Sommarföräldrar 2017 del 3

Vilken liten hjälte ni har som håller modet uppe @Rhinos !

Här blev det föl i söndags. Fölvakade hela natten med koll en gång i halvtimmen men vad hade jag för det när märren ändå fölade kl 11 på förmiddagen... :grin: Allt gick bra iaf, det blev mitt första stoföl! Jättego och söt, så jag har kunnat trösta mig med en bebis iaf medan min varit borta, men imorgon kommer de äntligen hem! Längtar ihjäl mig. :)Visa bifogad fil 13284

Åhhh :love::love::love: Blir väldigt sugen på häst nu!
 
Vilken natt :down: M sov jätte dåligt under natten och 05.30 av att stora sonen grät och skrek hysteriskt ”Aj aj aj” och tog igen på höger benet och kunde inte somna om för att han hade ont.

Och jag ska jobb idag.. ZzzzZz.. och har dessutom kvällsmöte så slutar inte förrens 19.00 :banghead:

Det är galet hur man vänjer sig vid bra nätter. M har alltså vaknat 3gånger, typ ingenting. Men är van vid att han bara vaknar 1 gång :angel:
3gånger uppvak på en natt med storebror hade varit en dröm, nu räknar jag det som en dålig natt :laugh:

Stackars stora sonen :( Hoppas han slipper mer sånt framöver.

Håller med, man vänjer sig så fort! Att vakna tre gånger på natten känns skitjobbigt nu tycker jag, men för ett tag sedan var det ju helt okej. Tyvärr har även min M vaknat tre gånger/natt den senaste veckan, så jag känner lite som du... ZZzzzzZZ
 
Om en månad ska jag och en kompis ta varsin bebis och åka till Grekland :bump: jag har jättedåligt samvete gentemot 3-åringen men det var inte en sån resa den här gången helt enkelt :cool: jag hoppas att hon kommer kunna förlåta mig!

Härligt med ”egen” resa. Dottern kommer nog förlåta. Vi åker också om exakt en månad till Grekland :love: Hela familjen dock. Och svärmor och svägerska med sambo.. = många barnvakter så den här mamman kan få sig lite egentid med bok vid stranden :D
 
Stackars stora sonen :( Hoppas han slipper mer sånt framöver.

Håller med, man vänjer sig så fort! Att vakna tre gånger på natten känns skitjobbigt nu tycker jag, men för ett tag sedan var det ju helt okej. Tyvärr har även min M vaknat tre gånger/natt den senaste veckan, så jag känner lite som du... ZZzzzzZZ

Ja jag hoppas han slipper mer nu, men han har tyvärr haft problem med lederna i ett halvår nu. Växtvärk har vi tänkt men pratade med bvc idag som tyckte vi skulle kontakta läkare på vårdcentralen för vidare undersökning.. Att han inte borde ha så mycket växtvärk som han har och inte ensidig som han har. Bara höger benet.. inget vi tänt på tidigare..

Ja usch vad trött man blir av upphakad sömn. Man blir helt slut! Jag satt som en zombie på vårt kvällsmöte kände jag
 
Ja jag hoppas han slipper mer nu, men han har tyvärr haft problem med lederna i ett halvår nu. Växtvärk har vi tänkt men pratade med bvc idag som tyckte vi skulle kontakta läkare på vårdcentralen för vidare undersökning.. Att han inte borde ha så mycket växtvärk som han har och inte ensidig som han har. Bara höger benet.. inget vi tänt på tidigare..

Ja usch vad trött man blir av upphakad sömn. Man blir helt slut! Jag satt som en zombie på vårt kvällsmöte kände jag

Min bror hade precis samma minns jag. Han hade jättejobbigt med det, men det var ingen fara, "bara" växtvärk. Han blev väldigt lång också.. :angel: Men bra att ni kanske kan få hjälp på vårdcentralen!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Underbart! :love: Man blir ju som en annan människa då.
En natt kvar innan jag är borta en natt och förhoppningsvis får sova..
Jag drömde mardrömmar om vägglöss så är samma gamla jag tyvärr:angel:

Allvarligt- sover vuxna hela nätter?
Jag gjorde det innan första barnet- ibland i varje fall. Men sen dess händer det bara vid extrem utmattning. Brukar vakna och ligga vaken ett tag i princip varje natt.
 
2AE0B16F-2EC3-4069-A37C-DF14D881304C.jpeg

Kutterspån och yllestrumpor då... som fjädrar på tjära.
 
Grattis till fölet @Fritidsryttare!!
Jag har intagit soffläge efter en extrem stressig dag på jobbet med utebliven lunch och övertid. Hoppades av en svårnattad dotter som vaknade till igen när jag stod i duschen intvålad och med balsam i håret.:cautious:
Önskar mig vin och choklad men får nöja mig med chai te och macka med honung då vi inte har något hemma.. :down::cool:
 
Grattis till fölet @Fritidsryttare!!
Jag har intagit soffläge efter en extrem stressig dag på jobbet med utebliven lunch och övertid. Hoppades av en svårnattad dotter som vaknade till igen när jag stod i duschen intvålad och med balsam i håret.:cautious:
Önskar mig vin och choklad men får nöja mig med chai te och macka med honung då vi inte har något hemma.. :down::cool:
Du får bunkra upp med både vin och choklad i kväll istället, så får vi hoppas det blir en bättre dag idag. :)
 
Det där är knodd om ett tag, jag ska leta efter en ny overall och ytterkläder till honom. Han börjar växa ur storlek 80... O_o Är det lönt att köpa regnkläder och så i större storlek inför dagis om man hittar på bra rea? Eller är det dömt att misslyckas?
Jag hade nog kunnat göra det. Du kan ju se på hans kurva ungefär var han kommer befinna sig i längd när det är dags för dagis, och sedan gå på den storlek som ligger närmast :).
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 322
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 661
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
16 511
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 740
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp