara kvar hemma och jobba. Han har nog saknat oss båda, men han tycker nog samtidigt att det är lite skönt att få någon enstaka dag själv ibland :) Det hade jag trott att jag också skulle tycka, men där ser man hur det kan bli..
Hoppas att allt gått bra med husvisning, hund, föl och att vara borta från din lilla!

Jag hade inte haft något emot att ta in på hotell en natt, kolla serier och SOVA ostört. En lugn hotellfrukost på det hade inte heller varit fel. Men längre än så skulle jag inte vilja vara borta.

Maken har varit borta några nätter i jobbet, dock bara en natt åt gången. Han tycker det är jobbigt att vara borta från familjen.

Känner också att det skulle vara skönt att vara helt själv, sova och sen äta hotellfrukost på det :love: Men sen vill nog även jag hem igen.. :D
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 330
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 681
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 536
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 762
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp