Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
18671817_1964621026896899_3856255775700121471_o.jpg

18738323_1964621890230146_7503667107973764039_o.jpg

Svängde förbi stallet för skulle klappa fölis på vägen hem. Kör förbi stona och skrattar för mig själv, varför står åbäket inkilad i trädet och glor? Typ en halvtimme senare, på väg hem igen. Hästen står fortfarande och glor. Börjar ställa mig den absurda frågan - hon kan väl inte ha...fastnat?

Går dit och inser att jo, hon har fastnat. De har en stor hage, mycket gräs (de är smällfeta under sina zebradräkter). Hon har alltså, trots det, fått ett infall att hon ska in i det enda nedfallna trädet som finns att tillgå. Tysken stod bara och glodde och tänkte nog detsamma som mig:
Så. Jävla. Dumma. Djur.

Nu åker jag hem och tröstäter glass med armarna helt sönderrivna efter att ha hjälpt min puckade häst ut ur trädet.
18671817_1964621026896899_3856255775700121471_o.jpg

18738323_1964621890230146_7503667107973764039_o.jpg

Svängde förbi stallet för skulle klappa fölis på vägen hem. Kör förbi stona och skrattar för mig själv, varför står åbäket inkilad i trädet och glor? Typ en halvtimme senare, på väg hem igen. Hästen står fortfarande och glor. Börjar ställa mig den absurda frågan - hon kan väl inte ha...fastnat?

Går dit och inser att jo, hon har fastnat. De har en stor hage, mycket gräs (de är smällfeta under sina zebradräkter). Hon har alltså, trots det, fått ett infall att hon ska in i det enda nedfallna trädet som finns att tillgå. Tysken stod bara och glodde och tänkte nog detsamma som mig:
Så. Jävla. Dumma. Djur.

Nu åker jag hem och tröstäter glass med armarna helt sönderrivna efter att ha hjälpt min puckade häst ut ur trädet.

Hahaha, tack för kvällens garv!
 
Känner igen det där, har antagit att det är sammandragningar. Kommer ibland när jag sitter still och då känner jag utanpå magen att den verkligen blir hård. Händer det när jag går så är det mer obehagligt och kan också spänna och dra så att det gör lite småont av det.

35+6 idag och klart otymplig med småont i fogarna på kvällen. Kan fortfarande gå hundpromenader på 3-4 km även om det går i snigeltempo men nu ilar det rätt friskt i musen, antar att det är framfogen som gör ont när bebis börjar komma neråt.

Så fin mage :love:

Min lilla verkar också ha huvudet ner mesta tiden för det ilar mycket och urinblåsan är ständigt i kläm.
 
Gick in i vecka 39 idag, så det närmar sig! Det känns bra, men är i övrigt rätt emotionell och orolig just nu. Orolig över att något ska gå fel nu när det är så kort tid kvar, orolig över att jag inte känner tillräckligt mycket rörelser (jag känner dock många gånger varje dag, bara inte så intensivt..). Och emotionell då.. Idag kom skötbordet vi beställt, men en del var fel så det går inte att bygga ihop vilket gjorde att jag i princip bröt ihop. Ville ju få göra i ordning det NU! Har också suttit och gråtit till Greys Anatomy nu under kvällen..

Hälsade på min fina häst idag, han har gått på halvbete skulle man kunna säga. Öppnat upp till mer gräs och han sover ute med kompisarna, men inte flyttat upp till annan hage än och medryttaren håller igång honom tre dagar i veckan fortfarande. Började nästan gråta när jag stod där med honom också, han är så himla fin och det är nu nästan fyra månader sedan jag fick sluta rida, känns som att han är ledsen på mig. Men det är väl gravidhormonerna, han är nog i själva verket ganska lycklig i sin hage just nu..
 
Vet inte vad min häst försöker säga till mig, en framsko av förra lördagen, imorse ringde medryttaren och sa att hon hade tappat båda framskorna och var såklart halt :banghead::devil: Hon skulle ju gå ute dygnet runt för att jag inte skulle behöva oroa mig för så mycket!! :cry:
Jag har dessutom bara en barfotaboot så får se vad jag kan hitta på, just nu står hon inne iaf.. :cautious:

@Omega jag är också mer emotionell än vanligt och heja oss, hoppas baby x2 snart vill ut, 38+4 här idag!
 
Vet inte vad min häst försöker säga till mig, en framsko av förra lördagen, imorse ringde medryttaren och sa att hon hade tappat båda framskorna och var såklart halt :banghead::devil: Hon skulle ju gå ute dygnet runt för att jag inte skulle behöva oroa mig för så mycket!! :cry:
Jag har dessutom bara en barfotaboot så får se vad jag kan hitta på, just nu står hon inne iaf.. :cautious:

@Omega jag är också mer emotionell än vanligt och heja oss, hoppas baby x2 snart vill ut, 38+4 här idag!
Sommar är bäst i tanken. Fick ringa ut vet och sy ett sår på en annan häst i morse. Man har illusionen att slippa trubbel men herregud vad de kan hitta på när de är ute:devil:
 
Alltså värme i all ära men 28 grader kl 19 och totalt stilla luft? Tack gode gud för bergskylan vi har uppe... nu känner jag mig gravid!!
Skulle tagit in hästar och borstat och gått med hunden nu på kvällen men det är bara att glömma. Bebis har varit helt sjukt aktiv hela dagen, det är race på race på race :D
 
Sommar är bäst i tanken. Fick ringa ut vet och sy ett sår på en annan häst i morse. Man har illusionen att slippa trubbel men herregud vad de kan hitta på när de är ute:devil:
verkligen, hästen väldigt öm i båda frambenen när jag kom ut och stapplade ut på stallgången men blev betydligt bättre efter boot på ena frambenen och stort hovbandage på andra. Nu har en stallkompis precis släppt ut henne så får vi se vad hon har på imorgon :devil:.

Sambon har födelsedag så vi har varit ute och ätit och när vi gick en runda efteråt hade jag nog det närmaste jag har kommit sammandragningar/förvärkar, tror jag iaf. Sitter nu i soffa med on/off mensvärks känningar. Baby har dock varit mer stilla idag än igår, inte helt ok :sneaky:
 
Villalivet levererar :love: Mors dags-frukost på altanen och kaffedoften blandar sig med doften av nyutslagna syrener och det sista av körsbärsblomningen. Igår hade vi vänner här och jag fick hålla liten 3-månaders kille. Dottern sov lunch i nya vagnen (vi gillar den massor) på altanen.
 
Toppat en fin dag med en uteritt med dottern. Soligt och varmt och galopp ute. Hon var hur lycklig som helst och det är underbart att dela sitt intresse med sitt barn! Jag har varit i stallet och haft " kvalitetstid" samtidigt....Lyx i kubik.
Och Nice att gömma magen en stund och låna snabba ben av hästen...
 
Jag var till läkaren i torsdags och fick då reda på resultaten från mina blodprov. Allt annat såg bra ut men blodsockervärdet var lite förhöjt. Som vanligt fick jag ingen info av läkaren och när vi kom hem bröt jag ihop och grät nästan hysteriskt. Jag vet ju ingenting. Och inte vill jag googla en massa heller för då riskerar man bara att hitta de värsta skräckhistorierna. Jag blev skickad på ett nytt blodprov som tar tre timmar och de tar blod fyra gånger av mig. Så nu sitter jag vid laboratoriet och väntar på att klockan ska gå. Jag är alldeles vinglig eftersom jag inte fått äta någonting. :down:
Just nu skulle jag gärna spola fram tiden tre veckor. Då flyttar vi tillbaka till Finland och jag har redan bokat in en tid till barnmorskan. Hon verkar supertrevlig och vi pratar i alla fall samma språk.

Bebis mår i alla fall bra och sparkar och bökar så hela magen hoppar. :D Den hade svängt sig och ligger nu med huvudet neråt så sparkarna har börjat kännas mycket kraftigare, ibland nästan obehagligt kraftigt.:p
 
Tid för hinnsvepning i eftermiddag.. :nailbiting: Lite nervös, hoppas på ett sätt att det sätter gång i något men hade önskar hovslagaren hade hunnit komma först så hästen hade haft två skor på så jag inte ska tänka på det också :devil:

Två fingrar öppen och helt mjuk tapp. Svepning gjord (inte speciellt behagligt men uthärdbart). Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut men fick iaf tid till igångsättning på BF. Tillräckligt öppen för att kunna ta vattnet så behöver iaf inte tabletter till mognad. :) Gaaahh nu blev det väldigt verkligt! :nailbiting:
 
Två fingrar öppen och helt mjuk tapp. Svepning gjord (inte speciellt behagligt men uthärdbart). Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut men fick iaf tid till igångsättning på BF. Tillräckligt öppen för att kunna ta vattnet så behöver iaf inte tabletter till mognad. :) Gaaahh nu blev det väldigt verkligt! :nailbiting:
Åh vad spännande! Låter ju som att trådens andra bebis kan komma när som helst nu. :D
 
Ja :eek::nailbiting:, hur går det för @Omega ?

Spännande att det snart verkar vara på gång för dig @MalanMjöl!
Här har det inte hänt så mycket, var ju öppen 3 cm och mjuk tapp förra fredagen (alltså 10 dagar sedan), hoppas att kroppen jobbat på i det tysta och att det är mer nu men det lär jag inte få veta. Igår hade jag ordentligt med "mensvärk" i framför allt ryggen, blev nästan outhärdligt till slut så funderar på om det var mer förvärkar kanske. Hade ont imorse också men sen lugnade det sig. Bebis har varit lugn idag, om än vaken med jämna mellanrum. Gillar inte riktigt det lugna dock, man hinner bli så orolig :crazy:
 
Spännande att det snart verkar vara på gång för dig @MalanMjöl!
Här har det inte hänt så mycket, var ju öppen 3 cm och mjuk tapp förra fredagen (alltså 10 dagar sedan), hoppas att kroppen jobbat på i det tysta och att det är mer nu men det lär jag inte få veta. Igår hade jag ordentligt med "mensvärk" i framför allt ryggen, blev nästan outhärdligt till slut så funderar på om det var mer förvärkar kanske. Hade ont imorse också men sen lugnade det sig. Bebis har varit lugn idag, om än vaken med jämna mellanrum. Gillar inte riktigt det lugna dock, man hinner bli så orolig :crazy:

Fast å andra sidan så låter det som att vi var ganska lika långt gångna så min läkare får kanske inte helt rätt iaf. Han trodde ju att jag skulle komma igång inom en vecka.
Har dock märkt typ noll och inget efter svepningen, det med att man skulle få en massa förvärkar verkar min kropp inte vara helt enig i iaf.. :angel:Lite stick av mensvärk emellanåt men inget regelbundet eller avgränsat.. :cool:
 
Vi ska på nån föräldragruppsträff nu vid 15 på förlossningen på sjukhuset. Hela stans blivande sommarföräldrar typ så lär bli ett gäng. :) Ångesten som kommer krypande över att snart är det vår tur och det lär göra så satans ont.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 357
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 404
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 629
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp