Sommarföräldrar 2017 del2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@BobberiBoo, det är nog ändå ingen risk att min unge kommer före din, jag känner ju inte av så mycket själv än, bara lite oregelbundna sammandragningar, men jag hoppas att kroppen håller på och förbereder så att det kanske går lite fortare sen när det väl är dags :up:

Inte blev det något av mitt promenerande heller, har vilat nästan hela dagen. Just som jag tänkte gå kom ena katten och kröp upp i min famn och somnade och jag har inte hjärta att resa på mig då. När han sen gick kom den andra och tog hans plats, tryckte in nosen i min halsgrop och sov så ett bra tag. Kanske bra övning inför bebis, kan ju inte resa mig när det blir sådär, lagd katt ligger :D:love:
 
Jag har också haft mensvärk sen runt vecka 30-31. Tänkte att det var en växtspurt för hade det mycket i början men nu har jag märkt att det mest kommer i samband med sammandragningar. Förvärkar helt enkelt. Ibland gör det ordentligt ont. BM var inte alls orolig när jag sa att det handlade om 5-10 om dagen. "Hade du sagt 50 hade jag kanske oroat mig".

Fy FAN vad trött jag är på att vara gravid nu. Vägde in på 80 kg hos BM i onsdags (57 är min normalvikt). Fötterna svullnar ur skorna om dagen, fotsulorna gör ont, jag svettas som en gris och halsbrännan har nått helt nya nivåer. Det fräter och svider så att jag vill gråta och novalucolen hjälper i ca 3-4 minuter.

Har också nyligen kommit till insikt att jag kommer ha badförbud typ hela badsäsongen. Hur värdelöst?

Haha fattar inte hur jag ska stå ut i 6 eller värsta fall 8 veckor till! Hoppas på 4. Max....

Tänkte bara komma med ett tips. Be att få omeprazol utskrivet mot halsbrännan. Det var min räddning senaste graviditeten i höstas. Tog en kapsel om dagen och sedan Novalucol vid behov vilket blev kanske ett par ggr i veckan. Innan omeprazolen gick det åt typ ett paket Novalucol på ett par dagar. :o
 
Tänkte bara komma med ett tips. Be att få omeprazol utskrivet mot halsbrännan. Det var min räddning senaste graviditeten i höstas. Tog en kapsel om dagen och sedan Novalucol vid behov vilket blev kanske ett par ggr i veckan. Innan omeprazolen gick det åt typ ett paket Novalucol på ett par dagar. :o

Tack för tipset! Har också dödlig halsbränna, hade inte såhär mycket med sonen vad jag kan minnas..
 
Tack för tipset! Har också dödlig halsbränna, hade inte såhär mycket med sonen vad jag kan minnas..

Jag hade med första också. :wtf: Men kom mig inte för att be om hjälp då. Som @lil-sis skrev finns det receptfritt med. Dock är det är oftast mkt dyrare än att få det på recept. Speciellt om man ska äta det ett tag.
Man kan ju alltid testa receptfritt först, och om det fungerar bra be om att få det på recept. Jag åt i stort sett hela graviditeten så det gick ju åt ett par askar.. :p
 
Vi sprang förresten på en Mountain Buggy Duet i butik tidigare idag så vi testade den lite. Och avskrev den :p Dottern är inte lång men sufletten tog i hennes huvud och hon satt inte bra i sittdelen, som även i mest upprätta läget var ganska bakåtlutad. Jakten fortsätter...
Jag kan varmt rekommendera bumbleride indie twin nu när vi har använt den ett par veckor. Båda barnen trivs ypperligt och för att vara en syskonvagn är den väldigt lättkörd. :up:
 
Hade mitt första BM-besök sedan rul i tisdags. Allt såg bra ut och bebisen sparkade bestämt mot dopplern när hon skulle lyssna på hjärtljuden.

Det som är lite dumt med den Mvc jag går på nu är att jag inte lämnar blodprov hos barnmorskan, utan måste få remiss till labbet för att göra det där. Det betyder att jag måste avsätta extra tid enbart för att ta blodprov. Förut har barnmorskan alltid gjort det själv och det har varit supersmidigt. Då görs ju allt på den avsatta tiden man fått. Eftersom jag pendlar en bit varje dag innebär det att jag måste ta ut ganska mycket flex från jobbet, och det hade varit roligare att använda till annat än blodprov :meh:. Men men, bra att möjligheten till flex finns åtminstone, annars hade det varit struligare :).
 
Gick och lade mig på absolut minus humör. Vaknade på ännu mer minus.
Och det enda positiva jag kan komma på idag är att jag är bjuden på bröllop men tackat nej för att jag tänkte då att jag inte kommer vilja. Och det vill jag inte heller. Jag är tacksam över att slippa klä upp mig bland glada människor :meh:
 
Jag kan varmt rekommendera bumbleride indie twin nu när vi har använt den ett par veckor. Båda barnen trivs ypperligt och för att vara en syskonvagn är den väldigt lättkörd. :up:
Kul att du gillar den! För mig är det antingen den eller ingen syskonvagn alls som gäller. Synd att den inte verkar finnas i butik här heller.
 
Idag köpte vi spjälsäng på ikea. Täcket vi köpte rekommenderas från 12 månader. Är det bara ikeas täcke eller rekommenderas inte täcke första året? Ska man bara ha en filt eller sovpåse?

Hur tänker ni andra göra o hur gör ni som har barn tidigare?
 
Idag köpte vi spjälsäng på ikea. Täcket vi köpte rekommenderas från 12 månader. Är det bara ikeas täcke eller rekommenderas inte täcke första året? Ska man bara ha en filt eller sovpåse?

Hur tänker ni andra göra o hur gör ni som har barn tidigare?
Vi köpte täcke men har aldrig använt det. För sonen har pyjamas alltid räckt, men för det mesta sover han i bara blöjan :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
10 408
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 460
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 635
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 209

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp