Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
45 min har jag väntat på läkare idag.
Det är svårt att hålla god min när man träffas då:mad::devil:
Nu är jag själv sen.
 
Åh. Helt matt. Jag pallar inte denna läkare. Hon har så bråttom och har aldrig läst på. Besöket var för att diskutera ultraljudet förra veckan- men hon hade inte tittat på det. Frågar mig om det var bra...
Osmidig som få.
Sen vill hon bestämma datum vilket gör mig helt chockad eftersom det skulle bestämmas om en månad. Och slår mig på axeln och säger att jag ska typ gaska upp mig...
Fy fan den ångest jag får av att bara snudda vid dessa diskussioner. Det måste ju synas- det ser jag ju att sköterskorna är med på. Men inte fru ångvält. Jag är helt skakig och torr i munnen när jag går ut och vill helst sätta mig och storgrina.
Men får köra till jobbet och sen hämta på fritids.
Jag är livrädd. Fullkomligt.
 
Åh. Helt matt. Jag pallar inte denna läkare. Hon har så bråttom och har aldrig läst på. Besöket var för att diskutera ultraljudet förra veckan- men hon hade inte tittat på det. Frågar mig om det var bra...
Osmidig som få.
Sen vill hon bestämma datum vilket gör mig helt chockad eftersom det skulle bestämmas om en månad. Och slår mig på axeln och säger att jag ska typ gaska upp mig...
Fy fan den ångest jag får av att bara snudda vid dessa diskussioner. Det måste ju synas- det ser jag ju att sköterskorna är med på. Men inte fru ångvält. Jag är helt skakig och torr i munnen när jag går ut och vill helst sätta mig och storgrina.
Men får köra till jobbet och sen hämta på fritids.
Jag är livrädd. Fullkomligt.
Usch vad jobbigt! Där är inte någon sköterska du har förtroende för som du kan prata med och höra ifall man kan få en annan läkare? Måste väl finnas mer än en?
Försök få med din man/annan person som stöd nästa gång så att du inte ska behöva sitta där själv!
 
Åh. Helt matt. Jag pallar inte denna läkare. Hon har så bråttom och har aldrig läst på. Besöket var för att diskutera ultraljudet förra veckan- men hon hade inte tittat på det. Frågar mig om det var bra...
Osmidig som få.
Sen vill hon bestämma datum vilket gör mig helt chockad eftersom det skulle bestämmas om en månad. Och slår mig på axeln och säger att jag ska typ gaska upp mig...
Fy fan den ångest jag får av att bara snudda vid dessa diskussioner. Det måste ju synas- det ser jag ju att sköterskorna är med på. Men inte fru ångvält. Jag är helt skakig och torr i munnen när jag går ut och vill helst sätta mig och storgrina.
Men får köra till jobbet och sen hämta på fritids.
Jag är livrädd. Fullkomligt.

Men fy. Kram på dig!
 
Usch vad jobbigt! Där är inte någon sköterska du har förtroende för som du kan prata med och höra ifall man kan få en annan läkare? Måste väl finnas mer än en?
Försök få med din man/annan person som stöd nästa gång så att du inte ska behöva sitta där själv!
Han blir så jävla arg...Vi bestämde att han inte behövde vara med denna gången...
Och jag känner ju ingen där. Skitstort och en miljon människor .Som alla springer runt och stressar...
 
Han blir så jävla arg...Vi bestämde att han inte behövde vara med denna gången...
Och jag känner ju ingen där. Skitstort och en miljon människor .Som alla springer runt och stressar...
Kan det funka om din man ringer och ber dom flytta dina tider till en annan läkare då det inte funkar mellan er, ifall du inte själv orkar? Så slipper ni ta med öga mot öga med personen. Just i er situation är det ju extra viktigt att man är trygg med läkaren!
 
Kan det funka om din man ringer och ber dom flytta dina tider till en annan läkare då det inte funkar mellan er, ifall du inte själv orkar? Så slipper ni ta med öga mot öga med personen. Just i er situation är det ju extra viktigt att man är trygg med läkaren!
Skulle väl gjort det direkt men nu.är det bara en träff till om allt går bra. Jag har faktiskt ingen bra erfarenhet av någon annan heller. Tydligen ska denna läkare vara väldigt bra så om man byter blir det kanske värre:crazy:
 
Men fy @Ray ! Det låter som ett helt horribelt bemötande i din situation, vet inte alls hur man skulle kunna lösa det på ett bra sätt. Hoppas verkligen att det blir bättre till sista besöket i alla fall!

Har sån sjuk magkatarr och inget hjälper. Sån här katarr hade jag i somras när jag fick besöka akuten mitt i natten efter att ha druckit vin.
Satt i 2 timmar på en hård trästol och sen drog det igång på vägen från sjukhuset. Omeprazol hjälper inte ett dugg, och nu när jag la mig raklång på soffan så ersattes magkatarren av halsbränna istället. :(
 
Fast å andra sidan så låter det som att vi var ganska lika långt gångna så min läkare får kanske inte helt rätt iaf. Han trodde ju att jag skulle komma igång inom en vecka.
Har dock märkt typ noll och inget efter svepningen, det med att man skulle få en massa förvärkar verkar min kropp inte vara helt enig i iaf.. :angel:Lite stick av mensvärk emellanåt men inget regelbundet eller avgränsat.. :cool:

Min läkare trodde ju också att det kommer att komma igång snart, i alla fall att jag inte går över tiden. Barnmorskan jag träffade gången därpå tyckte dock att det var lite dumt att han sagt så då man ju faktiskt inte kan veta och att det inte alls är så säkert. Gillade inte henne så mycket efter det :cautious: Men men, så länge jag får en levande bebis är jag överlycklig.
Synd att du inte märker något efter svepningen, men skönt att du inte kommer att gå över tiden oavsett!
 
Fy, det låter inte kul @Ray:( Jag hade nog försökt byta om det var fler träffar kvar, men med bara en träff förstår jag om det känns bökigt.. Trist att det ska vara sådär dock, sådant jag är rädd för! Hoppas att hon är bättre nästa gång.
 
@Ray tråkigt att du känner dig dåligt bemött. I ditt fall är det ju extra viktigt att du ska kunna känna dig trygg inför förlossningen (även om jag förstår att det är väldigt svårt att göra det :heart). Hatar när folk stressar på. När det händer mig känner jag mig bara i vägen och att jag tar upp deras tid. Då är det svårt att påminna sig själv om att tiden faktiskt är avsatt bara för mig och jag har all rätt i världen att få diskutera igenom det jag behöver i lugn och ro.
 
@Ray tråkigt att du känner dig dåligt bemött. I ditt fall är det ju extra viktigt att du ska kunna känna dig trygg inför förlossningen (även om jag förstår att det är väldigt svårt att göra det :heart). Hatar när folk stressar på. När det händer mig känner jag mig bara i vägen och att jag tar upp deras tid. Då är det svårt att påminna sig själv om att tiden faktiskt är avsatt bara för mig och jag har all rätt i världen att få diskutera igenom det jag behöver i lugn och ro.
Precis så!
Man vill bara få det överstökat så de får gå vidare till viktigare uppdrag...
 
Min läkare trodde ju också att det kommer att komma igång snart, i alla fall att jag inte går över tiden. Barnmorskan jag träffade gången därpå tyckte dock att det var lite dumt att han sagt så då man ju faktiskt inte kan veta och att det inte alls är så säkert. Gillade inte henne så mycket efter det :cautious: Men men, så länge jag får en levande bebis är jag överlycklig.
Synd att du inte märker något efter svepningen, men skönt att du inte kommer att gå över tiden oavsett!
Nej jag kommer nog tacka ja till igångsättning om en vecka men måste erkänna att jag hade hoppats på mer effekt av svepningen och känner mig lite snuvad när läkaren var så positiv till att det snart skulle sätta igång:p. Men som du säger så länge bebis mår bra så får hon ju egentligen komma när hon vill. :)

@Ray kan förstå om det inte känns värt att byta om det bara är ett besök kvar.. Jobbig sits oavsett!!
 
Men usch vad jobbigt. @Ray

Igår höll jag på att bli tokig på sjukhusets tele -q system. Vi hade en tid för ögonundersökning idag men jag kom inte ihåg när så skulle ringa och kolla. Jag ringde 20 min efter att telefontiden öppnade och då tog de inte emot fler samtal för dagen, smidigt. :banghead: Jag fick ringa till neo istället då det var de som bokat tiden och de luskade reda på när vi skulle dit. Idag fortsatte det att krångla med den undersökningen, vi anmälde oss i receptionen som vi skulle och blev skickade till ögonavdelningen. Efter att ha väntat ca 30 min frågar jag varför ingen dykt upp, då visar det sig att vi skulle gått till neo istället, sedan dyker läkaren upp mitt i amningen eftersom allt blev så sent. :grin:

Fröken tyckte även att vi var klara med sonden nu. Hon drog ut den igen i natt och eftersom vi inte behövt den sedan igår em tänkte jag att de kunde få sätta en ny på hembesöket idag, barnsköterskan tyckte vi kunde försöka utan till på fredag. :nailbiting: Det går ju säkert bra men det var skönt att ha den ändå. Fungerar det utan sonden blir hon officiellt av med den på fredag och sedan ska hon visa att hon klarar att äta tillräckligt i en vecka, sedan blir vi utskrivna. :)
 
Hade hur kul som helst igår kväll åt att tuttarna börjat läcka råmjölk. Troligtvis första och enda gången mina bröst varit intressanta.:p Helt fascinerad, det är ju jättegult jämfört med hästarnas?
Dock gör det _ont_ i tuttarna, vårtan ser helt skinnflådd ut när jag tar av bhn på kvällen. Tips på snälla bhar som inte skaver?
 
Tack för allt snällt "medlidande"... Ibland måste man bara kräka av sig,
Idag har jag släppt klumpiga läkare och fokuserar på här och nu och det som är positivt.
Typ att jag har det som alla vill ha. Ett exakt leveransdatum:p. Mycket skumt och även om jag önskat det vid tidigare graviditeter känns det lite onaturligt och fel. Men samtidigt Nice att veta.
Och att jag mår bra och är frisk. Och hittills verkar lillebror må bra oxå. Ett till inplanerat ultraljud har vi att kika in på oxå.

Idag är det hästen som ska till doktorn. Och som jag sa till sambon- där finns det i alla fall fåtöljer och fika när man väntar ....
Ha en bra dag alla och hoppas det händer något snart för @MalanMjöl och @Omega !
 
Tack för allt snällt "medlidande"... Ibland måste man bara kräka av sig,
Idag har jag släppt klumpiga läkare och fokuserar på här och nu och det som är positivt.
Typ att jag har det som alla vill ha. Ett exakt leveransdatum:p. Mycket skumt och även om jag önskat det vid tidigare graviditeter känns det lite onaturligt och fel. Men samtidigt Nice att veta.
Och att jag mår bra och är frisk. Och hittills verkar lillebror må bra oxå. Ett till inplanerat ultraljud har vi att kika in på oxå.

Idag är det hästen som ska till doktorn. Och som jag sa till sambon- där finns det i alla fall fåtöljer och fika när man väntar ....
Ha en bra dag alla och hoppas det händer något snart för @MalanMjöl och @Omega !

Hoppas det går bra hos veterinären och skönt att du har lyckats släppa besöket igår!! Och ja, jag har ju också ett semi fast senast levereringsdatum och det känns ändå helt OK att inte behöva tänka på att gå två veckor över tiden.. :p
Känner typ fortfarande ingenting men slemproppen börjar iaf släppa så något händer ju även om den kan släppa långt innan förlossningen...
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Tack för allt snällt "medlidande"... Ibland måste man bara kräka av sig,
Idag har jag släppt klumpiga läkare och fokuserar på här och nu och det som är positivt.
Typ att jag har det som alla vill ha. Ett exakt leveransdatum:p. Mycket skumt och även om jag önskat det vid tidigare graviditeter känns det lite onaturligt och fel. Men samtidigt Nice att veta.
Och att jag mår bra och är frisk. Och hittills verkar lillebror må bra oxå. Ett till inplanerat ultraljud har vi att kika in på oxå.

Idag är det hästen som ska till doktorn. Och som jag sa till sambon- där finns det i alla fall fåtöljer och fika när man väntar ....
Ha en bra dag alla och hoppas det händer något snart för @MalanMjöl och @Omega !

Hoppas det går bra hos Vet. Alltid skönt med fika rum ;)

kl.
Min mobil har gått sönder, och hjälp vad handikappad jag känner mig :eek:
Skärmen är spräckt, så den är helt grön men jag hör allt som händer, när det ringer och plingar.
Stressande, ett tecken på att jag behöver "av-mobilifieras" känner jag.
Jag tror dock det är mest stressande just nu för att jag väntar besked från vänner vars barn ligger på sjukhus, vill ju veta hur det går liksom.
 
Åh @Ray vad skönt att du mår bättre idag! Jag kan inte föreställa mig hur du (ni) har det nu i väntan på "leverans". Vad bra att du har fått snittdatum och datum för extra UL. Hoppas veterinärbesöket går bra!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Alltså, jag känner mig så himla gravid och det är ändå rätt många veckor kvar (10-12). Hur ska detta sluta? Förra graviditeten jobbade jag fortfarande heltid och cyklade till jobbet i v 30. Fast då hade jag förstås ingen trotsig 2-åring att sköta/passa upp på/jaga :p

Så himla skönt med några svala regniga dagar. Den som är sur på vädret får skylla på mig :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 371
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 412
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 630
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp